W tym tygodniu niektórzy reklamodawcy otrzymali od zespołu AdWords maila informującego o nowej funkcjonalności – automatycznych rozszerzeniach połączeń, które pojawią się w reklamach zawierających jednocześnie rozszerzenia połączeń i lokalizacji. Google samodzielnie wybierze numer telefonu do konkretnej placówki i pokaże go użytkownikowi w wynikach wyszukiwania. Reklamodawca nie będzie miał wpływu na to, gdzie dodzwonią się potencjalni klienci.
Automatycznie rozszerzenie połączeń dla dobra użytkowników?
Mail od zespołu AdWords został wysłany do reklamodawców, którzy w swoich kampaniach stosują rozszerzenia połączeń i rozszerzenia lokalizacji. Od poniedziałku 30 stycznia w reklamach zawierających adres danej placówki pojawi się także numer telefonu do tego konkretnego oddziału. Google zaciągnie sobie dane z ustawień.
Numery do konkretnych placówek będą wyświetlały się w reklamach w Mapach Google i lokalnych wynikach wyszukiwania. Zmiana nie obejmie standardowych reklam tekstowych, w których reklamodawca może ustawić dowolny numer telefonu w rozszerzeniu połączeń.
Dlaczego Google zdecydowało się wprowadzić taką zmianę? Jest to ukłon w stronę użytkowników, którzy poszukując np. oddziału sklepu w danym mieście, chcą się dodzwonić do konkretnej placówki, a nie do centrali firmy. W ten sposób przekaz reklamowy będzie spójny, a klient od razu skontaktuje się z obsługą sklepu w interesującej go lokalizacji.
Czy można zrezygnować z automatycznych rozszerzeń połączeń?
Jest także druga strona medalu. Jeśli użytkownik kliknie w rozszerzenie połączeń, Google naliczy sobie opłatę. Niektórzy reklamodawcy nie korzystają z tej funkcjonalności, aby właśnie uniknąć generowania dodatkowych kosztów.
Google daje możliwość zrezygnowania z płatnych połączeń z lokalnymi placówkami – do 8 lutego wystarczy wypełnić odpowiedni formularz i przesłać go do zespołu AdWords. Ta opcja przyda się także tym reklamodawcom, którzy nie chcą, aby numery oddziałów pojawiały się w reklamach. Duże firmy posiadają call centre, w których pracują specjaliści ds. obsługi klienta i w razie potrzeby przekierowują klientów do lokalnych placówek.