Algorytm Pingwin w wyszukiwarce Google

Filtr ręczny od Google, co dalej?

czas czytania: 5

min

Nagłe pogorszenie się pozycji domeny w wynikach wyszukiwania? Gwałtowny spadek liczby wyświetleń i kliknięć z wyszukiwarki Google? Te problemy nie oznaczają od razu, że domena została ukarana filtrem, ale są pierwszym sygnałem, że powinniśmy przyjrzeć się kondycji naszej witryny.

emotikony emoji

Kocham, lubię, smuteczek, czyli nowe emocje na Facebooku

czas czytania: 5

min

Czy kiedykolwiek zdarzyło Wam się „polubić” na Facebooku jakąś wiadomość, choć była ona dla Was smutna bądź wstrząsająca? Baczny obserwator internetowego świata zwracał uwagę na sytuację, w której użytkownicy wciskali przycisk „lubię to”, choć to nie odpowiadało ich emocjom.

Filmy na YouTube

Live streaming przyszłością mediów społecznościowych?

czas czytania: 5

min

Live for Facebook Mentions to nowa usługa stworzona przez zespół Marka Zuckerberga, która zdobywa coraz większe grono odbiorców, również w Polsce. Live steaming staje się nowym medium przekazu szybkich informacji.

Artefakt team

Netcamp już za dwa tygodnie. Będziemy tam!

czas czytania: 5

min

25 lutego w Szczecinie, w klubie Hormon Cafe będziemy obecni na spotkaniu organizowanym przez Fundację Netcamp. Pierwsza w tym roku edycja będzie dedykowana e-commerce, a prelegenci opowiedzą m.in. o e-marketingu wielokanałowym, generowaniu leadów i ich automatyzacji oraz o zwiększaniu konwersji.

Artefakt Google Maps

Zmiany w wyglądzie mapy Google

czas czytania: 5

min

Modyfikacje wprowadzone w Google Maps z pewnością nie będą miały większego wpływu na pozycjonowanie lokalne. Jednak John Mueller potwierdził, że to nie ilość recenzji a ich jakość służy do ustalenia pozycji stron internetowych. W przypadku tradycyjnego wyszukiwania wyniki organiczne nie zależą od ocen uzyskanych przez firmę. Inaczej jest w przypadku wyszukań lokalnych.

promocja w internecie

Zakładanie konta Google AdWords (Google Ads)

czas czytania: 5

min

Aby zwiększyć zasięg oferty i dotrzeć do jak największej liczby odbiorców, w dzisiejszych czasach niezbędna jest promocja w Internecie. Wiele możliwości daje nam platforma Google AdWords. W jaki sposób z niej korzystać? W pierwszym kroku zacznijmy od założenia konta.

aplikacja google analytics

Podstawowe metryki w Google Analytics i ich znaczenie

czas czytania: 5

min

Google Analytics pozwala na tworzenie różnych typów raportów, które umożliwiają z kolei analizę danych. Poznanie znaczenia poszczególnych parametrów jest istotne do oceny skuteczności prowadzonych działań.

analityka internetowa e-commerce

Konwersje w AdWords i w Google Analytics

czas czytania: 5

min

Nasi klienci często pytają nas czym są konwersje, jak zdefiniowane są na ich kontach AdWords oraz dlaczego liczba konwersji w panelu AdWords i w panelu Google Analytics różni się od siebie.

wyszukiwarka internetowa

Narzędzie podglądu reklamy – sprawdź, jak wygląda Twoja reklama AdWords

czas czytania: 5

min

Najlepszym sposobem, by sprawdzić, czy nasze reklamy są wyświetlane, jest narzędzie do poglądu reklam udostępniane nam przez sam system Google AdWords.

Urządzenie mobilne

Zakup domen z rynku wtórnego

czas czytania: 5

min

Nie masz strony internetowej – nie istniejesz. Zgodnie z tym powiedzeniem rynek domen kurczy się każdego dnia. Na pomoc przychodzą domeny z rynku wtórnego. Na co warto zwrócić uwagę przed zakupem? Gdzie szukać i na co uważać? Warto znać odpowiedzi na te i inne pytania zanim się zdecydujemy na dany adres URL.

Co to jest linkowanie?

Budowanie profilu linków

czas czytania: 5

min

Linki to wciąż istotny element rankingowy. W połączeniu z odpowiednią optymalizacją pozwoli nam na poprawę pozycji w wyszukiwarce. Należy jednak pamiętać, że proces pozyskiwania linków powinien być przeprowadzany rozważnie, a strategię linkowania należy dostosować do serwisu, którym się zajmujemy.

Haker w sieci

Witryna została zainfekowana wirusem? Trzeba działać szybko!

czas czytania: 5

min

Twoja strona internetowa została zainfekowana? Co zrobić, gdy dojdzie do takiego zdarzenia? Jak uchronić się przez wirusami? Bezpieczeństwo witryny powinniśmy stawiać na pierwszym miejscu, szczególnie że atak hakerski może wypłynąć na pozycję w wynikach wyszukiwania.

pozycjonowanie lokalne

Pozycjonowanie lokalne – case study Google Maps

czas czytania: 5

min

W związku ze wzrostem znaczenia geolokalizacji pozycjonowanie lokalne staje się ważnym elementem działań SEO. Ten rodzaj pozycjonowania jest istotny szczególnie dla małych i średnich przedsiębiorstw. Jak wypromować swój biznes w mapach Google?

marketing na snapchacie

Snapchat – marketing w dziesięć sekund

czas czytania: 5

min

To, co wyróżnia Snapchat na tle innych mediów społecznościowych to fakt, że po odtworzeniu materiały nie są zapisywane na żadnych serwerach i znikają (oczywiście o ile odbiorca nie zdąży zrobić zrzutu ekranu).

portale społecznościowe

Real time marketing

czas czytania: 5

min

Real time marketing to strategia wykorzystywana przez firmy, które potrafią bardzo szybko reagować na najnowsze wydarzenia. Nowa kampania dopasowywana jest do najnowszych trendów, dzięki czemu jest skuteczna i trafia w gusta klientów.

reklama mobilna google adwords

Remarketing dynamiczny AdWords

czas czytania: 5

min

Remarketing to z pewnością doskonały sposób na „odzyskiwanie użytkowników”. Właściwe działania podjęte przez marketerów powodują, że klienci powracają na stronę i dokonują konwersji. Przy odpowiednim podziale grup docelowych możemy stworzyć doskonałe reklamy odpowiadające potrzebom użytkowników.

Gmail poczta Google

GSP w panelu AdWords

czas czytania: 5

min

GSP czyli Gmail Sponsored Promotions zostało zintegrowane z panelem AdWords i funkcjonuje jako format reklamy w sieci reklamowej Google.

cennik AdWords

Dlaczego User Experience jest ważny w Twoim biznesie?

czas czytania: 5

min

Czy użytkownik na Twojej stronie jest zadowolony z obsługi? Czy konwertuje i wraca na stronę? Odkryj pięć podstaw dobrze zaprojektowanego User Experience.

analityka e-commerce

Google Search Console zastąpiło Google Webmaster Tools

czas czytania: 5

min

Google kieruje swoją ofertę również do przedsiębiorców, którzy samodzielnie zajmują się administracją swojego serwisu. Dlatego po dziesięciu latach postanowiono zmienić nazwę jednej ze swoich najpopularniejszych usług z Google Webmaster Tools na Google Search Console.

Targetowanie kampanii

Remarketing w wyszukiwarce

czas czytania: 5

min

Remarketing pozwala na dotarcie do użytkowników, którzy uprzednio odwiedzili naszą stronę internetową. Czy ta metoda jest skuteczna? W jaki sposób ją wykorzystać, aby zwiększyć przychody ze sprzedaży?

słowa kluczowe pozycjonowanie

Frazy z długiego ogona a konwersja

czas czytania: 5

min

Internauci są coraz bardziej kreatywni w wymyślaniu zapytań. To sygnał dla właścicieli stron oraz sklepów internetowych, że potencjalnym odbiorcom zależy na jak najszybszym dotarciu do interesujących ich informacji i produktów. Warto zatem przyjrzeć się pozycjonowaniu na frazy szerokie, czyli frazy z długiego ogona.

social media marketing twitter

Cały świat „ćwierka”, czyli jak radzić sobie na Twitterze

czas czytania: 5

min

Twitter zdobywa na popularności. Coraz więcej osób zakłada profil na tym portalu społecznościowym i zbiera grupę followersów. Czy na Twitterze mogą odnaleźć się także wielkie marki sygnujące znane produkty?

Wyścig o pozycje

Historia Nike – dobry przykład sponsoringu

czas czytania: 5

min

Nike to firma, która bardzo dobrze wykorzystała swój potencjał marketingowy. Zastosowanie strategii sponsoringu opłaciło się firmie produkującej ubrania dla sportowców. Czego możemy nauczyć się od tego przedsiębiorstwa?

Google Adwords

Funkcja COUNTDOWN w reklamach AdWords

czas czytania: 5

min

Funkcja Countdown AdWords pozwala na automatyczne odliczanie czasu do rozpoczęcia wydarzenia w kampaniach reklamowych. Dzięki tej aplikacji możemy zwiększyć atrakcyjność treści przekazu reklamowego i doprowadzić do wzrostu konwersji.