Kampanie Google Ads są strategicznymi działaniami reklamowymi prowadzonymi w ramach platformy Google Ads, które mają na celu promowanie konkretnych produktów, usług lub witryn internetowych.
Metody reklamowania w Google Ads zależą od branży
Reklama w wyszukiwarce w formie tekstowej składa się z dwóch nagłówków do 30 znaków długości, pola tekstowego (do 80 znaków) i wyświetlanego adresu URL (do 15 znaków). Mogą im towarzyszyć rozszerzenia reklam, m.in. linki do podstron, kierujące do najważniejszych sekcji serwisu, rozszerzenia lokalizacji wskazujące fizyczny adres reklamodawcy oraz rozszerzenia połączeń, prezentujące numer telefonu i umożliwiające połączenie telefoniczne po kliknięciu przycisku „Zadzwoń”.
Kampanie Google Ads to także wyświetlanie reklam graficznych (bannerów) w sieci współpracujących z Google stron, czyli sieci reklamowej Google (ang. Google Display Network, GDN), sponsorowanych treści wideo na portalu YouTube oraz reklam w poczcie Gmail.
Formy reklamy Google Ads, które stosujemy:
REKLAMA TEKSTOWA (LINKI SPONSOROWANE GOOGLE)
REKLAMA GRAFICZNA (BANNERY)
REKLAMA VIDEO
REKLAMA W POCZCIE GMAIL
KAMPANIE PRODUKTOWE
Promocja strony internetowej w Google Ads niesie ze sobą wiele korzyści i jest w wielu branżach jedną z najpopularniejszych oraz najbardziej efektywnych form marketingu internetowego. Jej główne zalety to:
Zaraz po uruchomieniu kampanii AdWords (Google Ads) reklamy zaczynają się wyświetlać, a pierwsi potencjalni klienci trafiają na stronę reklamodawcy.
Kampanie Google AdWords łatwo modyfikować np. zmieniać wielkość budżetu, słowa kluczowe, na które wyświetla się reklama, treść reklamy. Dzięki temu można tworzyć różne komunikaty reklamowe w zależności od aktualnej oferty.
MIERZALNOŚĆ
Efekty kampanii są łatwo mierzalne. Przy prawidłowej konfiguracji konta czarno na białym widać, czy kampania PPC realizuje założony cel (np. w postaci sprzedaży w sklepie internetowym).
PRECYZJA
Dzięki różnym metodom kierowania reklama Google AdWords trafia do użytkowników zainteresowanych konkretnym produktem lub usługą.
System pozwala na praktycznie dowolny wybór obszaru geograficznego, na którym będzie wyświetlana skuteczna reklama w Internecie. Może mieć charakter lokalny, regionalny, krajowy lub międzynarodowy. W przypadku dużych miast istnieje również możliwość kierowania reklam Google Ads na wybrane dzielnice.
Promocja w Internecie za pomocą kampanii AdWords umożliwia dowolne kształtowanie budżetu reklamowego w zależności od tego, jakie są cele kampanii i jej planowany zasięg. Dlatego tego rodzaju reklama internetowa to rozwiązanie dopasowane do dużych, średnich, jak i nawet bardzo małych przedsiębiorstw.
Zastanawiasz się czy reklama Google Ads jest dla Ciebie?
Specjaliści Artefakt przechodzą regularne szkolenia i testują najnowsze rozwiązania. Każde konto AdWords jest poddawane regularnej ocenie w ramach programu Google Partners. Bardzo wysoka ocena naszej skuteczności oraz zdobyte specjalizacje potwierdzają nasze kompetencje w zakresie prowadzenia różnego typu kampanii. Mamy pewność, że nasze usługi są na najwyższym poziomie i przyczyniają się do rozwoju biznesów naszych klientów. Agencje AdWords mogą uzyskać certyfikaty od Google. Dzięki wysokim kwalifikacjom specjalistów nasza agencja uzyskała prestiżowy status Google Premier Partner, wyróżniający najlepsze firmy partnerskie Google.
Regularne monitorowanie, analiza danych i dostosowywanie strategii są kluczowe dla utrzymania i poprawy skuteczności kampanii Google Ads. Cena takiej promocji także będzie zależeć od konsekwentnego i przemyślanego prowadzenia działań.
Jak można targetować kampanie?
Kombinacja różnych metod targetowania umożliwi precyzyjne dostosowanie kampanii do konkretnej grupy docelowej. Cena Google Ads również jest wypadkową dobrego określenia odbiorców reklam.