Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
11.04.2023 | czas czytania: 6 | EPR | autor: Artefakt

Przepis na stronę produktową, czyli jak przedstawiać produkty w sklepie internetowym

Przepis na stronę produktową, czyli jak przedstawiać produkty w sklepie internetowym

Przedstawienie produktów w sklepie internetowym może wydawać się błahym zagadnieniem, które nie powinno generować problemów. Przecież przepis na sprzedaż jest prosty: zdjęcie, opis i „kup teraz”. Połącz wszystkie składniki na jednej podstronie i zgotuj sobie najlepszy zysk. Ale czy to wystarczy? Prosty i krótki przepis na dobre przedstawienie produktu w sklepie internetowym nie istnieje. Zwłaszcza gdy mowa o towarach, które mają dużą konkurencję bądź wysokie ceny. Diabeł tkwi w przyprawach… to znaczy w szczegółach. Nawet najdrobniejsze kwestie są w stanie wpłynąć na dobrą sprzedaż na stronie. Jakie składniki są potrzebne do prawdziwej uczty konsumenckiej?  

Zdjęcia produktów w sklepie internetowym 

Zacznijmy od elementu, który najszybciej zwraca uwagę użytkowników strony, czyli od zdjęć produktów. O nich samych można byłoby napisać osobny artykuł. W myśl stwierdzenia, że jemy również oczami, możemy założyć, że fotografia produktów jest dla konsumenta najsmaczniejsza. Dobrze dobrane zdjęcia powinny przedstawiać produkt z każdej perspektywy, tak by użytkownik miał pełen obraz zakupu. W tym aspekcie najlepiej jest nie pozostawiać użytkownika w niepewności i całą wizualizację produktu podać jak na tacy. Warto wprowadzić fotografie produktów, które obrazują użycie go w praktyce lub proponują inne sposoby użytkowania. Dzięki temu konsument może być bardziej przekonany do dokonania zakupu, ponieważ widzi różne i przydatne zastosowania produktu. Warto pamiętać o tym, by produkt grał pierwszą rolę na fotografii. Musi on znajdować się w odpowiednio widocznym miejscu na zdjęciu, a inne elementy nie powinny go przytłaczać. Nie jest to jednoznaczne z ustawieniem przedmiotu na białym tle. Pomocnym rozwiązaniem może być wykorzystanie perspektywy mockupu – umieszczenie produktu w centralnym punkcie grafiki i otoczenie go odpowiednim tłem, które powinno wskazywać na sposób lub miejsce użycia.  

źródło: www.canva.pl

Dobrym rozwiązaniem jest wprowadzenie na stronę krótkiego wideo, które prezentuje funkcjonalności towaru, informuje użytkownika o jego możliwościach i prezentuje produkt w różnych warunkach i sytuacjach. Dzięki temu konsument łatwo może dokonać decyzji, czy dany towar jest mu potrzebny i spełni jego oczekiwania. 

Opis produkty w sklepie internetowym 

Przeczytaj więcej na ten temat w artykule: Opisy produktów w sklepie internetowym – jak je tworzyć, by zwiększyć sprzedaż?

Opis jest kolejnym szerokim zagadnieniem, które jest nieodłącznie związane z prezentacją produktu w sklepie internetowym. Opis powinien składać się z najważniejszych informacji, takich jak: nazwa i rodzaj produktu, parametry techniczne, zastosowanie produktu oraz wszelkie kwestie dodatkowe, czyli sposób pielęgnacji, przeciwskazania do użytkowania i zalecenia. Warto ograniczyć się do najważniejszych informacji związanych z produktem i nie wchodzić w szczegóły, które nie dotyczą danego towaru. Kiedy na stronie pojawia się więcej treści niezwiązanych z produktem, użytkownik może zostać łatwo odwiedziony od zakupu, ponieważ nie skupi się na dokonaniu transakcji, tylko na pozyskiwaniu wiedzy. Zbyt zaciekawiony innym zagadnieniem może wyjść ze strony w poszukiwaniu informacji, a wtedy nie dojdzie do konwersji – czyli zakupu. Dlatego warto pamiętać o spójności i rzeczowości treści, którą wprowadza się na stronę produktową. 

Produkty w sklepie internetowym powinny mieć unikalny opis, czyli nie powinny być kopiowane ze stron producenta oraz konkurencji. Takie działanie może doprowadzić do zjawiska powielonej treści, o którym można przeczytać w artykule Duplicate content – kompleksowy poradnik o zewnętrznej duplikacji treści. Taki tekst będzie plagiatem w stosunku do innych serwisów. Dlatego warto zadbać o różnorodne opisy produktów na stronie internetowej. Również algorytm Google będzie lepiej oceniał stronę internetową, która ma różnorodne i jakościowe treści. Z drugiej strony warto pamiętać o tym, by treści produktowe były tworzone w tym samym stylu, by zachować spójność przekazu. Pomocną kwestą jest stworzenie schematu opisu, który sprawi, że przedstawienie produktów będzie spójne na każdej postronnie. Dzięki temu użytkownik łatwiej zrozumie i przyswoi przedstawione informacje. Pomoże mu to w dokonaniu wyboru pomiędzy różnymi towarami i sprawnym podjęciu decyzji zakupowej. 

