Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
16.08.2023 | czas czytania: 5 | EPR | autor: Artefakt

TikTok a ustawa o usługach cyfrowych. Co się zmieni?

TikTok a ustawa o usługach cyfrowych. Co się zmieni?

W związku z dyrektywą DSA, czyli ustawą o usługach cyfrowych, TikTok zmuszony jest do wprowadzenia zmian w swojej strukturze. Nowe przepisy dotyczące odpowiedzialności za usługi cyfrowe znacząco zmieniają duże platformy społecznościowe. Zmiany odnoszą się do regulacji prawa o handlu cyfrowym. Wprowadzenie odpowiednich przepisów ma na celu zapewnienie użytkownikom zwiększenia transparentności w zakresie sposobu, w jaki platformy korzystają z algorytmów, moderują treści i prezentują reklamy.

Nowa ustawa ma zapobiegać dezinformacji, czyli rozpowszechnianiu fałszywych informacji. Dzięki nowym funkcjonalnościom TikToka skrajnie nieprawdziwe informacje zostaną szybko usunięte z platformy. Z uwagi na nowe regulacje zmiany na TikToku muszą pojawić się do 28 sierpnia 2023 roku. Do tego czasu na platformie społecznościowej wszystkie działania powinny być tworzone z myślą o dbaniu o bezpieczną przestrzeń w internecie.

Co z algorytmem TikToka?

Treści wyświetlane przez TikToka są wynikiem interakcji człowiek z algorytmem. Użytkownik, korzystając z platformy i skupiając uwagę na konkretnych video, uczy algorytm tego, co uważa za atrakcyjne i interesujące. Na tej podstawie mechanizmy TikToka dobierają kolejne filmy, które są przedstawiane użytkownikom. Z perspektywy odbiorcy treści działanie algorytmu może wydawać się jasne i proste. Jednak platformy społecznościowe nigdy w pełni nie objaśniają, w jaki sposób działają stworzone przez nich schematy dobierania treści. Użytkownicy często korzystający z TikToka mogą nie być świadomi, że pewne komunikaty nie są wynikiem ich preferencji, a są na przykład reklamami sponsorowanymi.

Moderowanie treści na TikToku

W perspektywie obecnych zmian TikTok zobowiązany jest do umożliwienia użytkownikom korzystania z treści, które nie bazują na ich preferencjach. Zgodnie z nową ustawą mieszkańcy Unii Europejskiej będą mieli możliwość wyłączenia personalizacji treści. Filmiki pojawiające się na platformie będą zatem wypadkową czynników, które nie są związane z algorytmem. W zamian za to użytkownik otrzyma filmy bazujące na popularnych treściach w danym kraju i dostosuje je do języka oraz regionu. Trzeba nadmienić, że wyłączenie opcji personalizacji jest rozwiązaniem opcjonalnym i użytkownik ma prawo, by zadecydować o korzystaniu z treści dobranych przez algorytm.

Nieletni użytkownicy TikToka

W przypadku użytkowników w wieku 13-17 lat również zachodzą zmiany. Osobom nieletnim platforma nie będzie wyświetlała spersonalizowanych reklam ze względu na ryzykowny wpływ części reklam. Jednak tę opcję można również włączyć i wyłączyć poprzez ustawienia konta.

TikTok a nieodpowiednie treści

Kolejnym udogodnieniem, jakie otrzymają użytkownicy z Unii Europejskiej, jest możliwość zgłoszenia nieodpowiednich treści na platformie. Dzięki temu materiały, które są nieodpowiednie zdaniem odbiorców, zostaną ograniczone. Użytkownik będzie mógł zgłosić materiał, który jest na przykład mową nienawiści, przestępstwem finansowym, nękaniem itd. Każda treść będzie przechodziła dodatkowo przez proces weryfikacji, co ograniczy blokowanie treści, które nie złamały zasad TikToka. Twórca danego filmiku również otrzyma informacje, z jakiego powodu jego treść została zablokowana. Takie rozwiązanie może uchronić odbiorów i twórców przed potencjalnie szkodliwymi informacjami.

Podsumowanie

Niedostosowanie się do ustawy o usługach cyfrowych może skutkować wysokimi karami pieniężnymi oraz ograniczeniami dla platform, które nie dostosowały się do wymogów. Ze względu na wielkość rynku europejskiego platforma TiktTok nie chce stracić tak dużej grupy odbiorców.

TikTok w oświadczeniu na swoim blogu zadeklarował, że będzie dążył do świadczenia jak najwyższej jakości usług i tworzył swoją platformę, respektując prawa wynikające z ustawy. Firma potwierdziła, że bezpieczeństwo związane z oferowaniem tego rodzaju usług jest dla nich najważniejsze.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

zarządzenie projektem 30.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Metoda Agile – co to jest i jak przyspiesza realizację projektów?

Istnieje metoda pracy, która może zrewolucjonizować sposób realizacji projektów w Twojej firmie. Metoda Agile zdobywa coraz większą popularność, ponieważ pozwala na szybsze i bardziej efektywne osiąganie celów. Wyobraź sobie zespół, który pracuje jak dobrze naoliwiona maszyna, dostosowując się do zmian i dostarczając wyniki w rekordowym czasie. Chcesz dowiedzieć się, jak to możliwe? Przeczytaj dalej, a odkryjesz tajemnice Agile i dowiesz się, jak możesz przyspieszyć realizację swoich projektów! Czytaj więcej
kobieta prezentuje marketing 7p 28.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Marketing 7P – rozszerzony mix marketingowy z przykładami

Czy wiesz, że tradycyjny model marketingowy 4P to już przeszłość? Poznaj nowoczesne i bardziej kompleksowe podejście – Marketing 7P! Jest to rozszerzony mix marketingowy, który pomoże Twojej firmie wyróżnić się na tle konkurencji. Dowiedz się, jak dodatkowe elementy mogą wpłynąć na sukces Twojej strategii marketingowej. W tym artykule przedstawimy konkretne przykłady zastosowania każdego z 7 elementów, aby móc efektywnie wdrożyć je w swojej działalności. Czytaj więcej
wykres 25.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Ambasador marki – kto to jest i jak wpływa na wizerunek firmy?

Czy wiesz, kto stoi za sukcesem wielu znanych marek? To ambasadorzy marki – osoby, które swoim wizerunkiem i działaniami budują pozytywne skojarzenia z firmą. Zastanawiasz się, jak dokładnie wpływają na wizerunek przedsiębiorstwa? Przeczytaj dalej, a odkryjesz, dlaczego ich rola jest nieoceniona i jak mogą przyczynić się do wzrostu rozpoznawalności oraz zaufania do Twojej marki. Poznaj tajemnice skutecznego marketingu i dowiedz się, jak wybrać idealnego ambasadora dla swojego biznesu! Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt