Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
16.08.2023 | czas czytania: 5 | EPR | autor: Artefakt

TikTok a ustawa o usługach cyfrowych. Co się zmieni?

TikTok a ustawa o usługach cyfrowych. Co się zmieni?

W związku z dyrektywą DSA, czyli ustawą o usługach cyfrowych, TikTok zmuszony jest do wprowadzenia zmian w swojej strukturze. Nowe przepisy dotyczące odpowiedzialności za usługi cyfrowe znacząco zmieniają duże platformy społecznościowe. Zmiany odnoszą się do regulacji prawa o handlu cyfrowym. Wprowadzenie odpowiednich przepisów ma na celu zapewnienie użytkownikom zwiększenia transparentności w zakresie sposobu, w jaki platformy korzystają z algorytmów, moderują treści i prezentują reklamy.

Nowa ustawa ma zapobiegać dezinformacji, czyli rozpowszechnianiu fałszywych informacji. Dzięki nowym funkcjonalnościom TikToka skrajnie nieprawdziwe informacje zostaną szybko usunięte z platformy. Z uwagi na nowe regulacje zmiany na TikToku muszą pojawić się do 28 sierpnia 2023 roku. Do tego czasu na platformie społecznościowej wszystkie działania powinny być tworzone z myślą o dbaniu o bezpieczną przestrzeń w internecie.

Co z algorytmem TikToka?

Treści wyświetlane przez TikToka są wynikiem interakcji człowiek z algorytmem. Użytkownik, korzystając z platformy i skupiając uwagę na konkretnych video, uczy algorytm tego, co uważa za atrakcyjne i interesujące. Na tej podstawie mechanizmy TikToka dobierają kolejne filmy, które są przedstawiane użytkownikom. Z perspektywy odbiorcy treści działanie algorytmu może wydawać się jasne i proste. Jednak platformy społecznościowe nigdy w pełni nie objaśniają, w jaki sposób działają stworzone przez nich schematy dobierania treści. Użytkownicy często korzystający z TikToka mogą nie być świadomi, że pewne komunikaty nie są wynikiem ich preferencji, a są na przykład reklamami sponsorowanymi.

Moderowanie treści na TikToku

W perspektywie obecnych zmian TikTok zobowiązany jest do umożliwienia użytkownikom korzystania z treści, które nie bazują na ich preferencjach. Zgodnie z nową ustawą mieszkańcy Unii Europejskiej będą mieli możliwość wyłączenia personalizacji treści. Filmiki pojawiające się na platformie będą zatem wypadkową czynników, które nie są związane z algorytmem. W zamian za to użytkownik otrzyma filmy bazujące na popularnych treściach w danym kraju i dostosuje je do języka oraz regionu. Trzeba nadmienić, że wyłączenie opcji personalizacji jest rozwiązaniem opcjonalnym i użytkownik ma prawo, by zadecydować o korzystaniu z treści dobranych przez algorytm.

Nieletni użytkownicy TikToka

W przypadku użytkowników w wieku 13-17 lat również zachodzą zmiany. Osobom nieletnim platforma nie będzie wyświetlała spersonalizowanych reklam ze względu na ryzykowny wpływ części reklam. Jednak tę opcję można również włączyć i wyłączyć poprzez ustawienia konta.

TikTok a nieodpowiednie treści

Kolejnym udogodnieniem, jakie otrzymają użytkownicy z Unii Europejskiej, jest możliwość zgłoszenia nieodpowiednich treści na platformie. Dzięki temu materiały, które są nieodpowiednie zdaniem odbiorców, zostaną ograniczone. Użytkownik będzie mógł zgłosić materiał, który jest na przykład mową nienawiści, przestępstwem finansowym, nękaniem itd. Każda treść będzie przechodziła dodatkowo przez proces weryfikacji, co ograniczy blokowanie treści, które nie złamały zasad TikToka. Twórca danego filmiku również otrzyma informacje, z jakiego powodu jego treść została zablokowana. Takie rozwiązanie może uchronić odbiorów i twórców przed potencjalnie szkodliwymi informacjami.

Podsumowanie

Niedostosowanie się do ustawy o usługach cyfrowych może skutkować wysokimi karami pieniężnymi oraz ograniczeniami dla platform, które nie dostosowały się do wymogów. Ze względu na wielkość rynku europejskiego platforma TiktTok nie chce stracić tak dużej grupy odbiorców.

TikTok w oświadczeniu na swoim blogu zadeklarował, że będzie dążył do świadczenia jak najwyższej jakości usług i tworzył swoją platformę, respektując prawa wynikające z ustawy. Firma potwierdziła, że bezpieczeństwo związane z oferowaniem tego rodzaju usług jest dla nich najważniejsze.

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

AI MODE 27.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

AI Mode — co to jest i jak zoptymalizować treść, by być widocznym?

Czy Twoja firma jest widoczna w Google? Jeśli od miesięcy ruch na stronie spada, a konkurencja pojawia się wyżej w wynikach, przyczyna może być zaskakująco prosta — Google zmieniło zasady gry. Wyszukiwarka wprowadza AI Mode, czyli tryb oparty na sztucznej inteligencji, który przekształca sposób wyświetlania wyników. To powoduje, że tradycyjne SEO oparte wyłącznie na słowach kluczowych i linkach powoli przestaje wystarczać. AI Mode potrafi generować odpowiedzi bezpośrednio w wynikach wyszukiwania, często nie pokazując klasycznych linków. Dla Twojej firmy oznacza to jedno: albo spowodujesz, że treść na Twojej stronie www zostanie zrozumiana przez sztuczną inteligencję Google, albo znikniesz z pola widzenia użytkowników. Co zrobić, aby stać się źródłem informacji dla AI i tym samym zwiększać skutecznie widoczność swojej firmy w internecie? Na to pytanie odpowiemy w poniższym artykule. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

ksef 20.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Jak działa KSeF? Praktyczny przewodnik krok po kroku dla przedsiębiorców

Już niedługo każdy przedsiębiorca w Polsce — niezależnie, czy prowadzi jednoosobową działalność, czy zarządza spółką — będzie musiał wystawiać faktury w systemie KSeF. Dla wielu właścicieli MŚP to nie tylko zmiana techniczna, ale także ogromne wyzwanie organizacyjne: jak zintegrować system ERP i przygotować biuro rachunkowe, jak uniknąć błędów, które mogą skutkować karami? Być może Ty również, tak jak wielu przedsiębiorców, obawiasz się, że wdrożenie systemu będzie skomplikowane. Jednak w założeniach projektu, KSeF ma uprościć Twoje procesy, o ile tylko dobrze przygotujesz się do zmian. Ten przewodnik krok po kroku pokaże Ci, jak działa Krajowy System e-Faktur (KSeF), jak prawidłowo wystawiać faktury ustrukturyzowane i przy okazji wykorzystać nowe narzędzie do automatyzacji procesów księgowych. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Jak poprawnie pisać teksty na bloga z użyciem AI? 17.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

Jak poprawnie pisać teksty na bloga z użyciem AI?

Coraz więcej osób zastanawia się, jak pisać bloga skutecznie, aby wyróżnić się w gąszczu treści. Odpowiedź jest dziś prostsza niż kiedykolwiek: z pomocą sztucznej inteligencji. Narzędzia AI potrafią przyspieszyć tworzenie wartościowych treści, pomóc dobrać słowa kluczowe, zoptymalizować strukturę tekstu blogowego i zadbać o czytelność. Jednak, by efektywnie z nich korzystać, trzeba wiedzieć jak pisać bloga z AI poprawnie – z zachowaniem autentyczności, jakości i zasad SEO. W tym artykule wyjaśnimy, jak pisanie tekstów blogowych może pozytywnie wpłynąć na widoczność w wyszukiwarce i jakich metod użyć, aby stworzyć angażujące treści, które stają się jednocześnie wartościowym i opłacalnym contentem. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt