Czym jest brand purpose
Brand purpose zwany też brand ideal to wyższy cel istnienia marki. W tym rozumieniu marka funkcjonuje nie tylko po to, aby sprzedawać, lecz również po to, aby przekazywać swoje wartości czy przekonania. Tłumacząc termin brand purpose, możemy posłużyć się definicjami:
„Nowe ramy dla biznesu, oparte na poprawie życia ludzi, którym firma służy, zakorzenione w ponadczasowych podstawach biznesu i ludzkiej natury”. Jim Stengel
W swoich badaniach Jim Stengel odkrył również, że brand purpose dotyczy najczęściej jednej z pięciu wartości:
· radość,
· połączenie ludzi ze sobą oraz światem,
· odkrywanie nowych doświadczeń,
· wywoływanie uczuć związanych z siłą, takich jak pewność siebie, bezpieczeństwo, witalność,
· wpływ na społeczeństwo,
„W grze skończonej chodzi o to, żeby wygrać. Zwiększyć zysk, zdobyć nowy rynek. Osiągnąć określony cel. W grze nieskończonej chodzi o dążenie do czegoś większego niż my sami czy nasza organizacja”. Simon Sinnek
Gra skończona służy celom, które mają się skończyć, np. zyski produktowe (które w końcu osiągniemy według określonej strategii), a gra nieskończona to coś więcej niż tylko cel biznesowy. To niematerialna wartość, którą przedstawia firma.