Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
15.09.2023 | czas czytania: 7 | Inne | autor: Artefakt

Jak wykorzystać treści interaktywne do zwiększenia zaangażowania użytkowników online

Jak wykorzystać treści interaktywne do zwiększenia zaangażowania użytkowników online

W cyfrowym świecie przyciągnięcie uwagi użytkowników i utrzymanie ich zaangażowania staje się coraz trudniejsze. Tradycyjne metody tworzenia contentu marketingowego często już nie wystarczają. Odpowiedzią na to wyzwanie są treści interaktywne, które pozwalają użytkownikom aktywnie uczestniczyć i zaangażować się w zawartość strony, zamiast tylko biernie ją przeglądać. W tym artykule szczegółowo opiszemy, jak wykorzystać treści interaktywne do zwiększenia zaangażowania użytkowników online.

Tworzenie angażujących treści – poznaj najnowsze trendy i statystyki

Raport „The State of Content Marketing: 2023 Global Report” opublikowany przez Semrush mówi, że marketing treści jest ważniejszy niż kiedykolwiek wcześniej. Aż 78% marketerów uważa, że content marketing jest „bardzo ważny” lub „niezwykle ważny” dla ogólnej strategii marketingowej ich firm i biznesów.

W porównaniu do raportu „The State of Content Marketing 2022 Global Report” z ubiegłego roku obecne statystyki dotyczące korzyści biznesowych płynących z treści interaktywnych prezentują się nieco odmiennie:

 

Ponadto 53% marketerów twierdzi, że w 2023 roku planuje inwestować więcej w tworzenie ogólnych treści interaktywnych z dużym wyróżnieniem treści w formie wideo. Aż 67% marketerów planuje więcej inwestować w wideo w 2023 roku ze względu na fakt, iż tego typu treści są jedną z najbardziej angażujących i skutecznych form content marketingu.

baner intextowy

Różnorodność treści interaktywnych

Wykorzystanie treści interaktywnych, które przyciągną uwagę użytkowników i zwiększą ich zaangażowanie na stronie, jest kluczowe w obliczu rosnącej konkurencji na rynku internetowym. Oto sześć przykładów skutecznych i dobrze trendujących treści interaktywnych, które warto wdrożyć na swojej stronie internetowej, aby podnieść poziom zaangażowania użytkowników i potencjalnych klientów.

Interaktywne wideo na stronie internetowej

Treść wideo stanowi wartościowe narzędzie marketingowe, które w ostatnich latach zyskuje coraz większą popularność. Ten rosnący trend jest wspierany przez rozwój mediów społecznościowych oraz platform do udostępniania wideo, takich jak YouTube, Instagram i TikTok. Dodatkowo wideo charakteryzuje się ogromnym, wszechstronnym potencjałem, co pozwala wykorzystać je do prezentacji produktów i usług, edukacji odbiorców oraz budowania świadomości marki. Współczesne trendy w wideo marketingu obejmują także wykorzystanie transmisji wideo na żywo (livestreaming), personalizowanych treści wideo, interaktywnych filmów oraz krótkich produkcji wideo (shorts).

Infografiki na stronie internetowej

W miejsce statycznych obrazków warto sięgnąć po infografiki, które umożliwiają użytkownikom zapoznania się z różnymi danymi. Mogą to być tradycyjne statyczne infografiki, mapy, ale także animowane wykresy lub interaktywne elementy, które można przeciągać, kliknąć i wiele innych. Dzięki temu użytkownicy mają możliwość samodzielnego badania danych i odkrywania ciekawych zależności w sposób znacznie bardziej angażujący.

Webinary i webinaria

Webinary stanowią interaktywną formę przedstawiania treści, która wzmacnia zaangażowanie odbiorców, zachęcając ich do uczestnictwa w prezentacji na żywo. W trakcie webinaru prowadzący może aktywnie angażować uczestników poprzez zadawanie pytań, przeprowadzanie sond i ankiet, udzielanie natychmiastowych odpowiedzi, omawianie wcześniej zgłoszonych tematów i rozważań uczestników.

Białe księgi i biuletyny

Białe księgi (tzw. white paper) to rozległe materiały marketingowe, które przybierają formę interaktywnego biuletynu lub katalogu, uzupełniane przez wysokiej jakości zdjęcia produktowe. Są one wykorzystywane w celach sprzedażowych i promocyjnych, a także mają za zadanie budować wizerunek marki oraz jej rozpoznawalność.

Gated content (e-book)

Gated content to strategia marketingowa, w której dostęp do treści jest przyznawany dopiero po podaniu przez użytkownika swoich danych kontaktowych np. adresu e-mail i numeru telefonu. Najpopularniejszą formą treści tego typu jest e-book. Kluczowe jest to, że odbiorcy muszą cenić tę treść na tyle, aby byli skłonni podać swoje dane kontaktowe w celu uzyskania dostępu.

Podcast

Podcast może być wykorzystywany do przekazywania konkretnych informacji lub wartości. Dzięki charakterystyce podcastów firmy i marki osobiste mogą dzielić się swoimi historiami w dowolnym czasie i miejscu, budując przy tym pozycję eksperta w danej dziedzinie. Jedną z najbardziej charakterystycznych cech podcastów jest możliwość subskrypcji i informowania odbiorców o nowych odcinkach, eliminując potrzebę podejmowania nowych działań marketingowych.

Współtworzenie i zaangażowanie społeczności

Treści interaktywne są wykorzystywane w celu zwiększenia zaangażowania użytkowników, także w proces ich współtworzenia. Możliwość bycia współtwórcą materiałów skłania użytkowników do dzielenia się swoimi pomysłami, opiniami i propozycjami tematów. Pozwala to na budowanie społeczności, gdyż użytkownicy inwestują swój czas i inne zasoby w treści, które powstaną. Tworzenie wartościowej relacji z użytkownikami jest ważne, dlatego należy stworzyć dwukierunkowy kanał komunikacji, który sprawi, że użytkownicy poczują się wysłuchani i docenieni.

Zaangażowanie odbiorców prowadzi do zwiększenia rozpoznawalności marki i lojalności wobec niej. Nie można zapomnieć również o wrażeniach i emocjach. Treści interaktywne pozostawiają trwałe wrażenie na użytkownikach. Zabawne quizy, wciągające filmy wideo, ankiety na Instagramie i TikToku, fascynujące konkursy lub interaktywne webinary – te elementy mogą sprawić, że Twoja marka może stać się czymś, czym użytkownicy będą chcieli podzielić się ze swoimi znajomymi i bliskimi.

angażujące treści online

Optymalizacja pod kątem SEO

Treści interaktywne mają za zadanie przyciągnąć uwagę użytkowników i zachęcić ich do interakcji z nimi, zamiast je pomijać lub całkowicie zablokować, co może się zdarzyć w przypadku banerów reklamowych i innych form treści statycznych. Interaktywne treści nie tylko sprawiają, że użytkownicy spędzają więcej czasu na stronach internetowych, ale także zachęcają odbiorców do dzielenia się swoimi opiniami i wrażeniami. Ponadto interaktywne treści zwiększają prawdopodobieństwo ich udostępnienia w mediach społecznościowych, co może być świetnym sposobem na zwiększenie świadomości marki, ale i także poprawy pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwania.

Content marketing i treści interaktywne są kluczowym elementem w SEO – i vice versa. Oba te obszary przenikają przez siebie i oddziałują na siebie wzajemnie. Jak podaje Semrush, 77% marketerów twierdzi, że planuje więcej inwestować w SEO w 2023 roku. SEO jest niezbędne, aby treści były wyszukiwalne i widoczne w organicznych wynikach wyszukiwania.

Monitorowanie i analiza

Monitorowanie i analiza są kluczowymi czynnościami przy wykorzystywaniu treści interaktywnych do zwiększenia zaangażowania użytkowników online. Po zebraniu odpowiednich danych spróbuj zidentyfikować trendy i wzorce w zachowaniach użytkowników. Google Analytics umożliwia bardzo dokładne i szczegółowe śledzenie ruchu na stronie oraz analizę zachowań użytkowników. Inną propozycją narzędzia analitycznego może być Hotjar. Umożliwia on tworzenie tak zwanych heatmap, które pokazują obszary strony, na które użytkownicy zwracają uwagę i najczęściej klikają.

Dzięki narzędziom analitycznym możesz dowiedzieć się, kim są Twoi odbiorcy, co lubią, a czego nie lub które elementy treści interaktywnych przyciągają większą uwagę, a które są pomijane. Dokładna analiza danych pozwoli Ci lepiej zrozumieć odbiorcę, co będzie miało kluczowe znaczenie dla optymalizacji przyszłych kampanii marketingowych pod kątem większego zaangażowania, ale także pod kątem organicznych wyszukiwań.

Podsumowanie

Treści interaktywne stanowią nieodzowny element współczesnej, skutecznej komunikacji marketingowej online. Istnieje wiele form interaktywnych treści marketingowych, jednak to formy wideo w ostatnich latach nabierają na popularności ze względu na ich skuteczność biznesową. Współtworzenie treści z użytkownikami i odbiorcami przynosi liczne korzyści, takie jak większe zaangażowanie społeczności oraz zwiększenie wiarygodność marki.

Zapamiętaj, że skuteczna komunikacja to nie tylko przekazywanie treści, ale przede wszystkim tworzenie relacji z użytkownikami. Content marketing i SEO przenikają przez siebie i optymalizacja jednego elementu oddziałuje na drugi. Nie można pominąć także wątku monitorowania i analizy danych. Data-driven marketing jest najbardziej skutecznym podejściem marketingowym, więc zachęcamy do eksperymentowania z różnymi formami treści interaktywnych i stałego monitorowania ich rezultatów oraz dostosowywania swojej strategii na podstawie twardych danych.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

kobieta prezentuje marketing 7p 28.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Marketing 7P – rozszerzony mix marketingowy z przykładami

Czy wiesz, że tradycyjny model marketingowy 4P to już przeszłość? Poznaj nowoczesne i bardziej kompleksowe podejście – Marketing 7P! Jest to rozszerzony mix marketingowy, który pomoże Twojej firmie wyróżnić się na tle konkurencji. Dowiedz się, jak dodatkowe elementy mogą wpłynąć na sukces Twojej strategii marketingowej. W tym artykule przedstawimy konkretne przykłady zastosowania każdego z 7 elementów, aby móc efektywnie wdrożyć je w swojej działalności. Czytaj więcej
wykres 25.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Ambasador marki – kto to jest i jak wpływa na wizerunek firmy?

Czy wiesz, kto stoi za sukcesem wielu znanych marek? To ambasadorzy marki – osoby, które swoim wizerunkiem i działaniami budują pozytywne skojarzenia z firmą. Zastanawiasz się, jak dokładnie wpływają na wizerunek przedsiębiorstwa? Przeczytaj dalej, a odkryjesz, dlaczego ich rola jest nieoceniona i jak mogą przyczynić się do wzrostu rozpoznawalności oraz zaufania do Twojej marki. Poznaj tajemnice skutecznego marketingu i dowiedz się, jak wybrać idealnego ambasadora dla swojego biznesu! Czytaj więcej
uścisk dłoni 23.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Społeczna odpowiedzialność biznesu – definicja i przykłady działań CSR

Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) to temat, który zyskuje dzisiaj znaczenie. Jak firmy mogą pozytywnie wpływać na społeczeństwo i środowisko? Odpowiedź jest prosta: poprzez działania CSR. Czym dokładnie jest społeczna odpowiedzialność biznesu? Przekonaj się, jak odpowiedzialne podejście do biznesu może przynieść korzyści nie tylko firmom, ale także całemu społeczeństwu. Czytaj dalej, aby odkryć, jak małe kroki mogą prowadzić do wielkich zmian. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt