Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
21.09.2023 | czas czytania: 5 | Inne | autor: Artefakt

Jakie rodzaje reklamy w Internecie irytują użytkowników

Jakie rodzaje reklamy w Internecie irytują użytkowników

Reklama internetowa to dla reklamodawców doskonały sposób na promocję swoich produktów i usług. Za pomocą sieci mogą trafiać do potencjalnych klientów, zwiększając tym samym sprzedaż oraz rozpoznawalność swojej marki. Odpowiednia komunikacja, kreacja graficzna i strategia marketingowa potrafią być prawdziwym kluczem do sukcesu i przyczynić się do znacznego rozwoju firmy.

Zdarza się też jednak, że przez swoją formę lub treść reklamy zamiast zachęcać do zakupu, działają w sposób odwrotny. Zniechęcają, a nawet denerwują i wywołują negatywne skojarzenia, przez co są nieskuteczne – nie wpływają ani na zwrot sprzedaży, ani na budowę pozytywnego wizerunki marki. Jak tego uniknąć i jakie reklamy uznawane są za najbardziej irytujące? O tym powiemy w dalszej części artykułu.

baner

Rodzaje reklamy internetowej, jakie warto znać

Na początku warto wspomnieć o tym, jakie rodzaje reklamy internetowej można najczęściej spotkać podczas surfowania po sieci. Są to:

  • pozycjonowanie strony internetowej
  • kampanie Google Ads
  • reklama w social mediach
  • e-mail marketing.

Teraz pokrótce omówimy sobie każdy z tych przykładów.

Pozycjonowanie strony internetowej

Pozycjonowanie strony internetowej uznawane jest za jedną z najskuteczniejszych form reklamy w Internecie. Wysoka pozycja w organicznych wynikach wyszukiwania sprawia, że użytkownik ufa Twojej marce, co przekłada się na wzrost liczby odwiedzin witryny. Co może jednak denerwować w reklamie SEO i negatywnie wpływać na jej skuteczność? W pierwszej kolejności może być to ucięty lub mało interesujący opis, zawierający niejasne lub mało istotne informacje o Twojej firmie.

Inna kwestia, jednak bardzo istotna, to niepoprawnie działająca strona internetowa. Długi czas ładowania, brak kluczowych dla odbiorcy informacji, nieczytelna czcionka lub ogólny brak estetyki raczej nie zachęcą do skorzystania z Twojej oferty. Mimo wysokiej pozycji w Google możesz nie osiągnąć zamierzonych efektów, a użytkowników będzie denerwować fakt, że nie mogą znaleźć w Twojej witrynie ważnych dla siebie informacji.

Kampanie Google Ads

Kampanie Google Ads zapewnią Twojej marce widoczność w wyszukiwarce Google, w sieci reklamowej, w serwisie YouTube i na poczcie Gmail. Często ich efekty są widoczne niemal od razu – po włączeniu reklamy Twoja strona zaczyna odnotowywać wzrost ruchu. Co może zagrozić efektywności tej formy reklamy online? Przede wszystkim nieodpowiedni dobór słów kluczowych i wyświetlanie się strony na frazy kompletnie niezwiązane z oferowaną usługą. Do tego warto dodać krzykliwe nagłówki i teksty reklam – tego odbiorcy nie lubią.

Jeśli chodzi o reklamy banerowe, to dla użytkowników mogą być one irytujące, gdy mają mało czytelny tekst, są nieestetyczne lub niespójne z ofertą, zawierają zbyt dużo call to action (CTA, czyli wezwanie do działania) albo są zwyczajnie kontrowersyjne. Odbiorców może też denerwować fakt, że widzą dany baner zbyt wiele razy w ciągu jednego dnia. Dlatego warto ustawić limit wyświetleń takiej reklamy.

W przypadku reklamy Google Ads, podobnie jak w SEO, kluczowe znaczenie ma również strona www – zwróć więc uwagę na to, czy Twoja witryna działała prawidłowo oraz jest czytelna i łatwa w obsłudze.

reklamy w internecie

Reklama w social mediach

Działania reklamowe prowadzone w social mediach, czyli na Facebooku, Instagramie, LinkedInie czy Tik Toku, powinny być spójne z wizerunkiem Twojej marki, estetyczne i regularne. Pamiętaj jednak o tym, by nie publikować postów zbyt często – dwa, a maksymalnie cztery wpisy tygodniowo w zupełności wystarczą! W przeciwnym razie odbiorcy mogą poczuć się zmęczeni liczbą publikacji i w efekcie przestać obserwować Twój profil.

Co jeszcze może denerwować w reklamie internetowej w social mediach? Konkursy, w których warunkiem wzięcia udziału jest oznaczenie znajomych w komentarzu lub publikacja postu konkursowego na swoim prywatnym profilu. Pomijając już fakt, że nie każdy użytkownik dzieli się chętnie swoją aktywnością w sieci, to takie działania są niezgodne z regulaminem Facebooka i w efekcie mogą nawet doprowadzić do usunięcia postu lub zablokowania profilu.

Decydując się na obecność w social mediach, musisz też pamiętać o budowaniu społeczności i kontakcie ze swoimi obserwatorami, czyli przede wszystkim skupić się na odpowiadaniu na komentarze lub wiadomości. Brak reakcji na zapytania może być bardzo frustrujący i sprawić, że potencjalni klienci zwyczajnie zrezygnują z zakupu Twoich produktów.