Warto pamiętać, że taki opis powinien dostarczyć komplet niezbędnych informacji użytkownikowi strony. Wszelka aktywność konsumenta, który wychodzi ze strony w poszukiwaniu brakujących informacji, odwodzi go od realizowania zakupu, co ogranicza prawdopodobieństwo konwersji na stronie.  

Kolejnym ważnym aspektem jest pozytywny język stosowany przy tworzeniu treści produktowych. Opisy powinny być tworzone przy pomocy języka korzyści, ponieważ im więcej zalet produktu pojawi się w treści, tym większe jest prawdopodobieństwo, że konsument dokona zakupu. Dzięki opisowi tworzonemu za pomocą języka korzyści można zwizualizować konsumentowi, jak dużo dobrego może wprowadzić produkt do jego życia. Warto jednak stosować takie sposoby rozsądnie i pisać tylko o prawdziwych zaletach towaru. 

 

Podział produktów na kategorię  

Dobrym rozwiązaniem jest podzielenie produktów na kategorie i wprowadzenie opcji sortowania na stronie. Pomoże to użytkownikowi w szybkim przefiltrowaniu produktów i wybraniu odpowiedniego towaru dla siebie. Dobry podział produktów jest przede wszystkim prosty i intuicyjny, ale nie oznacza to, że w sklepie powinno pojawić się mało kategorii. Takie rozwiązanie musi być indywidualnie dobrane do asortymentu sklepu i modyfikowane na bieżąco wraz ze zmieniającym się towarem czy zapotrzebowaniem. 

źródło: www.allegro.pl

Optymalizacja strony produktowej  

Oprócz potrzeb użytkownika trzeba pamiętać o wymogach algorytmów Google. Warto odpowiednio zoptymalizować podstrony z produktami, by pojawiały się wyżej w wynikach wyszukiwania. Należy zadbać o odpowiednie nagłówki, title i zamieszczenie właściwego CTA. Na podstronie produktowej, która prowadzi bezpośrednio do dokonania zakupu, najważniejsza jest optymalizacja elementów UX. Im bardziej funkcjonalna i przyjazna użytkownikom strona, tym częściej finalizują oni zakup. Strona powinna być również responsywna. Dopasowanie do różnego rodzaju urządzeń jest kluczowe, ponieważ konsumenci coraz chętniej korzystają np. z wersji mobilnej serwisu. Z tego powodu responsywność strony jest kolejnym aspektem, o który warto zadbać. 

Przeczytaj: Co to jest mobile SEO i dlaczego jest tak ważne?

Przepis na dobre przedstawienie produktu nie jest prostą recepturą. Dzięki zachowaniu odpowiednich proporcji dobrej treści, zoptymalizowanej stronie i dobrym wizualizacjom można przyrządzić doskonałą sprzedaż.   

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Zero-Click Content – treści, które nie potrzebują kliknięć 17.02.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEO

Zero-Click Content – treści, które nie potrzebują kliknięć

Liczby nie kłamią: 92% użytkowników korzysta z wyszukiwarki Google. Dlatego dobrze, aby znalazł się na niej Twój firmowy content. Zero-Click Content stanowią treści, które przekazują od razu informacje użytkownikowi. Nie musi on nigdzie klikać i zostać przeniesiony dalej. Czym są i jak wygląda strategia ich tworzenia, dowiesz się z naszego artykułu. Czytaj wiecej
Reklama trenera personalnego w Internecie 18.12.2024 | czas czytania: 7 | SEM

Reklama trenera personalnego w Internecie

Strategia marketingowa i plan treningowy mają ze sobą wiele wspólnego. W obu przypadkach należy spojrzeć na sprawę z szerszej perspektywy, nie zapominając przy tym o istotnych detalach. Podpowiadamy, jak przygotować skuteczną reklamę w branży treningu personalnego. Czytaj wiecej
big data 17.12.2024 | czas czytania: 9 | Inne

Jakie informacje w swoich zasobach gromadzi o nas Google i do czego je wykorzystuje?

Dane dotyczące naszej aktywności w internecie to cena, jaką płacisz za dostęp do spersonalizowanych treści. Dowiedz się, jak zbierane są informacje na Twój temat oraz co właściwie Google o Tobie wie. Czytaj wiecej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt