Konwersja na różnych urządzeniach w Google AdWords - Blog Artefakt

Automatyczne zliczanie konwersji na różnych urządzeniach w AdWords

/ SEM
Narzędzia i aplikacje internetowe

Smartfony i tablety coraz częściej służą do przeglądania witryn e-sklepów w poszukiwaniu interesujących produktów. Siedząc w autobusie i korzystając z chwili wolnego czasu, oglądamy oferty. Transakcję finalizujemy w domu, korzystając z komputera lub laptopa. Jak więc reklamodawca może sprawdzić, czy reklama wpłynęła na sprzedaż, skoro kliknięcie w link sponsorowany i złożenie zamówienia odbywa się na innych sprzętach? Google opracowało, a teraz zaktualizowało cross-device conversions, czyli metodę na obliczanie konwersji na różnych urządzeniach.

 

Cross-device conversions

Sposób liczenia konwersji na różnych urządzeniach został zaprezentowany przez Google przeszło 3 lata temu. Obecnie w AdWords zachodzą duże zmiany. W najbliższym czasie cross – devices conversions zostaną automatycznie połączone z kolumną konwersji. Nowy widok ma zapewnić możliwość łatwiejszego przeglądania danych dostępnych w jednym miejscu. Prostsza stanie się także analiza efektywności reklam wyświetlanych na urządzeniach mobilnych.

Konwersja

https://www.thinkwithgoogle.com

Konwersje na różnych urządzeniach zostaną automatycznie połączone 16 sierpnia bieżącego roku. Jaki efekt przyniesie ta zmiana? Przede wszystkim eksperci Google zakładają wzrost efektywności kampanii reklamowych prowadzonych przez reklamodawców. Mając do dyspozycji wszystkie dane, można wyciągnąć prawidłowe wnioski i dostosować reklamy tak, by przynosiły większe przychody.

Google na próbę włączyło już wcześniej kilku reklamodawcom automatyczne śledzenie cross – device conversions i okazało się, że nowa funkcjonalność przyczyniła się do 16 procentowego wzrostu konwersji. Można więc uznać, że udoskonalenie w panelu AdWords spełniło swoją funkcję. Poza tym łatwiejsze stanie się także śledzenie przebiegu ścieżki zakupowej i poznanie preferencji klientów. Użytkownik może przeglądać produkty na urządzeniach mobilnych, a konwersji dokonywać na desktopowych. Jednak proces może wyglądać zupełnie odwrotnie. Warto analizować dane o zachowaniach internautów, ponieważ jeśli zrozumiemy naszych klientów, będziemy mogli przekonać ich do zakupu naszych produktów. Skuteczna reklama to połowa sukcesu!

Również na naszym blogu
Prowadząc stronę na Facebooku należy unikać 13 kardynalnych błędów, które utrudniają budowanie...
Google ciągle jest najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie. Prawie 95% użytkowników korzysta z...
Jak tagować artykuły, wpisy, produkty na stronie internetowej, aby wspomóc pozycjonowanie strony i...
Panele informacyjne w Google Analytics ułatwiają raportowanie i wyciąganie wniosków na podstawie...
Zastanawiasz się, czy docierasz do klientów, na których Ci zależy? Podpowiadamy, jak identyfikować...