Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
26.09.2022 | czas czytania: 4 | EPR | autor: Artefakt

Instagram Stories – jak można je wykorzystać w firmie?

Instagram Stories – jak można je wykorzystać w firmie?

Instagram stał się popularną platformą internetową, dzięki której możemy się dzielić swoimi wspomnieniami lub prowadzić działania promujące markę. Idąc z duchem czasów, aplikacje dostosowują możliwości do wymagań współczesności oraz odbiorców swojej aplikacji. Social Media Specialists, którzy prowadzą konta firm za pomocą Instastories, zamieszczają tam zdjęcia lub filmy z wyraźnym wezwaniem do działania, kierując odbiorców do produktów i stron, które są dla nich najbardziej przydatne w obrębie platformy Instagram.  

Instastories – co to takiego?  

W 2016 roku na Instagramie pojawiła się nowa funkcja, tzw. stories. Użytkownicy taką formę przedstawienia treści mogli znać z aplikacji Snapchat. Instagram Stories są to zdjęcia lub krótkie filmiki, dodawane jako opowieść z dnia. Są widoczne dla wszystkich obserwatorów lub określonej przez właściciela konta listy bliskich znajomych. Relacje znikają po 24 h, jednak są dostępne w archiwum profilu, a ponadto użytkownik może stworzyć wyróżnione „playlisty” zdjęć w swoim profilu.  

Funkcje Instastories  

Estetyczna – komunikacja na Instagramie to przede wszystkim obraz. Profile cieszące się największą liczbą obserwujących są estetyczne i prowadzone w przemyślany sposób. Nie powinno być inaczej z Instastories. Nie warto rozpatrywać ich jako materiałów, które „i tak nie będą widoczne” po 24 h, stają się one bowiem wizytówką profilu, która też powinna inspirować. 

Sprzedażowa na Instastories możemy promować swoje usługi, zamieszczać linki bezpośrednio do strony zakupu w naszym sklepie bądź formularza kontaktowego. Warto komunikować swoje promocje bądź promować produkty swojego biznesu kolejnym kanałem komunikacyjnym. 

Wizerunkowa – za pomocą estetycznych Instastories możemy w kreatywny sposób zaprezentować misję czy wartości marki, które są również ważne dla naszych odbiorców. Instastories może być dobrym narzędziem do kreowania wizerunku marki. Jest to dobre narzędzie do budowania employer brandingu firmy.  

Edukacyjna – na Instastories możemy zamieszczać ciekawostki dotyczące naszej marki. Warto przemyśleć osobny harmonogram Instastories, które będą miały na celu opowieść o naszym biznesie. Użytkownicy chętnie przeglądają Stories, więc mogą dowiedzieć się ciekawych informacji na temat Twojej marki lub proponowanych produktów bądź usług.  

Rozrywkowa – nie można zapomnieć o tym, że Instagram to platforma, która służy do rozrywki. To miejsce w sieci, które możemy wykorzystywać, budując relację z naszymi odbiorcami. Pokaż, jak wygląda dzień w Twojej firmie, odważ się wstawić rozrywkowe treści, pamiętając o dobrym smaku.  

Zobacz: Reklama na Instagramie – co warto wiedzieć na początek?

 

Instastories – szczegóły techniczne  

Wymiary zdjęć na Instagram Stories to 1800 px na 1920 px, współczynnik proporcji wynosi 9:16. Warto mieć to na uwadze, ponieważ obraz czy film może być przycięty lub straci jakość ze względu na zbyt duże powiększenie. Maksymalny czas story to 15 sekund.  

Doskonałym uzupełnieniem zdjęcia lub filmu są elementy, które można wykorzystać w publikowanym materiale.:  

  • Lokalizacja – dzięki tej funkcji może odnaleźć nas użytkownik szukający treści po lokalizacji.  
  • Wzmianka – możemy oznaczyć współpracę bądź profil, który jest powiązany z relacją. 
  • Zachęta – możemy rozpocząć cykl tematyczny, w którym będą brały udział inne profile.  
  • GIF-y – wykorzystuj elementy graficzne, które daje Instagram. Dodaj element, który przyciągnie wzrok i zachęci użytkownika do zapoznania się z treścią. 
  • Awatar – możesz stworzyć awatar, który będzie podobny do Ciebie, bądź maskotkę Twojego brandu.  
  • Muzyka – dodaj muzykę, która przyciągnie uwagę potencjalnego klienta.  
  • Suwak z określeniem reakcji, emotikon – opcje, które pozwalają na interakcję z użytkownikiem, ale nie wymagają dużego zaangażowania po stronie odbiorcy. 
  • Ankieta, quiz – za pomocą tych dwóch opcji możesz nawiązać relację ze swoimi odbiorcami oraz sprawić, że to oni o czymś zadecydują, np. przy projektowaniu jakiejś rzeczy zamieść zdjęcie i zapytaj odbiorców, w jakim ma być kolorze. 
  • Link – możesz dodać link do swojej strony internetowej lub konkretnej podstrony.  
  • Hasztag – możesz użyć hasztagu nawiązującego do tematyki story. 
  • Wpłać datek – zachęć do pomagania innym.  
  • Godzina, temperatura – Instagram przygotował naklejki, które są odzwierciedleniem rzeczywistej temperatury czy godziny. 
  • Odliczanie – jeżeli planujesz jakieś wydarzenie, dodaj odliczanie. Użytkownik może dzięki temu włączyć powiadomienie jednym kliknięciem.  
  • Kolejne zdjęcie – do zdjęcia lub filmu możesz wkleić dodatkowe zdjęcie i stworzyć np. kolaż.  
  • Tekst – przekaż treści w ciekawy sposób. Instagram oferuje różne fonty, na które możesz nałożyć animację lub kolor.  
  • Filtry – graficy z całego świata przygotowali bibliotekę filtrów, którymi możesz poprawić swoje zdjęcia lub nadać im ciekawy charakter.  
  • Pędzle – możesz urozmaicić stories dzięki różnym pędzlom. 
  • Instastories oferuje również różne formy: kwadratowy układ (jedno Instastories = 4 zdjęcia), nagrywanie bez użycia rąk, podwójną kamerę czy bumerang.  
  • Polubienie reakcji – stosunkowo nowa funkcja Instagrama, która umożliwia polubienie czyjejś relacji. 

Kiedy prowadzisz konto firmowe lub chcesz rozwinąć swoje konto osobiste, nie zapominaj o analizie danych. Z poziomu aplikacji sprawdzisz statystyki, ile osób odtworzyło relację.  

Zobacz: Hashtagi – czym są i jak z nich korzystać w marketingu internetowym?

Podsumowanie

W wirtualnej przestrzeni warto zainwestować czas i przygotować dobrej jakości content, który trafi do naszych odbiorców. Instastories drogą, które za pomocą swoich funkcji pomoże nawiązać relacje z odbiorcami, a także jest to miejsce na treści luźniejsze, niebezpośrednio związane z biznesem.  

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

cyberbezpieczeństwo firmy 03.11.2025 | czas czytania: 5:00 min | Strony internetowe

Jak zabezpieczyć firmę? Przewodnik po cyberbezpieczeństwie krok po kroku

Cyberzagrożenia nie dotyczą już tylko dużych korporacji. Ataki ransomware, phishing, złośliwe oprogramowanie i inne formy ataków hakerskich coraz częściej uderzają w małe i średnie firmy, które nie posiadają odpowiednich zabezpieczeń systemów IT. Jeśli prowadzisz biznes, powinieneś wiedzieć, jak stworzyć i wdrożyć skuteczną strategię cyberbezpieczeństwa firmy, aby zwiększyć poziom bezpieczeństwa informacji, ochronić dane klientów oraz zbudować wizerunek firmy bezpiecznej cyfrowo. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

AI MODE 27.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

AI Mode — co to jest i jak zoptymalizować treść, by być widocznym?

Czy Twoja firma jest widoczna w Google? Jeśli od miesięcy ruch na stronie spada, a konkurencja pojawia się wyżej w wynikach, przyczyna może być zaskakująco prosta — Google zmieniło zasady gry. Wyszukiwarka wprowadza AI Mode, czyli tryb oparty na sztucznej inteligencji, który przekształca sposób wyświetlania wyników. To powoduje, że tradycyjne SEO oparte wyłącznie na słowach kluczowych i linkach powoli przestaje wystarczać. AI Mode potrafi generować odpowiedzi bezpośrednio w wynikach wyszukiwania, często nie pokazując klasycznych linków. Dla Twojej firmy oznacza to jedno: albo spowodujesz, że treść na Twojej stronie www zostanie zrozumiana przez sztuczną inteligencję Google, albo znikniesz z pola widzenia użytkowników. Co zrobić, aby stać się źródłem informacji dla AI i tym samym zwiększać skutecznie widoczność swojej firmy w internecie? Na to pytanie odpowiemy w poniższym artykule. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

ksef 20.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Jak działa KSeF? Praktyczny przewodnik krok po kroku dla przedsiębiorców

Już niedługo każdy przedsiębiorca w Polsce — niezależnie, czy prowadzi jednoosobową działalność, czy zarządza spółką — będzie musiał wystawiać faktury w systemie KSeF. Dla wielu właścicieli MŚP to nie tylko zmiana techniczna, ale także ogromne wyzwanie organizacyjne: jak zintegrować system ERP i przygotować biuro rachunkowe, jak uniknąć błędów, które mogą skutkować karami? Być może Ty również, tak jak wielu przedsiębiorców, obawiasz się, że wdrożenie systemu będzie skomplikowane. Jednak w założeniach projektu, KSeF ma uprościć Twoje procesy, o ile tylko dobrze przygotujesz się do zmian. Ten przewodnik krok po kroku pokaże Ci, jak działa Krajowy System e-Faktur (KSeF), jak prawidłowo wystawiać faktury ustrukturyzowane i przy okazji wykorzystać nowe narzędzie do automatyzacji procesów księgowych. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt