Przycisk Lubię to i inne emocje na Facebooku. - Blog Artefakt

Kocham, lubię, smuteczek, czyli nowe emocje na Facebooku

/ EPR
emotikony emoji

Czy kiedykolwiek zdarzyło Wam się „polubić” na Facebooku jakąś wiadomość, choć była ona dla Was smutna bądź wstrząsająca?  Baczny obserwator internetowego świata z pewnością niejednokrotnie zwracał uwagę na sytuację, w której użytkownicy, chcąc wyrazić solidarność dotyczącą przykrego wpisu (takiego jak np. czyjaś śmierć czy katastrofa), wciskali przycisk „lubię to”, który zupełnie nie odpowiadał emocjom towarzyszącym opisywanemu statusowi.

Emotikony na Facebooku

Facebook wychodząc naprzeciw oczekiwaniom swoich użytkowników wprowadził paletę emotikonek, dzięki którym możliwe jest wyrażanie emocji towarzyszących odbieranej przez użytkownika treści. Od teraz Facebook pozwala nie tylko „lubić” prezentowane treści ale również „kochać” je oraz wyrażać: zachwyt, śmiech, smutek i złość.

Zmiany z pewnością wpłyną na jakość treści prezentowanych na Facebooku, ze względu na możliwość wyrażenia dezaprobaty związanej z daną treścią. Nie da się również ukryć, że w miarę rozwoju platformy użytkownicy Facebooka coraz rozważniej zaczęli rozdawać „lajki”. Poszerzenie spektrum reakcji może prowokować do zwiększonego zaangażowania i pozwoli na zróżnicowanie wartości poszczególnych postów dla odbiorców.

Najbliższe miesiące pokażą w jaki sposób specjaliści ds. social media będą potrafili wykorzystać nowe rozwiązania w komunikacji marek. Wprowadzenie „Reactions” niesie ze sobą zagrożenia  ale również  szanse na nowatorskie i angażujące wykorzystanie narzędzia.

Również na naszym blogu
Wskazówki Google dla Webmasterów to rozbudowany dokument, w którym zawarte są dobre praktyki...
Semantyczne słowa kluczowe pomagają nasycić treść frazami, które wspomogą pozycjonowanie serwisu...
Pozycjonowanie sezonowe pomaga zwiększyć współczynnik konwersji w szczycie sezonu. Jak realizować...
Pisanie tekstów na nową stronę internetową to nie lada wyzwanie. Podpowiadamy, jak zaplanować...
Prowadząc stronę na Facebooku należy unikać 13 kardynalnych błędów, które utrudniają budowanie...