Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
26.09.2022 | czas czytania: 4 | EPR | autor: Artefakt

Instagram Stories – jak można je wykorzystać w firmie?

Instagram Stories – jak można je wykorzystać w firmie?

Instagram stał się popularną platformą internetową, dzięki której możemy się dzielić swoimi wspomnieniami lub prowadzić działania promujące markę. Idąc z duchem czasów, aplikacje dostosowują możliwości do wymagań współczesności oraz odbiorców swojej aplikacji. Social Media Specialists, którzy prowadzą konta firm za pomocą Instastories, zamieszczają tam zdjęcia lub filmy z wyraźnym wezwaniem do działania, kierując odbiorców do produktów i stron, które są dla nich najbardziej przydatne w obrębie platformy Instagram.  

Instastories – co to takiego?  

W 2016 roku na Instagramie pojawiła się nowa funkcja, tzw. stories. Użytkownicy taką formę przedstawienia treści mogli znać z aplikacji Snapchat. Instagram Stories są to zdjęcia lub krótkie filmiki, dodawane jako opowieść z dnia. Są widoczne dla wszystkich obserwatorów lub określonej przez właściciela konta listy bliskich znajomych. Relacje znikają po 24 h, jednak są dostępne w archiwum profilu, a ponadto użytkownik może stworzyć wyróżnione „playlisty” zdjęć w swoim profilu.  

Funkcje Instastories  

Estetyczna – komunikacja na Instagramie to przede wszystkim obraz. Profile cieszące się największą liczbą obserwujących są estetyczne i prowadzone w przemyślany sposób. Nie powinno być inaczej z Instastories. Nie warto rozpatrywać ich jako materiałów, które „i tak nie będą widoczne” po 24 h, stają się one bowiem wizytówką profilu, która też powinna inspirować. 

Sprzedażowa na Instastories możemy promować swoje usługi, zamieszczać linki bezpośrednio do strony zakupu w naszym sklepie bądź formularza kontaktowego. Warto komunikować swoje promocje bądź promować produkty swojego biznesu kolejnym kanałem komunikacyjnym. 

Wizerunkowa – za pomocą estetycznych Instastories możemy w kreatywny sposób zaprezentować misję czy wartości marki, które są również ważne dla naszych odbiorców. Instastories może być dobrym narzędziem do kreowania wizerunku marki. Jest to dobre narzędzie do budowania employer brandingu firmy.  

Edukacyjna – na Instastories możemy zamieszczać ciekawostki dotyczące naszej marki. Warto przemyśleć osobny harmonogram Instastories, które będą miały na celu opowieść o naszym biznesie. Użytkownicy chętnie przeglądają Stories, więc mogą dowiedzieć się ciekawych informacji na temat Twojej marki lub proponowanych produktów bądź usług.  

Rozrywkowa – nie można zapomnieć o tym, że Instagram to platforma, która służy do rozrywki. To miejsce w sieci, które możemy wykorzystywać, budując relację z naszymi odbiorcami. Pokaż, jak wygląda dzień w Twojej firmie, odważ się wstawić rozrywkowe treści, pamiętając o dobrym smaku.  

Zobacz: Reklama na Instagramie – co warto wiedzieć na początek?

 

Instastories – szczegóły techniczne  

Wymiary zdjęć na Instagram Stories to 1800 px na 1920 px, współczynnik proporcji wynosi 9:16. Warto mieć to na uwadze, ponieważ obraz czy film może być przycięty lub straci jakość ze względu na zbyt duże powiększenie. Maksymalny czas story to 15 sekund.  

Doskonałym uzupełnieniem zdjęcia lub filmu są elementy, które można wykorzystać w publikowanym materiale.:  

  • Lokalizacja – dzięki tej funkcji może odnaleźć nas użytkownik szukający treści po lokalizacji.  
  • Wzmianka – możemy oznaczyć współpracę bądź profil, który jest powiązany z relacją. 
  • Zachęta – możemy rozpocząć cykl tematyczny, w którym będą brały udział inne profile.  
  • GIF-y – wykorzystuj elementy graficzne, które daje Instagram. Dodaj element, który przyciągnie wzrok i zachęci użytkownika do zapoznania się z treścią. 
  • Awatar – możesz stworzyć awatar, który będzie podobny do Ciebie, bądź maskotkę Twojego brandu.  
  • Muzyka – dodaj muzykę, która przyciągnie uwagę potencjalnego klienta.  
  • Suwak z określeniem reakcji, emotikon – opcje, które pozwalają na interakcję z użytkownikiem, ale nie wymagają dużego zaangażowania po stronie odbiorcy. 
  • Ankieta, quiz – za pomocą tych dwóch opcji możesz nawiązać relację ze swoimi odbiorcami oraz sprawić, że to oni o czymś zadecydują, np. przy projektowaniu jakiejś rzeczy zamieść zdjęcie i zapytaj odbiorców, w jakim ma być kolorze. 
  • Link – możesz dodać link do swojej strony internetowej lub konkretnej podstrony.  
  • Hasztag – możesz użyć hasztagu nawiązującego do tematyki story. 
  • Wpłać datek – zachęć do pomagania innym.  
  • Godzina, temperatura – Instagram przygotował naklejki, które są odzwierciedleniem rzeczywistej temperatury czy godziny. 
  • Odliczanie – jeżeli planujesz jakieś wydarzenie, dodaj odliczanie. Użytkownik może dzięki temu włączyć powiadomienie jednym kliknięciem.  
  • Kolejne zdjęcie – do zdjęcia lub filmu możesz wkleić dodatkowe zdjęcie i stworzyć np. kolaż.  
  • Tekst – przekaż treści w ciekawy sposób. Instagram oferuje różne fonty, na które możesz nałożyć animację lub kolor.  
  • Filtry – graficy z całego świata przygotowali bibliotekę filtrów, którymi możesz poprawić swoje zdjęcia lub nadać im ciekawy charakter.  
  • Pędzle – możesz urozmaicić stories dzięki różnym pędzlom. 
  • Instastories oferuje również różne formy: kwadratowy układ (jedno Instastories = 4 zdjęcia), nagrywanie bez użycia rąk, podwójną kamerę czy bumerang.  
  • Polubienie reakcji – stosunkowo nowa funkcja Instagrama, która umożliwia polubienie czyjejś relacji. 

Kiedy prowadzisz konto firmowe lub chcesz rozwinąć swoje konto osobiste, nie zapominaj o analizie danych. Z poziomu aplikacji sprawdzisz statystyki, ile osób odtworzyło relację.  

Zobacz: Hashtagi – czym są i jak z nich korzystać w marketingu internetowym?

Podsumowanie

W wirtualnej przestrzeni warto zainwestować czas i przygotować dobrej jakości content, który trafi do naszych odbiorców. Instastories drogą, które za pomocą swoich funkcji pomoże nawiązać relacje z odbiorcami, a także jest to miejsce na treści luźniejsze, niebezpośrednio związane z biznesem.  

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

kobieta prezentuje marketing 7p 28.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Marketing 7P – rozszerzony mix marketingowy z przykładami

Czy wiesz, że tradycyjny model marketingowy 4P to już przeszłość? Poznaj nowoczesne i bardziej kompleksowe podejście – Marketing 7P! Jest to rozszerzony mix marketingowy, który pomoże Twojej firmie wyróżnić się na tle konkurencji. Dowiedz się, jak dodatkowe elementy mogą wpłynąć na sukces Twojej strategii marketingowej. W tym artykule przedstawimy konkretne przykłady zastosowania każdego z 7 elementów, aby móc efektywnie wdrożyć je w swojej działalności. Czytaj więcej
wykres 25.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Ambasador marki – kto to jest i jak wpływa na wizerunek firmy?

Czy wiesz, kto stoi za sukcesem wielu znanych marek? To ambasadorzy marki – osoby, które swoim wizerunkiem i działaniami budują pozytywne skojarzenia z firmą. Zastanawiasz się, jak dokładnie wpływają na wizerunek przedsiębiorstwa? Przeczytaj dalej, a odkryjesz, dlaczego ich rola jest nieoceniona i jak mogą przyczynić się do wzrostu rozpoznawalności oraz zaufania do Twojej marki. Poznaj tajemnice skutecznego marketingu i dowiedz się, jak wybrać idealnego ambasadora dla swojego biznesu! Czytaj więcej
uścisk dłoni 23.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Społeczna odpowiedzialność biznesu – definicja i przykłady działań CSR

Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) to temat, który zyskuje dzisiaj znaczenie. Jak firmy mogą pozytywnie wpływać na społeczeństwo i środowisko? Odpowiedź jest prosta: poprzez działania CSR. Czym dokładnie jest społeczna odpowiedzialność biznesu? Przekonaj się, jak odpowiedzialne podejście do biznesu może przynieść korzyści nie tylko firmom, ale także całemu społeczeństwu. Czytaj dalej, aby odkryć, jak małe kroki mogą prowadzić do wielkich zmian. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt