Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
09.05.2023 | czas czytania: 5 | EPR | autor: Artefakt

Newsletter – co powinieneś o nim wiedzieć

Newsletter – co powinieneś o nim wiedzieć

Newsletter jest najprawdopodobniej najpopularniejszą formą e-mail marketingu. Głównie służy do komunikowania klientom informacji o nowych pozycjach w ofercie czy też promocjach. Pozwala na nawiązanie więzi z odbiorcą.

Co to jest newsletter? 

Newsletter to regularne wiadomości e-mailowe wysyłane do użytkowników, którzy wcześniej się do niego zapisali. Celem tego działania jest nawiązanie relacji z klientem poprzez wysyłanie mu chociażby aktualizacji dotyczących naszej oferty, usług czy działalności firmy lub informacji o promocjach bądź kodach rabatowych. Wiadomości docierają tylko na skrzynki osób, które znajdują się w naszej bazie odbiorców, dlatego ważne jest, aby zachęcać użytkowników do zapisu.  

Jak zachęcić użytkowników do zapisu do newslettera? 

W zależności od ustalonego celu, który chcemy osiągnąć za pomocą newslettera, sposób, w jaki będziemy motywować potencjalnych klientów, może być różny. Mailowy marketing może służyć do zwiększenia sprzedaży produktów bądź usług, a także do budowania naszego wizerunkunawiązywania relacji z klientem. Jeśli określimy jego cel, łatwiej będzie nam zdecydować, w jaki sposób chcemy zachęcić odbiorców do zapisu – może to być jednorazowy kod rabatowy do wykorzystania na nasze produkty lub usługi, gratisy dodawane do zamówienia, a także w języku korzyści dla odbiorcy możemy opisać informacje i aktualności na temat naszej firmy, jeśli wierzymy, że może go to zainteresować.  

Przeczytaj również: Kolory marki – czy są aż tak ważne? 

Jak powinien wyglądać dobry newsletter? 

Stworzenie angażującego newslettera nie będzie proste. Musimy pamiętać, że nasi subskrybenci mogą dostawać sporo takich maili od wielu różnych firm. Dlatego na samym początku powinniśmy określić grupę odbiorców. Ustalając ich płeć, wiek, miejsce zamieszkania, wykształcenie czy nawet zarobki, będziemy mogli określić, jakim językiem powinny być pisane wiadomości. Czy będziemy zwracać się do odbiorców na „Ty”, a styl będzie potoczny, czy może postawimy na język formalny? Wszystko to zależy od cech grupy docelowej.  

 

 

Nagłówek newslettera 

Pamiętaj, że pierwszą rzeczą, na jaką zwróci uwagę klient, jest nagłówek wiadomości. Ważne, by był prosty, a jednocześnie chwytliwy i w miarę możliwości streszczał, co w danym newsletterze się znajduje, a ponadto, co odbiorca może zyskać, zapoznając się z nim. Po stworzeniu ciekawego nagłówka powinniśmy przygotować treści, które również będą angażujące. Tekst powinien być wartościowy dla odbiorcy oraz pisany językiem korzyści – czyli co klient może rzeczywiście zyskać dzięki zaznajomieniu się z wiadomością. Jeśli stworzone treści nie będą wystarczająco angażujące, odbiorca może uznać wiadomość za spam i zmarnowany czas. To z kolei może mieć negatywny wpływ na jego stosunek do naszej firmy, a dodatkowo zwiększa prawdopodobieństwo, że klient wypisze się z newslettera i być może przestanie być naszym klientem.  

Przeczytaj również: Przepis na stronę produktową, czyli jak przedstawiać produkty w sklepie internetowym? 

Schemat tworzenia wiadomości w newsletterze 

Newsletter również może tworzyć identyfikację wizualną marki, dlatego tak ważne jest, by trzymać się pewnego schematu i szablonu, tworząc kolejne wiadomości. Może to być kolorystyka lub jakiś fragment zdania, który z czasem od razu będzie wskazywał odbiorcom, że newsletter pochodzi właśnie od nas. Takie działanie pozwoli budować pozytywne relacje z klientem, który będzie miał poczucie, że dobrze zna naszą firmę. Dzięki temu będzie nam bardziej ufał, wybierając następnym razem usługi bądź produkty, które możemy mu zaproponować.  

źródło: https://www.getresponse.com/features/email-marketing/templates/subscription

CTA – czyli wezwanie do działania 

Każda wiadomość powinna zakończyć się zwrotem CTA (czyli call to action), co można przetłumaczyć jako wezwanie do działania. Taki fragment powinien zachęcać odbiorcę do wykonania jakiejś czynności. Ze względu na cel prowadzonych działań może to być przejście na stronę oferty, zapoznanie się z nowymi treściami czy też skontaktowanie się z nami. Przykładowymi zwrotami CTA mogą być, na przykład: „Dodaj do koszyka”, „Skontaktuj się”, „Kup teraz”, „Zobacz więcej” 

Stopka newslettera 

Pamiętaj również, że z poziomu newslettera klient, oprócz możliwości przejścia na stronę, której dotyczy wiadomość, powinien również mieć opcję przejścia na stronę główną czy nasze profile społecznościowe. Umieść w stopce dane kontaktowe, odnośniki do profili społecznościowych, link do strony głównej, a także pozostałe dane firmy.  

 

Możliwość wypisania się z newslettera 

Na sam koniec – klient powinien mieć możliwość wypisania się z newslettera z jego poziomu, za pomocą jednego kliknięcia. Brak linku, dzięki któremu można anulować subskrypcję, może powodować, że nasze wiadomości będą trafiać do spamu. Wiele poczt oraz filtrów antyspamowych wykrywa takie praktyki.  

Newsletter – podsumowanie 

Newsletter pozwala na zbudowanie relacji z obecnymi i przyszłymi klientami, a także umożliwia informowanie odbiorców na bieżąco o nowościach czy promocjach. Zebranie bazy adresów e-mail i przygotowanie angażującej treści newslettera może być trudnym zadaniem, jednak wiąże się z nim wiele korzyści, dlatego na pewno warto rozważyć tę formę marketingu w swojej działalności. 

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

wykres z danymi 13.06.2025 | czas czytania: 5:00 min | marketing internetowy

Co się sprzedaje w Polsce i dlaczego?

Polski rynek sprzedaży detalicznej rośnie w siłę. Największy wzrost sprzedaży dotyczył pojazdów samochodowych, motocykli i części (o 22%) oraz paliw (o 13,1%) . W e-commerce dominowały kategorie takie jak moda, kosmetyki, produkty farmaceutyczne oraz elektronika. Popularność zyskały również produkty ekologiczne i zdrowa żywność, co odzwierciedla zmieniające się preferencje konsumentów. Z tego artykułu dowiesz się, co się najlepiej sprzedaje w Polsce. Czytaj więcej
dane dla sklepu sportowego 12.06.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEO

Reklama sklepu sportowego – jak skutecznie przyciągnąć aktywnych klientów?

W dobie rosnącej popularności zdrowego stylu życia i sportu, sklepy sportowe zyskują nowych klientów, ale jednocześnie konkurencja na rynku staje się coraz bardziej zacięta. Wielu właścicieli zadaje sobie pytanie: jak wyróżnić się w tłumie i przyciągnąć osoby naprawdę zainteresowane aktywnością fizyczną? Cały sekret tkwi w dobrze przemyślanej reklamie, która trafia prosto w potrzeby i motywacje klientów, a więc tych, którzy szukają jakości, inspiracji i wsparcia w drodze do sportowych celów. W tym artykule pokażemy, jak krok po kroku zaplanować skuteczne działania promocyjne, które zwiększą ruch w sklepie i przełożą się na realny wzrost sprzedaży. Czytaj więcej
yoast seo 09.06.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEO

Yoast SEO – jak ustawić meta tagi i poprawić widoczność w Google?

Chcesz, by Twoja strona lepiej widoczna była w Google, ale nie wiesz, od czego zacząć? Z pomocą przychodzi Yoast SEO. Jest to popularna wtyczka do WordPressa, która w prosty sposób pozwala ustawić meta tagi, czyli tytuły i opisy widoczne w wynikach wyszukiwania. To właśnie te elementy decydują o tym, czy użytkownik kliknie w Twoją stronę. Dzięki Yoast SEO możesz zadbać o nie bez znajomości kodu, korzystając z intuicyjnego edytora i gotowych zmiennych. W tym artykule pokażemy Ci, jak krok po kroku zoptymalizować meta tagi i zwiększyć swoją szansę na wyższą pozycję w Google. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt