Czy kiedykolwiek zdarzyło Wam się „polubić” na Facebooku jakąś wiadomość, choć była ona dla Was smutna bądź wstrząsająca? Baczny obserwator internetowego świata z pewnością niejednokrotnie zwracał uwagę na sytuację, w której użytkownicy, chcąc wyrazić solidarność dotyczącą przykrego wpisu (takiego jak np. czyjaś śmierć czy katastrofa), wciskali przycisk „lubię to”, który zupełnie nie odpowiadał emocjom towarzyszącym opisywanemu statusowi.
Facebook wychodząc naprzeciw oczekiwaniom swoich użytkowników wprowadził paletę emotikonek, dzięki którym możliwe jest wyrażanie emocji towarzyszących odbieranej przez użytkownika treści. Od teraz Facebook pozwala nie tylko „lubić” prezentowane treści ale również „kochać” je oraz wyrażać: zachwyt, śmiech, smutek i złość.
Zmiany z pewnością wpłyną na jakość treści prezentowanych na Facebooku, ze względu na możliwość wyrażenia dezaprobaty związanej z daną treścią. Nie da się również ukryć, że w miarę rozwoju platformy użytkownicy Facebooka coraz rozważniej zaczęli rozdawać „lajki”. Poszerzenie spektrum reakcji może prowokować do zwiększonego zaangażowania i pozwoli na zróżnicowanie wartości poszczególnych postów dla odbiorców.
Najbliższe miesiące pokażą w jaki sposób specjaliści ds. social media będą potrafili wykorzystać nowe rozwiązania w komunikacji marek. Wprowadzenie „Reactions” niesie ze sobą zagrożenia ale również szanse na nowatorskie i angażujące wykorzystanie narzędzia.
Również na naszym blogu
- Pozycjonowanie zdjęć w Google
- Co to jest protokół HTTP?
- Jak usunąć historie z Google? Wskazówki
- Geolokalizacja adresu ip z wpływem na wyniki wyszukiwania
- Jak zredagować reklamę Google Ads?
- Niedostępność serwerowni OVH a proces pozycjonowania
- Google AdWords vs SEO
- Faktury Facebook - jak wygenerować?
- Facebook zdjęcie w tle - jak je wgrać?
- ROI wskaźnik - do czego służy?
- Mapy kliknięć do analizy danych
- Tag kanoniczny a przekierowanie 301 i 302 - co warto wiedzieć?
- Algorytm Koliber - za co odpowiada w wyszukiwarce Google?
- Za co odpowiada algorytm Panda?
- Algorytmy i wyszukiwarka Google - za co odpowiada Pingwin?
- Promowanie hotelu w internecie. Jak zadbać o SEO samodzielnie?
- Jak dodać certyfikat SSL do strony we właściwy sposób?
- Jak znaleźć się w Direct Answers Google?
- Strona internetowa - elementy
- Wizytówki Google jako elementy pozycjonowania lokalnego
- Jak zmienić rozmiar pliku pdf, aby korzystnie wpłynął na pozycjonowanie strony?
- Co zrobić, aby poprawić pozycjonowanie lokalne SEO?
- Samodzielnie pozycjonowanie strony dla restauracji - co warto zrobić?
- Jak zadbać o pozycjonowanie stron kancelarii notarialnych i komorniczych?
- Pozycjonowanie wizytówki google oraz jej prawidłowa optymalizacja
- Wady i zalety pozycjonowania z rozliczeniem za efekt oraz w modelu ryczałtowym
- Jak napisać opis kategorii pod SEO?
- Marketing wielokanałowy