Aplikacja AdWords na komórki

| czas czytania: 5 min | SEM
Google Adwords system reklamowy

W marcu 2015 r. na rynku pojawiła się aplikacja do zarządzania kontami AdWords dedykowana na urządzenia mobilne z systemem Android. Aplikacja jest bezpłatna i można ją pobrać w sklepie Google Play.

Narzędzie jest raczej dodatkiem do programu AdWords niż jego mobilną wersją. Pozwala jedynie zarządzać już istniejącymi Kampaniami. Nie daje jednak możliwości zakładania nowych kont czy Kampanii.

Aplikacja zajmuje 16 MB i wymaga sprzętu z Androidem w wersji 4.0.3 lub nowszej.

 

Interfejs i obsługa aplikacji

Pobranie aplikacji jest proste i bezproblemowe. Pierwsze uruchomienie wiąże się z koniecznością podania loginu i hasła do wybranego konta (o ile system sam nie powiąże Twojego loginu z istniejącym kontem Adwords). Przy kolejnych logowaniach system automatycznie automatycznie otwiera ostatnie analizowane konto AdWords.

Dla osób zajmujących się zarządzaniem kontami AdWords z poziomu MCK system w pierwszym oknie wyświetla listę podrzędnych kont (nazwa + numer ID). Ułożone są one alfabetycznie. Nie ma możliwości aby w inny sposób zorganizować wyświetlanie kont. Brakuje opcji wyszukiwania po nazwie, adresie e-mail czy identyfikatorze konta.

AdWords

Aby dotrzeć do wybranego konta trzeba przewinąć całą listę. Jest to uciążliwe, gdy na koncie MCK jest dużo kont a to, którym chcemy się zająć, jest na końcową literę alfabetu.

Po wybraniu klienta pokazuje się nam okno ”Strona główna” gdzie pierwszą informacją jest okres czasu, który jest analizowany. Pole jest edytowalne więc tak jak na każdym koncie AdWords możemy wybierać dowolny okres do badania danych.

W kolejnym bloku danych mamy zestawienie najważniejszych parametrów konta, czyli Wyświetlenia, Kliknięcia i dalej (po przewinięciu) CTR, Śr. CPC, Koszt, Śr. Pozycja, Konwersje, Koszt Konwersji.

Kolejne pole to graficzna prezentacja danych – możliwa do przewijania. System serwuje nam kolejno wykresy:

– Wyświetlenia

– Urządzenie (Komputery, Tablety, Zaawansowane)

– Sieć (Sieć reklamowa, czyli Wyszukiwarka i Sieć czyli GDN)

– Typ kliknięcia (Nagłówek, Link do podstrony, Reklama typu „kliknij”)

– Dzień Tygodnia (PN-ndz)

 

Kolejny blok danych dotyczy Możliwości. Tutaj, tak jak na klasycznym koncie – zawarte są indywidualne rozwiązania mające na celu poprawienie skuteczności kampanii.

Ostatni blok danych wyświetla informacje o ilości Kampanii dostępnych na koncie (zlicza również te wstrzymane), Grup Reklam, Słów Kluczowych oraz Reklam. Na tym etapie możemy przejść do bardziej szczegółowych informacji o wyżej wymienionych danych.

 

Kampanie

To okno pokazuje listę wszystkich Kampanii z konta. Na czarno – aktywne. Na szaro – wstrzymane. Na tym etapie widzimy 3 parametry dotyczące Kampanii: Budżet dzienny, Kliknięcia i Wyświetlenia.

Istnieje możliwość zmiany wyświetlanych parametrów (należy długo naciskać belkę z nazwami parametrów a wyświetli się dodatkowe okno, które pozwala na wybór innych niż pierwotnie proponowane).

Kampanie AdWords

Wybierając konkretną Kampanię trafiamy na zbiór danych zorganizowanych identycznie jak w przypadku danych całego konta. Pierwszy blok to Nazwa Kampanii, dzienny budżet oraz stan kampanii (z możliwością edycji).

Drugi blok to zakres analizowanych dat (edytowalny)

Trzeci blok to najważniejsze dane pokazane w liczbach.

Kolejny blok to wykresy graficzne.

Ostatni- informacje dotyczące ilości grup reklam w tej Kampanii, ilości słów kluczowych i reklam.

 

Grupy Reklam, Słowa kluczowe, Reklamy

Każda z tych kart jest zorganizowana analogicznie jak w całej aplikacji. Od ogółu do szczegółu. Chcąc sprawdzić lub edytować dany parametr musimy przeklikać się do najniższego poziomu danych o tym parametrze.

Co można edytować:

  • stan Kampanii, grup reklam, słowa kluczowego i reklamy (z włączonego na wstrzymane lub odwrotnie)

  • budżet dzienny Kampanii

  • maksymalne stawki CPC

Czego brakuje (Wady Aplikacji):

  • możliwości założenia nowego konta

  • możliwości dodawania nowych Kampanii, grup reklam czy dodania nowych treści reklam

  • informacji o Kampaniach video (kampanie te nie są w ogóle zliczane do danych konta AdWords) a co za tym idzie – ich optymalizacji

Zalety aplikacji:

  • narzędzie bezpłatne

  • praca w trybie offline

  • przeglądanie ogólnych statystyk kampanii

  • odbieranie alertów dotyczących konta w czasie rzeczywistym

  • sprawdza się podczas wyjazdów służbowych/ urlopu

  • możliwość zmiany stawek CPC

  • możliwość wstrzymania istniejących Kampanii, grup reklam, słów kluczowych i reklam

  • możliwość skontaktowania się telefonicznie z ekspertem Google.

W przypadku pytań zachęcamy do kontaktu poprzez poniższy formularz bądź bezpośrednio pod adresem email firma@artefakt.pl.

 

Również na naszym blogu

Ostatnie artykuły