Automatyczne rozszerzenia połączeń w AdWords - Blog Artefakt

Automatyczne rozszerzenie połączeń w reklamach AdWords z rozszerzeniem lokalizacji

/ SEM
Połączenia telefoniczne przez internet

W tym tygodniu niektórzy reklamodawcy otrzymali od zespołu AdWords maila informującego o nowej funkcjonalności – automatycznych rozszerzeniach połączeń, które pojawią się w reklamach zawierających jednocześnie rozszerzenia połączeń i lokalizacji. Google samodzielnie wybierze numer telefonu do konkretnej placówki i pokaże go użytkownikowi w wynikach wyszukiwania. Reklamodawca nie będzie miał wpływu na to, gdzie dodzwonią się potencjalni klienci.

 

Automatycznie rozszerzenie połączeń dla dobra użytkowników?

Mail od zespołu AdWords został wysłany do reklamodawców, którzy w swoich kampaniach stosują rozszerzenia połączeń i rozszerzenia lokalizacji. Od poniedziałku 30 stycznia w reklamach zawierających adres danej placówki pojawi się także numer telefonu do tego konkretnego oddziału. Google zaciągnie sobie dane z ustawień.

Numery do konkretnych placówek będą wyświetlały się w reklamach w Mapach Google i lokalnych wynikach wyszukiwania. Zmiana nie obejmie standardowych reklam tekstowych, w których reklamodawca może ustawić dowolny numer telefonu w rozszerzeniu połączeń.

 

Automatyczne rozszerzenia połączeń

Dlaczego Google zdecydowało się wprowadzić taką zmianę? Jest to ukłon w stronę użytkowników, którzy poszukując np. oddziału sklepu w danym mieście, chcą się dodzwonić do konkretnej placówki, a nie do centrali firmy. W ten sposób przekaz reklamowy będzie spójny, a klient od razu skontaktuje się z obsługą sklepu w interesującej go lokalizacji.

 

Czy można zrezygnować z automatycznych rozszerzeń połączeń?

Jest także druga strona medalu. Jeśli użytkownik kliknie w rozszerzenie połączeń, Google naliczy sobie opłatę. Niektórzy reklamodawcy nie korzystają z tej funkcjonalności, aby właśnie uniknąć generowania dodatkowych kosztów.

Google daje możliwość zrezygnowania z płatnych połączeń z lokalnymi placówkami – do 8 lutego wystarczy wypełnić odpowiedni formularz i przesłać go do zespołu AdWords. Ta opcja przyda się także tym reklamodawcom, którzy nie chcą, aby numery oddziałów pojawiały się w reklamach. Duże firmy posiadają call centre, w których pracują specjaliści ds. obsługi klienta i w razie potrzeby przekierowują klientów do lokalnych placówek.

Również na naszym blogu
Prezentujemy podstawowe statystyki Google Analytics, które warto analizować w sklepie internetowym....
Przełom roku jest czasem podsumowań i nieśmiałego wybiegania w przyszłość. Przypominamy...
Podsumowujemy rok 2018 w analityce internetowej. Jaki będzie rok 2019 w zakresie analizy danych?...
Podsumowujemy najważniejsze zmiany i trendy, które miały miejsce w 2018 r. w social media. Sprawdź,...
Podsumowanie 2018 roku w Google Ads i trendy na 2019 r. w reklamach Google. Sprawdź nasze prognozy....
pozycjonowanie