Automatyczne rozszerzenia połączeń w AdWords - Blog Artefakt

Automatyczne rozszerzenie połączeń w reklamach AdWords z rozszerzeniem lokalizacji

/ SEM
Połączenia telefoniczne przez internet

W tym tygodniu niektórzy reklamodawcy otrzymali od zespołu AdWords maila informującego o nowej funkcjonalności – automatycznych rozszerzeniach połączeń, które pojawią się w reklamach zawierających jednocześnie rozszerzenia połączeń i lokalizacji. Google samodzielnie wybierze numer telefonu do konkretnej placówki i pokaże go użytkownikowi w wynikach wyszukiwania. Reklamodawca nie będzie miał wpływu na to, gdzie dodzwonią się potencjalni klienci.

 

Automatycznie rozszerzenie połączeń dla dobra użytkowników?

Mail od zespołu AdWords został wysłany do reklamodawców, którzy w swoich kampaniach stosują rozszerzenia połączeń i rozszerzenia lokalizacji. Od poniedziałku 30 stycznia w reklamach zawierających adres danej placówki pojawi się także numer telefonu do tego konkretnego oddziału. Google zaciągnie sobie dane z ustawień.

Numery do konkretnych placówek będą wyświetlały się w reklamach w Mapach Google i lokalnych wynikach wyszukiwania. Zmiana nie obejmie standardowych reklam tekstowych, w których reklamodawca może ustawić dowolny numer telefonu w rozszerzeniu połączeń.

 

Automatyczne rozszerzenia połączeń

Dlaczego Google zdecydowało się wprowadzić taką zmianę? Jest to ukłon w stronę użytkowników, którzy poszukując np. oddziału sklepu w danym mieście, chcą się dodzwonić do konkretnej placówki, a nie do centrali firmy. W ten sposób przekaz reklamowy będzie spójny, a klient od razu skontaktuje się z obsługą sklepu w interesującej go lokalizacji.

 

Czy można zrezygnować z automatycznych rozszerzeń połączeń?

Jest także druga strona medalu. Jeśli użytkownik kliknie w rozszerzenie połączeń, Google naliczy sobie opłatę. Niektórzy reklamodawcy nie korzystają z tej funkcjonalności, aby właśnie uniknąć generowania dodatkowych kosztów.

Google daje możliwość zrezygnowania z płatnych połączeń z lokalnymi placówkami – do 8 lutego wystarczy wypełnić odpowiedni formularz i przesłać go do zespołu AdWords. Ta opcja przyda się także tym reklamodawcom, którzy nie chcą, aby numery oddziałów pojawiały się w reklamach. Duże firmy posiadają call centre, w których pracują specjaliści ds. obsługi klienta i w razie potrzeby przekierowują klientów do lokalnych placówek.

Jak ratować porzucone koszyki, by zwiększyć współczynnik konwersji? Sprawdź naszych 11...
Prezentujemy 15 wtyczek SEO do przeglądarki Chrome i Firefox, które pomogą w pozycjonowaniu strony...
Jak internetowy przedsiębiorca może sprawdzić, czy podejmowane przez niego działania są skuteczne?...
Prezentujemy kalendarz marketera 2019, który przyda się podczas planowania akcji marketingowych w...
Audyt UX to badanie użyteczności strony, by poprawić wrażenia użytkowników z jej przeglądania i...