Tworząc treści na socjale, musisz pamiętać o tym, że ważny jest tutaj również aspekt wizualny, czyli banery, które można dodać do reklamy lub posta. Grafika zawsze będzie przyciągać uwagę użytkowników znacznie bardziej niż zwykła ściana tekstu, jednak tutaj również liczy się estetyka – zbyt krzykliwe banery, z przesadną liczbą wykrzykników, neonowych kolorów, CTA lub innych elementów spowodują jedynie rozbawienie lub irytację, jednak w żaden sposób nie przełożą się na pozytywny odbiór marki.

E-mail marketing

W  skutecznym e-mail marketingu również najważniejszą rolę odgrywa umiar. Jeśli więc już decydujesz się na wysłanie swoim potencjalnym odbiorcom wiadomości, zadbaj o to, by jej treść faktycznie była interesująca. Zamiast wysyłać ogólny mail z informacją o wyprzedaży, postaw na bardziej spersonalizowane komunikaty, które możesz zbudować na podstawie historii zakupów lub przeglądania czy też listy życzeń.

Spam internetowy to jedna z najbardziej irytujących rzeczy, jaką można spotkać w sieci i chyba nie chcesz, by Twoja reklama również się do niego zaliczała?

Irytująca i nieskuteczna reklama – jak uniknąć takiego scenariusza?

Decydując się na reklamę w Internecie, zwróć szczególną uwagę na to, by jej treść i forma nie tylko były interesujące, ale również niosły za sobą jakąś ważną dla potencjalnego klienta informację. Nawet najbardziej efekciarskie rozwiązania nie będą skuteczne, jeśli odbiorcy nie będą wiedzieli, jakich usług dotyczy reklama lub co wyróżnia Twoją firmę na rynku.

Przed ostateczną publikacją jakiejkolwiek formy reklamy, spróbuj się postawić na miejscu swoich klientów i zastanów się, jaki przekaz trafiłby do Ciebie najbardziej i przekonał do zakupu. Możesz też w tym celu sprawdzić działania konkurencji, ale tutaj uważaj, by ich nie kopiować – jest duże ryzyko, że ktoś to odkryje. Poza tym warto stworzyć swój własny styl marketingowy, który również może być znakiem rozpoznawczym Twojej marki.

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

cyberbezpieczeństwo firmy 03.11.2025 | czas czytania: 5:00 min | Strony internetowe

Jak zabezpieczyć firmę? Przewodnik po cyberbezpieczeństwie krok po kroku

Cyberzagrożenia nie dotyczą już tylko dużych korporacji. Ataki ransomware, phishing, złośliwe oprogramowanie i inne formy ataków hakerskich coraz częściej uderzają w małe i średnie firmy, które nie posiadają odpowiednich zabezpieczeń systemów IT. Jeśli prowadzisz biznes, powinieneś wiedzieć, jak stworzyć i wdrożyć skuteczną strategię cyberbezpieczeństwa firmy, aby zwiększyć poziom bezpieczeństwa informacji, ochronić dane klientów oraz zbudować wizerunek firmy bezpiecznej cyfrowo. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

AI MODE 27.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

AI Mode — co to jest i jak zoptymalizować treść, by być widocznym?

Czy Twoja firma jest widoczna w Google? Jeśli od miesięcy ruch na stronie spada, a konkurencja pojawia się wyżej w wynikach, przyczyna może być zaskakująco prosta — Google zmieniło zasady gry. Wyszukiwarka wprowadza AI Mode, czyli tryb oparty na sztucznej inteligencji, który przekształca sposób wyświetlania wyników. To powoduje, że tradycyjne SEO oparte wyłącznie na słowach kluczowych i linkach powoli przestaje wystarczać. AI Mode potrafi generować odpowiedzi bezpośrednio w wynikach wyszukiwania, często nie pokazując klasycznych linków. Dla Twojej firmy oznacza to jedno: albo spowodujesz, że treść na Twojej stronie www zostanie zrozumiana przez sztuczną inteligencję Google, albo znikniesz z pola widzenia użytkowników. Co zrobić, aby stać się źródłem informacji dla AI i tym samym zwiększać skutecznie widoczność swojej firmy w internecie? Na to pytanie odpowiemy w poniższym artykule. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

ksef 20.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Jak działa KSeF? Praktyczny przewodnik krok po kroku dla przedsiębiorców

Już niedługo każdy przedsiębiorca w Polsce — niezależnie, czy prowadzi jednoosobową działalność, czy zarządza spółką — będzie musiał wystawiać faktury w systemie KSeF. Dla wielu właścicieli MŚP to nie tylko zmiana techniczna, ale także ogromne wyzwanie organizacyjne: jak zintegrować system ERP i przygotować biuro rachunkowe, jak uniknąć błędów, które mogą skutkować karami? Być może Ty również, tak jak wielu przedsiębiorców, obawiasz się, że wdrożenie systemu będzie skomplikowane. Jednak w założeniach projektu, KSeF ma uprościć Twoje procesy, o ile tylko dobrze przygotujesz się do zmian. Ten przewodnik krok po kroku pokaże Ci, jak działa Krajowy System e-Faktur (KSeF), jak prawidłowo wystawiać faktury ustrukturyzowane i przy okazji wykorzystać nowe narzędzie do automatyzacji procesów księgowych. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt