Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
15.05.2023 | czas czytania: 4 | EPR | autor: Artefakt

Czym jest UGC i jak można je wykorzystać

Czym jest UGC i jak można je wykorzystać

Opinia klientów to ważny element wizerunku firmy. Każdej marce zależy na dobrej opinii o swoich produktach oraz o charakterze marki. Budowanie rzetelnej opinii to po prostu ocena przez odbiorców naszej usługi czy kupców naszego produktu. 

User Generated Content – definicja  

Hasło pochodzące z języka angielskiego na pozór wydaje się dość zrozumiała. User generated content to treści tworzone przez użytkowników. Są to treści, które zostały opublikowane przez odbiorców, którzy zrobili to z własnej woli. Często są to lojalni klienci, którzy chcą pomóc w rozwoju marki.  

UGC występuje najczęściej w postaci m.in: 

  • Komentarzy konsumentów – zamieszczone w kanałach social media, komentarze na blogu czy opinie w wizytówce Google 
  • Zdjęcia – obrazy pokazujące charakterystyczny element danej marki. Może to być przedstawienie produktu bądź usługi, ale też skojarzenia z daną marką. 
  • Treści – wpisy na blogach to pozyskanie linków i opinii jednocześnie. Do treści możemy zaliczyć również treści publikowane na social media.  
  • Filmy – zarówno polecenia w filmach na YouTube czy w relacjach na Instagramie przyniosą korzyść dla Twojej marki.  

Korzyści z organicznych treści będą bardzo wartościowe dla marki. Wpłyną na zwiększenie popularności danej firmy, ale też budują swoją społeczność w sieci, posiadając swoich ambasadorów. Takie treści są w stanie polepszyć relacje z konsumentami i zdobyć ich zaufanie. User generator content może mieć również wpływ na widoczność serwisu w Internecie, czyli SEO.  

Przeczytaj również: Jak wykorzystać User generated content w zwiększeniu widoczności marki w internecie?

Zalety User Generated Content   

UGC to bez wątpienia coś, co jest w stanie pomóc marce. Z każdej strony społeczeństwo spotyka się z przekazem marketingowym, więc autentyczna opinia to coś co jest poszukiwane w obecnych czasach.  

UGC może zachęcić do zakupu  

Opinie mogą okazać się pomocne przy zwiększeniu współczynnika konwersji w sklepach e-commerce. W momencie w którym konsument zastanawia się nad kupnem danego produktu czy usługi, od opinii innych klientów może zależeć ostateczna decyzja.  

źródło: https://yourkaya.pl/products/kuracja-zluszczajaca-your-revival-z-trzema-kwasami

UGC zachęca do większego zaangażowania  

Dla części użytkowników możliwość podzielenia się opinią jest bardzo ważna. Zależy im na przekazaniu swoich odczuć w związku z daną rzeczą. Zadbaj o to, aby klienci mieli w wygodny sposób dostęp do oceny produktu na Twojej stronie internetowej czy wizytówce Google.  

Wyciągnij wnioski 

Analiza komentarzy czy opinii zamieszczanych w Internecie może być dobrym wsparciem dla określenia kierunku, w którym ma rozwijać się marka. Jeżeli otrzymasz negatywną opinię, sprawdź czy jest ona wiarygodna i pamiętaj o odpowiedzi, aby nie zostawić klienta z pustymi rękoma.  

Social Proof  

User Generated Content to jeden z najłatwiejszych sposobów, aby uzyskać miano marki, która jest wiarygodna dla społeczeństwa. Jeżeli odbiorcy marki znajdują czas, aby wyrazić opinię o swojej marce, często swoi za nią lojalność wobec marki oraz solidna podstawa wartości marki. 

Zasięg  

Jeżeli jest osoba odpowiedzialna za moderację komentarzy – to świetnie! Nie należy dzielić komentarzy na pozytywne i negatywne ponieważ każdy użytkownik zasługuje na odpowiedź. Szczególnie warto poświęcić czas krytycznym komentarzom. Warto pamiętać, że każda próba dyskusji wpływa na zasięg posta, który może przynieść pozytywne skutki. Świetnym przykładem prowadzenia UGC jest konto na Facebooku Biedronki czy Netflixa.

źródło: https://www.facebook.com/netflixpolska

UGC – Czy są wady? 

User Generated Content niesie za sobą ryzyko. Jak łatwo się domyślić możliwość publikacji treści przez każdego użytkownika może przynieść również złą renomę. Tworząc markę trzeba pamiętać o dobrej jakości usług czy produktów.  

Jak zachęcić użytkowników? 

W obecnych czasach przebodźcowania niełatwo jest przyciągnąć uwagę odbiorców i zachęcić ich do interakcji. Dzieje się to zazwyczaj wtedy, kiedy produkt czy usługa ma szczególną wartość dla odbiorców lub niesie za sobą jakieś wartości bądź trafić do odpowiedniej grupy docelowej.  

Kreatywność  

Zaangażowanie odbiorców w dużej mierze zależy od działań marki. Jeżeli chcesz współpracować ze swoimi konsumentami warto dać coś od siebie. Zachęć użytkowników do wspólnego przedsięwzięcia. Nie myśl sztampowo i przemyśl, które touchpointy sprawdzą się najlepiej.  

Przykładem takiego działania może być akcja marki Coca-Cola, która wypuściła serię puszek z różnymi imionami. Użytkownicy sami z siebie udostępniali zdjęcia ze swoimi imionami bądź różnymi puszkami. Kolejnym przykładem z podobnej branży jest Starbucks. Każdy widział zdjęcie białego kubka z imieniem wpisanym markerem. Będąc marką, która oferuje pewnego rodzaju produkt warto zadbać o coś charakterystycznego, co będzie dla użytkowników marki wyróżnieniem firmy, które chcą nosić/udostępniać.  

źródło: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/podziel-sie-radoscia-polskie-imiona-i-ksywki-na-opakowaniach-coca-coli-wideo

Grupa docelowa  

Planując kampanię marketingową, której skutkiem ma być aktywność użytkowników i UGC warto zbadać grupę docelową swoich działań. Taka analiza pozwoli na dopasowanie np. kanału mediów społecznościowych na których będzie realizowana kampania. Na podstawie grupy docelowej jesteśmy w stanie dopasować klimat działań, które mają zaangażować użytkowników. Muzyka, wykorzystane materiały czy przekaz kampanii powinien być przemyślany.  

Istnieje wiele sposobów na to, aby zaangażować Klientów. Marki powinny to robić w momencie, w którym będą pewni jakości swoich usług. W przypadku takich firm pozytywne opinie powinny przyjść w sposób naturalny, a kampanie angażujące odbiorców powinny być kolejnym krokiem w strategii marketingowej.  

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

cyberbezpieczeństwo firmy 03.11.2025 | czas czytania: 5:00 min | Strony internetowe

Jak zabezpieczyć firmę? Przewodnik po cyberbezpieczeństwie krok po kroku

Cyberzagrożenia nie dotyczą już tylko dużych korporacji. Ataki ransomware, phishing, złośliwe oprogramowanie i inne formy ataków hakerskich coraz częściej uderzają w małe i średnie firmy, które nie posiadają odpowiednich zabezpieczeń systemów IT. Jeśli prowadzisz biznes, powinieneś wiedzieć, jak stworzyć i wdrożyć skuteczną strategię cyberbezpieczeństwa firmy, aby zwiększyć poziom bezpieczeństwa informacji, ochronić dane klientów oraz zbudować wizerunek firmy bezpiecznej cyfrowo. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

AI MODE 27.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

AI Mode — co to jest i jak zoptymalizować treść, by być widocznym?

Czy Twoja firma jest widoczna w Google? Jeśli od miesięcy ruch na stronie spada, a konkurencja pojawia się wyżej w wynikach, przyczyna może być zaskakująco prosta — Google zmieniło zasady gry. Wyszukiwarka wprowadza AI Mode, czyli tryb oparty na sztucznej inteligencji, który przekształca sposób wyświetlania wyników. To powoduje, że tradycyjne SEO oparte wyłącznie na słowach kluczowych i linkach powoli przestaje wystarczać. AI Mode potrafi generować odpowiedzi bezpośrednio w wynikach wyszukiwania, często nie pokazując klasycznych linków. Dla Twojej firmy oznacza to jedno: albo spowodujesz, że treść na Twojej stronie www zostanie zrozumiana przez sztuczną inteligencję Google, albo znikniesz z pola widzenia użytkowników. Co zrobić, aby stać się źródłem informacji dla AI i tym samym zwiększać skutecznie widoczność swojej firmy w internecie? Na to pytanie odpowiemy w poniższym artykule. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

ksef 20.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Jak działa KSeF? Praktyczny przewodnik krok po kroku dla przedsiębiorców

Już niedługo każdy przedsiębiorca w Polsce — niezależnie, czy prowadzi jednoosobową działalność, czy zarządza spółką — będzie musiał wystawiać faktury w systemie KSeF. Dla wielu właścicieli MŚP to nie tylko zmiana techniczna, ale także ogromne wyzwanie organizacyjne: jak zintegrować system ERP i przygotować biuro rachunkowe, jak uniknąć błędów, które mogą skutkować karami? Być może Ty również, tak jak wielu przedsiębiorców, obawiasz się, że wdrożenie systemu będzie skomplikowane. Jednak w założeniach projektu, KSeF ma uprościć Twoje procesy, o ile tylko dobrze przygotujesz się do zmian. Ten przewodnik krok po kroku pokaże Ci, jak działa Krajowy System e-Faktur (KSeF), jak prawidłowo wystawiać faktury ustrukturyzowane i przy okazji wykorzystać nowe narzędzie do automatyzacji procesów księgowych. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt