Bumper Ads – 6-sekundowe reklamy, których nie sposób pominąć

| czas czytania: 5 min | SEM
pomysły na wideo marketing

Google Ads oferuje wiele formatów reklam skutecznie wpływających na percepcję odbiorców. Do ciekawych form promocji należą kampanie wideo z reklamami w przerywniku. Bumper Ads (tak nazywa się typ tych konkretnych reklam) cieszą się szczególnym zainteresowaniem znanych marek, które w ciągu kilku sekund mogą przekazać klientom buszującym po YouTube konkretny, marketingowy komunikat. Na czym polega magia Bumper Ads? Sprawdź, czy warto jej ulec!

Czym są Bumper Ads, czyli kampanie wideo z reklamami w przerywniku?

To format reklamowy przygotowany przez Google Ads z myślą o użytkownikach mobilnych. Bumper Ads trwają 6 sekund i nie ma możliwości ich pominięcia. Dzięki tak krótkiemu wideo osoby korzystające ze smartfonów nie muszą martwić się o swój transfer danych, który mogłyby nadszarpnąć o wiele dłuższe reklamy. Kampanie wideo z reklamami w przerywniku ze względu na swoją formę nie sprawdzą się do zareklamowania produktu lub usługi – stanowią uzupełniający element promocji mający na celu przypomnienie klientom o naszym brandzie.

Cechy kampanii wideo z reklamami w przerywniku

  • Film trwa 6 sekund, nie ma możliwości jego pominięcia, pojawia się tylko na urządzeniach mobilnych podczas korzystania z serwisu YouTube,
  • Bumper Ads wykorzystują strategię określania docelowej wartości CPM (koszt tysiąca wyświetleń) – płacimy za każde 1 tys. wyświetleń reklamy,
  • Uruchomienie reklamy wymaga stworzenia osobnej kampanii wideo. Nie ma możliwości wybrania Bumper Ads do kampanii, która już działa,
  • Wyświetlenie reklamy nie zostaje uwzględnione w liczbie wyświetleń filmu na YouTube.

Więcej o tym formacie reklam można przeczytać w supporcie Google: https://support.google.com/google-ads/answer/7159363?hl=pl.

Wykorzystanie kampanii wideo z reklamami w przerywniku w strategii reklamowej

Bumper Ads najlepiej sprawdzają się jako uzupełnienie strategii reklamowej. Można je wykorzystać przed, w trakcie i po zakończeniu kampanii reklamowej.

  • Trailer –  Bumper Ads mogą stanowić zajawkę reklamowanego produktu w kampaniach TrueView. Pomogą spotęgować emocje użytkowników związane z oczekiwaniem na obszerniejszy przekaz reklamowy prezentujący wprowadzane na rynek nowości.
  • Wzmocnienie kampanii – 6-sekundowe reklamy to dobry sposób na zwiększanie zasięgu prowadzonej promocji wśród użytkowników korzystających z urządzeń mobilnych.
  • Przypomnienie prowadzonych działań reklamowych – klienci codziennie bombardowani są tysiącem komunikatów reklamowych. Aby nasz produkt nie zniknął ze świadomości konsumenta po zakończeniu kampanii, warto go przypominać za pomocą Bumper Ads.

skorzystaj-z-oferty

Dość sporą zaletą kampanii wideo z reklamami w przerywniku jest ich niski koszt. Sama produkcja krótkiego filmiku nie wymaga zbyt dużych inwestycji, wystarczy postawić na ciekawą kreację, dobrze wyeksponować markę i zaciekawić użytkownika, aby osiągnąć dobry efekt. Nie potrzebujemy studia nagraniowego ani celebryty, ponieważ w ciągu 6 sekund liczy się przede wszystkim wzbudzenie silnego zainteresowania klienta.

Przykłady angażujących reklam Bumper Ads

6 sekund to mało, aby przekazać klientowi skomplikowane szczegóły oferty. W Bumper Ads liczy się kreatywna kreacja produktu, dobre wyeksponowanie marki i to coś, co rozbawi albo zaciekawi użytkownika. Spójrzmy, jak z tematem kampanii wideo z reklamami w przerywniku radzą sobie najlepsi.

Jason Bourne – Teaser

Wytwórnie filmowe korzystają z fragmentów filmów w swoich materiałach promocyjnych. W tym przypadku posłużenie się wizerunkiem Matta Damona z wielkim napisem Jason Bourne mówi użytkownikowi wszystko – przygotuj się na nowy, zaskakujący film akcji z byłym agentem CSI, któremu wrogowie nie chcą dać spokoju.

Oreo

Oreo skorzystało z animacji, którą stosuje w większości swoich reklam. Humorystyczny przekaz doskonale działa na użytkownika, pobudzając jego kubki smakowe i chęć na skosztowanie nowego rodzaju ciastek.

Chips More

Bardzo kreatywna reklama marki ciastek, której niestety nie znamy na naszym rodzimym rynku. Przyciąga uwagę ze względu na efekt zaskoczenia – użytkownik widzi ekran, który pojawia się, gdy film został usunięty z YouTube. I nagle wyskakuje uśmiechnięte ciasteczko, rozbrajające internautę. Humor to z pewnością mocna strona Chips More.

Mercedes

Często trudno jest nam sobie wyobrazić znaczenie parametrów lub danych technicznych, którymi chwali się producent. Mając punkt odniesienia, zdecydowanie łatwiej ocenimy wartościowość danej cechy. I to właśnie postanowił zrobić Mercedes, tworząc reklamę trwającą 3,8 sekundy, czyli dokładnie tyle, ile potrzebuje Mercedes-AMG GT S, by rozpędzić się do 100 hm/h.

Airbnb

Reklama korzysta z sielankowego obrazu spędzania wakacji w gronie całej rodziny. Uśmiechnięte dzieci, basen, piłka plażowa to synonimy dobrze spędzonego urlopu. Śmiech pojawiający się tle filmiku wzbudza pozytywne emocje.

Bumper Ads są formatem reklamowym, który warto wykorzystać w prowadzonych kampaniach. Tutaj liczy się prosty, ale emocjonalny przekaz, mała liczba szczegółów, dobre wyeksponowanie marki. Użytkownik ma tylko 6 sekund, więc im mniej elementów i bardziej wyrazisty komunikat, tym większa szansa na zapadnięcie w pamięci klienta.