Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
21.09.2023 | czas czytania: 5 | Inne | autor: Artefakt

Jakie rodzaje reklamy w Internecie irytują użytkowników

Jakie rodzaje reklamy w Internecie irytują użytkowników

Reklama internetowa to dla reklamodawców doskonały sposób na promocję swoich produktów i usług. Za pomocą sieci mogą trafiać do potencjalnych klientów, zwiększając tym samym sprzedaż oraz rozpoznawalność swojej marki. Odpowiednia komunikacja, kreacja graficzna i strategia marketingowa potrafią być prawdziwym kluczem do sukcesu i przyczynić się do znacznego rozwoju firmy.

Zdarza się też jednak, że przez swoją formę lub treść reklamy zamiast zachęcać do zakupu, działają w sposób odwrotny. Zniechęcają, a nawet denerwują i wywołują negatywne skojarzenia, przez co są nieskuteczne – nie wpływają ani na zwrot sprzedaży, ani na budowę pozytywnego wizerunki marki. Jak tego uniknąć i jakie reklamy uznawane są za najbardziej irytujące? O tym powiemy w dalszej części artykułu.

baner

Rodzaje reklamy internetowej, jakie warto znać

Na początku warto wspomnieć o tym, jakie rodzaje reklamy internetowej można najczęściej spotkać podczas surfowania po sieci. Są to:

  • pozycjonowanie strony internetowej
  • kampanie Google Ads
  • reklama w social mediach
  • e-mail marketing.

Teraz pokrótce omówimy sobie każdy z tych przykładów.

Pozycjonowanie strony internetowej

Pozycjonowanie strony internetowej uznawane jest za jedną z najskuteczniejszych form reklamy w Internecie. Wysoka pozycja w organicznych wynikach wyszukiwania sprawia, że użytkownik ufa Twojej marce, co przekłada się na wzrost liczby odwiedzin witryny. Co może jednak denerwować w reklamie SEO i negatywnie wpływać na jej skuteczność? W pierwszej kolejności może być to ucięty lub mało interesujący opis, zawierający niejasne lub mało istotne informacje o Twojej firmie.

Inna kwestia, jednak bardzo istotna, to niepoprawnie działająca strona internetowa. Długi czas ładowania, brak kluczowych dla odbiorcy informacji, nieczytelna czcionka lub ogólny brak estetyki raczej nie zachęcą do skorzystania z Twojej oferty. Mimo wysokiej pozycji w Google możesz nie osiągnąć zamierzonych efektów, a użytkowników będzie denerwować fakt, że nie mogą znaleźć w Twojej witrynie ważnych dla siebie informacji.

Kampanie Google Ads

Kampanie Google Ads zapewnią Twojej marce widoczność w wyszukiwarce Google, w sieci reklamowej, w serwisie YouTube i na poczcie Gmail. Często ich efekty są widoczne niemal od razu – po włączeniu reklamy Twoja strona zaczyna odnotowywać wzrost ruchu. Co może zagrozić efektywności tej formy reklamy online? Przede wszystkim nieodpowiedni dobór słów kluczowych i wyświetlanie się strony na frazy kompletnie niezwiązane z oferowaną usługą. Do tego warto dodać krzykliwe nagłówki i teksty reklam – tego odbiorcy nie lubią.

Jeśli chodzi o reklamy banerowe, to dla użytkowników mogą być one irytujące, gdy mają mało czytelny tekst, są nieestetyczne lub niespójne z ofertą, zawierają zbyt dużo call to action (CTA, czyli wezwanie do działania) albo są zwyczajnie kontrowersyjne. Odbiorców może też denerwować fakt, że widzą dany baner zbyt wiele razy w ciągu jednego dnia. Dlatego warto ustawić limit wyświetleń takiej reklamy.

W przypadku reklamy Google Ads, podobnie jak w SEO, kluczowe znaczenie ma również strona www – zwróć więc uwagę na to, czy Twoja witryna działała prawidłowo oraz jest czytelna i łatwa w obsłudze.

reklamy w internecie

Reklama w social mediach

Działania reklamowe prowadzone w social mediach, czyli na Facebooku, Instagramie, LinkedInie czy Tik Toku, powinny być spójne z wizerunkiem Twojej marki, estetyczne i regularne. Pamiętaj jednak o tym, by nie publikować postów zbyt często – dwa, a maksymalnie cztery wpisy tygodniowo w zupełności wystarczą! W przeciwnym razie odbiorcy mogą poczuć się zmęczeni liczbą publikacji i w efekcie przestać obserwować Twój profil.

Co jeszcze może denerwować w reklamie internetowej w social mediach? Konkursy, w których warunkiem wzięcia udziału jest oznaczenie znajomych w komentarzu lub publikacja postu konkursowego na swoim prywatnym profilu. Pomijając już fakt, że nie każdy użytkownik dzieli się chętnie swoją aktywnością w sieci, to takie działania są niezgodne z regulaminem Facebooka i w efekcie mogą nawet doprowadzić do usunięcia postu lub zablokowania profilu.

Decydując się na obecność w social mediach, musisz też pamiętać o budowaniu społeczności i kontakcie ze swoimi obserwatorami, czyli przede wszystkim skupić się na odpowiadaniu na komentarze lub wiadomości. Brak reakcji na zapytania może być bardzo frustrujący i sprawić, że potencjalni klienci zwyczajnie zrezygnują z zakupu Twoich produktów.

Tworząc treści na socjale, musisz pamiętać o tym, że ważny jest tutaj również aspekt wizualny, czyli banery, które można dodać do reklamy lub posta. Grafika zawsze będzie przyciągać uwagę użytkowników znacznie bardziej niż zwykła ściana tekstu, jednak tutaj również liczy się estetyka – zbyt krzykliwe banery, z przesadną liczbą wykrzykników, neonowych kolorów, CTA lub innych elementów spowodują jedynie rozbawienie lub irytację, jednak w żaden sposób nie przełożą się na pozytywny odbiór marki.

E-mail marketing

W  skutecznym e-mail marketingu również najważniejszą rolę odgrywa umiar. Jeśli więc już decydujesz się na wysłanie swoim potencjalnym odbiorcom wiadomości, zadbaj o to, by jej treść faktycznie była interesująca. Zamiast wysyłać ogólny mail z informacją o wyprzedaży, postaw na bardziej spersonalizowane komunikaty, które możesz zbudować na podstawie historii zakupów lub przeglądania czy też listy życzeń.

Spam internetowy to jedna z najbardziej irytujących rzeczy, jaką można spotkać w sieci i chyba nie chcesz, by Twoja reklama również się do niego zaliczała?

Irytująca i nieskuteczna reklama – jak uniknąć takiego scenariusza?

Decydując się na reklamę w Internecie, zwróć szczególną uwagę na to, by jej treść i forma nie tylko były interesujące, ale również niosły za sobą jakąś ważną dla potencjalnego klienta informację. Nawet najbardziej efekciarskie rozwiązania nie będą skuteczne, jeśli odbiorcy nie będą wiedzieli, jakich usług dotyczy reklama lub co wyróżnia Twoją firmę na rynku.

Przed ostateczną publikacją jakiejkolwiek formy reklamy, spróbuj się postawić na miejscu swoich klientów i zastanów się, jaki przekaz trafiłby do Ciebie najbardziej i przekonał do zakupu. Możesz też w tym celu sprawdzić działania konkurencji, ale tutaj uważaj, by ich nie kopiować – jest duże ryzyko, że ktoś to odkryje. Poza tym warto stworzyć swój własny styl marketingowy, który również może być znakiem rozpoznawczym Twojej marki.

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

pozycjonowanie strony na wordpress 15.09.2025 | czas czytania: 5 min | SEO

Pozycjonowanie strony na WordPressie – 10 fundamentów

WordPress to platforma przyjazna dla osób poszukujących intuicyjnych rozwiązań do prowadzenia serwisu internetowego. Optymalizacja i pozycjonowanie strony opartej na WordPressie to skuteczna droga do zwiększenia jej popularności. Wystarczy zadbać o kilka podstawowych kwestii dot. SEO (ang. Search Engine Optymization), aby pojawiły się pierwsze efekty. Poniżej prezentujemy 10 elementów, o których warto pamiętać podczas projektowania i pozycjonowania serwisu zbudowanego na CMS WordPress oraz metody, jak je wdrożyć. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 2

Brak ocen

Nowoczesne koncepcje marketingowe – jak zmieniają się zasady gry w erze AI? 12.09.2025 | czas czytania: 5:00 min | marketing internetowy

Nowoczesne koncepcje marketingowe – jak zmieniają się zasady gry w erze AI?

Jeszcze dekadę temu nowoczesne koncepcje marketingowe opierały się głównie na digitalizacji działań i obecności w internecie. Dziś sytuacja wygląda zupełnie inaczej – mamy do czynienia z rewolucją, której głównym napędem jest sztuczna inteligencja. Automatyzacja, hiperpersonalizacja i zaawansowana analityka danych sprawiają, że zasady gry w marketingu zmieniają się szybciej niż kiedykolwiek wcześniej. Nowi gracze zdobywają rynek, a tradycyjne firmy muszą się dostosować, aby nie zostać w tyle. W tym artykule pokażemy, jak Marketing 4.0, Marketing 5.0, a także klasyczne modele – od Koncepcji 4P po Koncepcję 7P – łączą się dziś z narzędziami AI, aby tworzyć skuteczne działania marketingowe i budować przewagę konkurencyjną. Dowiesz się również, jak Ty, jako przedsiębiorca, możesz z nich korzystać w swojej codziennej pracy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

Zastosowanie AI w kampaniach e-mail marketingowych – jak zwiększyć skuteczność mailingu? 08.09.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

Zastosowanie AI w kampaniach e-mail marketingowych – jak zwiększyć skuteczność mailingu?

Czy wiesz, że e-mail marketing wciąż generuje średnio 42 zł przychodu z każdej wydanej złotówki? To czyni go jednym z najskuteczniejszych kanałów komunikacji z klientami. Problem w tym, że rynek jest przesycony wiadomościami, a skrzynki odbiorcze użytkowników pękają w szwach. Rozwiązaniem okazuje się sztuczna inteligencja, która nie tylko zwiększa skuteczność kampanii, ale też pozwala tworzyć doświadczenia dopasowane do indywidualnych potrzeb odbiorców. W tym artykule pokażemy, jak zastosowanie AI w automatyzacji marketingu odmienia oblicze mailingu. Dowiesz się, jak działa automatyzacja e-mail marketingu, w jaki sposób tworzenie spersonalizowanych kampanii wpływa na konwersje oraz jakie narzędzia warto znać. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt