Podsumowanie 2017 roku na Facebooku oraz Instagramie – Blog Artefakt

Podsumowanie 2017 roku na Facebooku oraz Instagramie

16.01.2018 / EPR
FB i instagram 2017

Ponad 17 mld połączeń wideo, 2 mld miesięcznie aktywnych użytkowników na  Facebooku i 700 mln na Instagramie świadczą, że 2017 rok upłynął pod znakiem popularności social media na całym świecie. Już przy podsumowaniach 2016 roku i prognozach na 2017 zwracano uwagę na rosnące znaczenie wideo oraz rozwój botów w Messengerze. Jak zmienił się Facebook i  Instagram przez ostanie 12 miesięcy? Jakie nowości i udoskonalenia weszły 2017? Poznajcie naszą 5!

1. Nowości na Facebooku

Zdjęcie profilowe zostało zmienione z kwadratowej miniaturki na okrągłe. Swój kształt zmieniło również pole dodawania komentarzy – od 2017 ma zaokrąglone rogi. Dzięki temu upodobniło się do rozmów na Messengerze. Pod komentarzami widać, kiedy inni użytkownicy dodają swoją odpowiedź (pojawiają się kropeczki sugerujące, że ktoś coś pisze).

reakcje facebook

Pozostawienie reakcji Lubię to! pozwala znacznie szybciej i  prościej zareagować na dany komentarz. Od 2017 użytkownicy mogą również używać takich emocji jak: Super, Ha Ha, Wow, Przykro mi, Wrr. Ta różnorodność bardzo spodobała się użytkownikom, o czym świadczy liczba użytych reakcji na całym świecie – ponad 300 mld. Największą popularnością cieszyło się serduszko. Zadbano również o poprawę czytelności poprzez zwiększenie kontrastu kolorów. Facebook odszedł od charakterystycznego dla siebie niebieskiego koloru i  od  2017 roku Newsfeed jest mniej niebieski.

2. Wideo, wideo i jeszcze raz wideo!

Jeśli markom lub użytkownikom zależało na wzroście zaangażowania odbiorców oraz udostępnieniach, to warto było skorzystać z krótszych oraz dłuższych  form wideo (źródło: https://nowymarketing.pl/a/16912,co-facebook-dal-branzy-marketingowej-w-2017-roku). Z uwagi na  rosnącą popularność tego formatu oraz na konkurencję (YouTube), w ubiegłym roku można było zaobserwować trzy ważne zmiany na Facebooku:

  • Streaming z desktopu – Od 2017 użytkownicy mogą prowadzić transmisję na żywo ze swoich komputerów bez potrzeby dodatkowych narzędzi. Ta zmiana szczególnie spodobała się branżom szkoleniowym, trenerom, motywatorom,
  • Reklamy w filmach – Agencje reklamowe mogły zamieszczać reklamy w filmach. Wprowadzano możliwość umiejscowienia reklam wideo typu in-stream, które pozwala reklamodawcom wyświetlać reklamy wideo trwające od 5 do 15 sekund użytkownikom oglądającym wideo na Facebooku.
  • Nowa funkcja watch&scroll – Facebook bacznie obserwował niedoskonałości na YouTube – wprowadził możliwość przeglądania Newsfeedu i oglądania zamieszczonych filmów jednocześnie.

 

3. Rewolucja na Messengerze

W ubiegłym roku rosła popularność połączeń wideo – przeprowadzono ich 2 razy więcej, czyli ponad 17 mld połączeń. Użytkownicy przesyłali łącznie ponad 500 mld emoji i 18 mld gifów (Źródło: http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/messenger-facebooka-statystyki-w-2017-roku-ponad-7-mld-rozmow-dziennie-500-mld-emoji-i-17-mld-wideo-chatow). Najaktywniej korzystali z aplikacji podczas ważnych wydarzeń takich jak: Nowy Rok, Walentynki, Dzień Matki. W ubiegłym roku chętnie zakładano również grupy (dziennie średnio powstawało 2,5 mln nowych grup z ok.10 uczestnikami).

Do nowości na Messengerze można zaliczyć możliwość dodania reakcji do wiadomości (Lubię to, Nie lubię to, Ha Ha, Wow, Przykro mi, Wrr) oraz oznaczenie konkretnego użytkownika w rozmowie. Facebook pomyślał również o  markach – umożliwił tworzenie i wyświetlanie reklam na Messengerze.

4. Wprowadzenie botów do komunikacji

Niemożliwe stało się możliwe. W ubiegłym roku można było zaobserwować ogromny rozwój botów, które są pomocne w kontakcie z klientami. Dzięki zautomatyzowaniu komunikacji skrócił się w pewnych przypadkach czas oczekiwania na odpowiedź oraz poprawił się proces obsługi klienta. Na chwilę obecną użytkownicy mogą dostać odpowiedź na najpopularniejsze pytania, zamawiać jedzenie, kwiaty. W 2018 roku możemy spodziewać się dalszego rozwoju i ulepszenia botów oraz wzrostu popularności automatyzowania komunikacji.

5. Zmiany na Instagramie

Ubiegły rok również należał do Instagrama. Już 2016 r. zakończył się obiecująco dla tej platformy, ponieważ rozpoczęły się testy funkcji Instagram Stories. Po połowie stycznia wszyscy instagramowicze mogli korzystać z tej możliwości. W ramach Instagram Stories istnieje możliwość informowania o prowadzonym streamingu. Ta  opcja szczególnie spodobała się blogerom modowym, celebrytom, trenerom fitness. Dzięki temu followerzy nie przegapili Instagram Stories obserwowanych gwiazd.

W trakcie trwania relacji użytkownicy dodają komentarze i polubienia. Podobnie jak na Snapchacie internauci mogą udostępniać swoje relacje tylko wybranym osobom. Co więcej, w ramach Instagram Stories można korzystać z naklejek oraz filtrów, udostępniać boomerangi, wypróbować nowy format aparatu (super zoom) oraz publikować starsze zdjęcia.

Również na naszym blogu
Platformy ClickShop oraz Shoper, czyli jedne z popularniejszych systemów CMS dla sklepów...
Pozycjonowanie witryny uwidoczni Twój lokal gastronomiczny w wynikach wyszukiwania. Czy to jednak...
Komunikat o plikach cookies powinien pojawiać się w każdym serwisie internetowym, który korzysta z...
Polityka prywatności to dokument, który pomaga realizować obowiązek informacyjny narzucony na...
Wdrożenie pełnych zaleceń optymalizacyjnych wymaga posiadania dostępów do serwera, aby można było...