Męska rozmowa a babskie gadanie, czyli kto rządzi w blogosferze

/ EPR
Blog firmowy

Wprowadzasz na rynek nowy produkt i zastanawiasz się, jak sprawić, by ludzie uwierzyli w Twoją reklamę? Zwróć się do blogerów. Według badań przeprowadzonych w 2012 roku przez BlogHer, treści publikowane na blogach (informacje i porady) wzbudzają zaufanie u 98% badanych kobiet. Dalsze miejsca w tym zestawieniu zajmują kolejno: Facebook (86%), Twitter (85%) i Pinterest (85%).

Kobiety w Social Media

Oznacza to, że praktycznie każda informacja, jaką blogerzy (blogerki) zamieszczają na swoich blogach, przez ich czytelników traktowana jest za sprawdzoną. Wiele z polskich popularnych blogów „szafiarskich” z upływem lat przekwalifikowało się na blogi lifestylowe, gdzie znaleźć można nie tylko porady dotyczące mody, ale także interesujących książek, przepisów, które warto wypróbować czy pomysłów na urządzanie – nie wpłynęło to jednak na spadek popularności.

Formuła bloga pozwala wyczerpująco opisać najnowszą stylizację oraz zaprezentować kilka/kilkanaście zdjęć – takich możliwości nie daje ani Facebook, ani pozostałe social media. W dziedzinie mody nieoceniony jest także Pinterest  (1,26 mln realnych użytkowników w Polsce), oparty na treściach graficznych serwis społecznościowy, którego plusem jest fakt, że mało wymaga od swoich użytkowników. Ciężko tu jednak mówić o zaufaniu, gdy obejrzeć możemy jedynie zdjęcia czy grafiki z krótkim opisem (najczęściej informacją o marce lub autorze zdjęcia).

Wyobraźmy sobie, że chcemy kupić czajnik. Szukamy w internecie na jego temat informacji. Znajdujemy posta na popularnym blogu, zapoznajemy się z plusami i minusami urządzenia. Przekonujemy się, że czajnik jest świetny – czy idziemy do sklepu?

Według badań przeprowadzonych przez BlogHer – jeszcze do końca nie wyłączyliśmy komputera, a już wsiadamy do auta i jedziemy do najbliższego sklepu z AGD!

87% badanych dokonało zakupu bazując na opinii przeczytanej na blogu i wynik ten zupełnie deklasuje pozostałe media społecznościowe – na drugim miejscu znalazł się Facebook (54%) prawie ex aequo z Pinterestem (53%). Twitter w tym badaniu uzyskał notę 30% (ale to chyba nikogo nie dziwi).

Kobiety w Social Media

Co ciekawe, według badań BlogHer, respondenci w oparciu o blogowe opinie częściej dokonali zakupu sprzętu elektronicznego (84%) niż kosmetycznego (61%).  Badania te zostały przeprowadzone na terenie USA, ale w Polsce blogi technologiczne bardzo często spotykają się z blogami lifestylowymi/modowymi – ich autorzy zapraszani są na te same eventy, testują podobny asortyment.

Jakie medium przyciąga teraz najwięcej użytkowników? W badaniu BlogHer pod lupę wzięte zostały blogi, Facebook, telewizja i YouTube.

Odpowiedź jest następująca:

Statystyki Social Media

I chyba nikogo nie dziwi :).

Najnowsze artykuły na blogu:
Zamierzasz zorganizować promocję w sklepie internetowym? Skorzystaj z naszych wskazówek i...
Google Tag Manager to narzędzie ułatwiające wdrażanie kodów śledzących na stronę internetową bez...
Opracowana strategia content marketingowa pomaga budować rozpoznawalność marki, zwiększać...
Google przoduje na rynku wyszukiwarek. Czy Chrome może pochwalić się tak samo wysoką pozycją wśród...
Nie tylko analitycy internetowi korzystają z Google Analytics - narzędziem wspierają się także...