Źródła pozyskiwania ruchu
W raporcie Pozyskiwanie > Cały ruch > Kanały możesz przeanalizować poszczególne źródła pozyskiwania ruchu pod kątem tego, jak angażują użytkowników na stronie i jakie efekty w postaci konwersji przynoszą. Na głębszych poziomach przeanalizujesz każdą pojedynczą kampanię, słowo kluczowe czy witrynę odsyłającą pod kątem takich wskaźników jak czas na stronie czy współczynnik konwersji. Może to stanowić źródło inspiracji do poszukiwania nowych źródeł ruchu podobnych do tych, które obecnie dobrze konwertują lub może posłużyć jako podstawa relokacji budżetów między kampaniami, tak aby jak najefektywniej wykorzystywać budżet reklamowy.
Ścieżki wielokanałowe
Dzięki raportowi Konwersje > Ścieżki wielokanałowe dowiesz się, w jaki sposób poszczególne kanały pozyskania ruchu czy kampanie Google Ads wspomagają się wzajemnie w generowaniu konwersji. Musisz bowiem pamiętać, że użytkownik, który odwiedza Twoją stronę, może stykać się z Twoją marką w wielu miejscach i nie koniecznie ostatnie źródło, z którego przybył na stronę i dokonał konwersji, było tym decydującym. W raporcie Konwersje wspomagane znajdziesz informacje o tym, które źródła ruchu generują konwersje bardziej samodzielnie, a które są wsparciem w procesie zakupowym.
2. Google Optimize – testy A/B
Jeśli chcesz przetestować dwie różne wersje strony i sprawdzić, która będzie lepiej konwertować, polecam do tego zadania narzędzie Google Optimize. Jego konfiguracja i obsługa jest bardzo prosta. Wystarczy wkleić fragment kodu na stronę, stworzyć w kreatorze nową wersję interesującej Cię podstrony i uruchomić test. Narzędzie po zebraniu danych samo oblicza, jakie jest prawdopodobieństwo, że nowa wersja będzie lepsza od oryginału. Google Optimize łączy się z Analytics, więc do mierzenia konwersji w eksperymentach możemy wybrać dowolny cel z tego narzędzia. Wielką zaletą tego narzędzia jest też to, że to darmowe oprogramowanie.
O jednym trzeba pamiętać, decydując się na jakiekolwiek testy A/B – jeśli ruch na stronie jest niewielki, taki test nie ma sensu, ponieważ musi minąć bardzo dużo czasu, aby wyniki były istotne statystycznie. W takim wypadku narzędzie może wskazać jedną, lepszą wersję, ale nie musi to oznaczać, że jej wdrożenie rzeczywiście poprawi wyniki konwersji na stronie.
3. MailChimp – obsługa newslettera (i nie tylko)
MailChimp to nie tylko narzędzie do obsługi newslettera. Dzięki niemu możesz zarządzać całym procesem e-mail marketingu, łącznie z tworzeniem pop-upów i landing page zachęcających do zapisu na listę subskrybentów. Narzędzie umożliwia automatyzację wysyłki, tworzenie sekwencji wiadomości, ma też wygodny kreator wiadomości e-mail, dzięki którym można zaprojektować atrakcyjne newslettery. Na pochwałę zasługuje też sposób zarządzania listami odbiorców. Listy można segmentować na różne sposoby, dodawać tagi do poszczególnych kontaktów i analizować aktywność poszczególnych subskrybentów. Przydatne okazują się też raporty, które porównują Twoje wyniki ze średnimi w Twojej branży. Wycinek takiego raportu z MailChimpa możesz zobaczyć poniżej.