Stale postępująca cyfryzacja życia wpływa nie tylko na nasze potrzeby konsumenckie, ale powoduje również, że Internet – czy tego chcemy, czy nie – jest już nieodłącznym elementem naszego życia, a co więcej, dosyć sporym. Wspominaliśmy już na naszym blogu o tworzeniu się swoistych grup społecznych, do których trafiać należy nie tylko skutecznymi ofertami, ale także dzięki tworzeniu opinii, wsparciu dla celów, założeń i pragnień odbiorców.
Jednym z głównych pragnień będzie przynależność do społeczności marki, tak więc komunikacja firmy, która bezpośrednio udowodni, że ludzie zarządzający nią, jak i ci, do których kierowane są jej komunikaty, wyznają podobne wartości. W tym wpisie opowiemy, jakie zalety ma budowanie społeczności wokół marki, dlaczego powinno Cię ono zainteresować, a także przedstawimy 8 wskazówek, jak skutecznie możesz realizować takie założenia. Zapraszamy do lektury!
Budowanie społeczności wokół marki – zalety
Plusy działań mających na celu zbudowanie społeczności wokół marki opierają się w zasadzie na dwóch kwestiach, które jednak bezpośrednio się ze sobą łączą. Pierwsza z nich to zbudowanie lojalności konsumentów, co w skrócie opisać można jako swoiste zacieśnianie więzi z klientami. Co jasne, jeśli odbiorca utożsamia się emocjonalnie z firmą i angażuje w rozmowy dotyczące zagadnień, które ta porusza, zapada ona w jego pamięć i dyskutuje o niej z bliskimi i znajomymi. Do tego dochodzi kwestia sprzedażowa – nikt nie prowadzi firmy po to, aby tylko i wyłącznie budować relacje, jednakże ciągłe pozostawanie w świadomości konsumentów bezpośrednio sprawia, że w przypadku potrzeby zakupu to my jako pierwsi wpadniemy im do głowy, a co za tym idzie – zwiększymy szansę na zakupy właśnie u nas.
Przeczytaj również: Jak ważna jest mowa ciała?
Poruszanie istotnych tematów i aktywna rozmowa z odbiorcami może pomóc nam nie tylko w aspekcie pozyskiwania klientów, ale także ambasadorów marki. Jeśli wstrzelimy się w opinie influencerów mających grupę oddanych i aktywnych fanów, z pewnością ułatwi nam to negocjacje dotyczące współpracy. Wtedy obie strony mogą pomóc sobie nawzajem – firma, promując wśród swoich odbiorców osobę publiczną, a ta, promując firmę wśród swoich. Przy okazji z pewnością bez problemu dogadają się w kwestii formy promocji tak, aby kampania i jej przekaz bezpośrednio zgadzały się i nawiązywały do poprzednich opinii wygłoszonych w sieci przez oba obozy.