Blog firmy Artefakt

Pozycjonowanie | Google Ads | Analityka | Content Marketing

linki w pozycjonowaniu

Zróżnicowane profile linków występujących na serwisach oraz ich typy

czas czytania: 5

min

Każdy właściciel serwisu zabiega o to, aby linki do jego serwisu pojawiały się na jak największej liczbie cieszących się zaufaniem domen. Profil odnośników powinien być zróżnicowany. Prowadząc strategię link – building należy pamiętać o Pingwinie, który tylko czyha na nasz błąd.

reklama mobilna google adwords

Reklamy budujące zaangażowanie

czas czytania: 5

min

Jeśli planujesz promocję nowo wprowadzonego produktu, chcesz poprawić wizerunek bądź wzmocnić świadomość marki, warto przyjrzeć się nowości, którą oferuje nam Google Adwords. Wykorzystanie reklam budujących zaangażowanie to doskonały sposób na przykucie uwagi odbiorcy i nawiązanie z nim interakcji.

projektowanie stron responsywnych

Responsive Web Design – czym jest i do czego służy?

czas czytania: 5

min

M-commerce rozwija się bardzo dynamicznie. Zastosowanie Responsive Web Design pozwala na stworzenie jednej wersji witryny, która będzie dostosowywała się do wymagań technicznych urządzeń mobilnych. Jedna strona, wielu zadowolonych użytkowników!

analityka e-commerce

Ruch użytkowników, odwiedzalność serwisu – sposoby mierzenia i modele rozliczenia

czas czytania: 5

min

Skuteczność działań z zakresu marketingu internetowego można mierzyć za pomocą ruchu użytkowników na stronie. W tym celu bardzo często wykorzystywane jest narzędzie Google Analytics. Aplikacja jest darmowa i dostępna dla wszystkich właścicieli serwisów.

Algorytm Pingwin w wyszukiwarce Google

Wychodzenie z filtra – jak zdjąć kary od Google?

czas czytania: 5

min

Obranie niewłaściwej strategii SEO może skutkować nałożeniem kary ręcznej na naszą witrynę. Adres URL może nawet zniknąć z wyników wyszukiwania, na czym w konsekwencji ucierpi wynik finansowy przedsiębiorstwa. Jak poradzić sobie ze zdjęciem filtra?

Praca programisty

TOP 5 konfliktów wynikających ze współpracy działów SEO i programistów

czas czytania: 5

min

Programiści i specjaliści SEO powinni ze sobą współpracować nad tworzeniem strony www. Inny sposób myślenia webdeveloperów oraz pozycjonerów sprawia, że pojawiają się liczne spięcia i kłótnie. O co najczęściej toczą boje specjaliści?

Ustalanie strategii

Strategia marketingowa podstawą działań reklamowych

czas czytania: 5

min

Reklama w mass mediach, wykorzystanie social mediów, linki sponsorowane w wyszukiwarce Google, dedykowane rozwiązania wykorzystujące nowe technologie. W marketingu zintegrowanym, którego każdy element powinien układać się w całość, potrzeba odpowiedniej strategii. Dobór narzędzi komunikacji marketingowej przez marketera to niezwykle odpowiedzialne zadanie.

pozycjonowanie stron mobilnych

Google oznacza strony przyjazne komórkom

czas czytania: 5

min

Od teraz możesz sprawdzić, czy Twoja strona internetowa jest przystosowana do obsługi przez urządzenia mobilne. Żyjemy w czasach, kiedy nie rozstajemy się ze smartfonami i tabletami. Ważne jest, aby witryny były dostosowane do potrzeb klientów. Co trzeba zrobić, aby strona była mobile-frendly?

Filmy na YouTube

Reklamy wideo na YouTube

czas czytania: 5

min

Czy reklamy na YouTube są kosztowne? Co potrzeba do nakręcenia reklamy? Czy na pewno reklamy w YouTube są dla mnie? Obecność na YT umożliwia dotarcie do 9-milionowej rzeszy unikalnych odbiorców, a to już może mieć znaczenie dla rozwoju naszego biznesu.

Projektowanie stron internetowych

Kontroler w Zend Framework

czas czytania: 5

min

Praca z nowoczesnymi narzędziami ułatwia prowadzenie i optymalizację serwisu internetowego. Do takiego oprogramowania można zaliczyć Zend Framework.

atrybut rel canonical

Jak stosować tag canonical?

czas czytania: 5

min

Zduplikowana treść nie sprzyja osiąganiu wysokim pozycjom w wynikach wyszukiwania. Bardzo często w serwisie tworzone są wyszukiwarki, które mogą wpływać na indeksowanie kopii tych samych stron. Aby tego uniknąć stosuje się tag canonical.

programowanie i seo

Dobre praktyki programowania – nadmiarowość kodu

czas czytania: 5

min

Istnieją dobre praktyki programowania strony. Niestety coraz częściej zdarza się, że kod strony jest skomplikowany i rozbudowany. Warto tego unikać, ponieważ może to doprowadzić przede wszystkim do powstawania błędów i problemów z rozbudową serwisu. Ilość kodu na stronie stanowi wizytówkę programisty i określa jego doświadczenie.

Google Adwords system reklamowy

Linki witryny dla reklam Google AdWords

czas czytania: 5

min

Reklamy Google AdWords wciąż ulegają zmianie. Tym razem w wynikach wyszukiwania zaczną pojawiać się linki witryny w przekazie reklamowym. Dzięki temu użytkownik przejdzie do interesującego go podstrony.

reklama mobilna google adwords

Remarketing – spraw, by klient powrócił

czas czytania: 5

min

Remarketing pomaga zmniejszyć liczbę tzw. porzuconych koszyków. Ten sposób dotarcia do klienta jest skuteczny, ponieważ działa na jego wyobraźnię, przekonując do zakupu określonej rzeczy.

Algorytm Pingwin w wyszukiwarce Google

Flagowe algorytmy Google – Panda ʕ•ᴥ•ʔ i Pingwin (’v’)

czas czytania: 5

min

Wyświetlanie jak najbardziej dopasowanych wyników do zapytania użytkownika oraz wybranie spośród nich najwartościowszych stron – to nadrzędy cel Google. Za jego realizację odpowiadają dwa flagowe algorytmy – Pingwin i Panda. Jeśli chcemy osiągać czołowe wyniki, z pewnością powinniśmy się z nimi zapoznać.

protokół HTTPS

Domena na https jako czynnik rankingujący

czas czytania: 5

min

Google chce chronić prywatność użytkowników, dlatego promowane będą strony, korzystające z protokołu https. Czy można liczyć na znaczną zmianę pozycji w wynikach wyszukiwania, jeśli porzuci się http?

Użytkownik z tabletem

Pozycjonowanie strony wykonanej w technologii FLASH

czas czytania: 5

min

Google stawia przede wszystkim na unikatową treść na stronie internetowej. Co w takiej sytuacji zrobić, jeśli nasza strona opiera się o technologii Flash? Mimo że są to efektowne strony, roboty Google nie widzą na nich odpowiedniej treści. Co zrobić, by stała się przyjazna dla wyszukiwarki?

Artefakt Google

All Stars Summit – Artefakt wyróżniony!

czas czytania: 5

min

Na specjalne zaproszenie Google Inc., jako jedna z trzech firm z Polski, uczestniczyliśmy w konferencji All Stars Summit. Partnerzy Google z całego świata spotkali się w dniach 27-28 sierpnia, w głównej siedzibie firmy – Googleplex, w słonecznej Kalifornii. Artefakt dumnie reprezentował Wojtek Skrętkowicz – Kierownik Działu Marketingu.

Artefakt team

Otrzymaliśmy Diament Forbesa 2014!

czas czytania: 5

min

20 marca 2014 roku podczas uroczystej gali we Wrocławiu odebraliśmy Diament Forbesa. To wyróżnienie świadczy o przejrzystości prowadzonej działalności gospodarczej i o rzetelności firmy.

sklep internetowy

Kampanie produktowe dostępne dla wszystkich

czas czytania: 5

min

Google Merchant Center (GMC) od niedawna pozwala tworzyć nowe kampanie produktowe, które są efektywniejszą formą reklamy. Dzięki temu zwiększysz skuteczność podejmowanych działań marketingowych.

Artefakt team

Zobacz jak pracujemy (video)

czas czytania: 5

min

Pracę naszej firmy można zobaczyć na filmie przygotowanym na zlecenie PARP i opublikowanym na stronie web.gov.pl. Film przedstawia m.in. przygotowany przez Artefakt portal budowlany Projektoskop.pl i był prezentowany na targach Cebit 2013 w Hanowerze. Projekt Projektoskop był finalistą konkursu na Innowacyjna e-uslugę.

internetowe rewolucje

Case study: Logintrans – prezentacja Błażeja Miernikiewicza podczas Internetowej Rewolucji

czas czytania: 5

min

Błażej Miernikiewicz, prezes zarządu agencji Artefakt, wystąpił jako prelegent podczas Dnia Eksporterów Internetowej Rewolucji Bez Granic. W prezentacji omówione zostały działania dla firmy transportowej Logintrans, która dzięki prawidłowo prowadzonej kampanii internetowej zdobyła pozycję lidera na europejskim rynku i uruchomiła pięć zagranicznych oddziałów.