Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
05.02.2020 | czas czytania: 5:00 min | Analityka | autor: Artefakt

Mierzenie ruchu z wizytówki Google Moja Firma w Google Analytics za pomocą UTM-ów. Szybka instrukcja

Mierzenie ruchu z wizytówki Google Moja Firma w Google Analytics za pomocą UTM-ów. Szybka instrukcja
Wizytówka Google Moja Firma pozwala na przyciągnięcie wielu klientów na naszą stronę internetową. Przydaje się szczególnie w przypadku prowadzenia działalności na lokalnym rynku, kiedy to chcemy dotrzeć do osób znajdujących się w pobliżu naszej siedziby, sklepu lub biura. Choć jest to darmowa usługa, warto śledzić jej skuteczność, czyli ruch pozyskiwany za jej pośrednictwem. Jak to zrobić? Prezentujemy szybką instrukcję mierzenia przejść z GMF na nasz serwis za pomocą Google Analytics i linków otagowanych parametrami UTM.

1. Tagowanie linku parametrami UTM

W tym celu najlepiej użyć oficjalnego googlowskiego narzędzia: Campaign URL Builder. Poprawna interpretacja linku UTM przez Google Analytics wymaga uzupełnienia minimum 4 parametrów:

  • Website URL: Wpisujemy pełny adres URL, np. https://www.artefakt.pl/
  • Campaign Source: Źródło ruchu – google
  • Campaign Medium: Kanał/Medium: organic
  • Campaign Name: Dowolna; zaleca się jednak, aby nazwa jednoznacznie sugerowała tematykę kampanii, w naszym przypadku będzie to:

Campaign URL Builder – https://ga-dev-tools.appspot.com/campaign-url-builder/

Wstawianie linku UTM do Google Moja Firma

Będąc zalogowanym na maila zawierającego dostęp do wizytówki Google Moja Firma, wybieramy kolejno:

Zarządzaj lokalizacjami -> (Wybrana lokalizacja) -> Informacje

W polu „Witryna” wklejamy wcześniej wygenerowany link:

Zmiana witryny – https://business.google.com/locations

Uwaga!

Mimo tego że link UTM jest dość długi, nie należy go skracać. Docelowo link i tak będzie widniał pod przyciskiem „Strona”.

Wizytówka w SERP

Śledzenie kampanii w Google Analytics

Standardowo Google Analytics przypisze przejście na stronę przez wizytówkę do ruchu bezpłatnego. Dzięki wcześniej dodanemu parametrowi UTM w linku jesteśmy w stanie wyodrębnić tylko ruch z GMF. W tym celu wybieramy:

Pozyskiwanie -> Cały ruch -> Źródło/medium

oraz filtrujemy kampanie:

 

Wybór kampanii w narzędziu Google Analytics

Ostatnim krokiem jest wyświetlenie wykresu liniowego, na który od tej pory możemy nakładać ruch organiczny.

Wyświetlanie wykresu kampanii

Szybki i wygodny podgląd – Panele informacyjne

Google Analytics daje możliwość stworzenia własnego panelu informacyjnego, w którym w jednym miejscu można śledzić wybrane przez nas dane oraz generować czytelne raporty w formie PDF. Będąc zalogowanym do Google Analytics, wybieramy kolejno:

Dostosowanie -> Panele informacyjne -> Utwórz

Tworzenie nowego Panelu informacyjnego

 W zależności od potrzeb możemy wybrać jedną z dwóch opcji:

  • Puste tło,
  • Panel początkowy.

Tworząc nazwę panelu, pamiętajmy, aby zrobić to w taki sposób, by każdy użytkownik wiedział, z czym ma do czynienia. Teraz pozostaje tylko dodać nowy widżet, który będzie przedstawiał ruch z wizytówki Google Moja Firma. W tym celu klikamy Dodaj widżet.

Dodawanie nowego widżetu w panelu informacyjnym

Z dostępnych opcji wybieramy Oś czasu, która umożliwi wyświetlenie sesji z wizytówki Google Moja Firma w czytelniej formie wykresu liniowego.

Na końcu dodajemy filtr wyświetlający tylko kampanie zawierającą nazwę kampanii, którą utworzyliśmy podczas tagowania linku UTM. W naszym przypadku jest nią gmf.

Widżet przedstawiający ruch z wizytówki w panelu informacyjnym

 Gotowe! Raport został poprawnie skonfigurowany i od teraz możemy śledzić przejścia na naszą stronę z wizytówki Google Moja Firma.

Po co mierzyć ruch z wizytówki Google Moja Firma?

Wizytówka Google Maps udostępnia właścicielom biznesów coraz więcej opcji promowania swojej działalności w sieci. Można dodawać zdjęcia, posty, publikować filmiki, odpowiadać na pytania użytkowników w sekcji FAQ oraz komentarze. Śledzenie ruchu z GMF będzie stanowiło informację, czy podejmowane działania w obrębie mapki przekładają się na wzrost liczy wejść. Jeśli tak – warto je kontynuować. A jeśli nie, lepiej poświęcić czas na social media lub rozwój treści na stronie.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

uścisk dłoni z feedbackiem 18.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Czym jest feedback i jak wykorzystywać go w rozwoju firmy?

Dlaczego niektóre firmy rozwijają się szybciej niż inne? Rozwiązaniem może być coś, co na pierwszy rzut oka wydaje się banalne – feedback. To narzędzie, które, jeśli używane prawidłowo, może zrewolucjonizować sposób, w jaki prowadzisz swój biznes. W tym artykule dowiesz się, czym jest feedback i jak efektywnie go wykorzystywać, aby Twoja firma mogła osiągnąć nowe wyżyny. Przygotuj się na podróż ku lepszemu zrozumieniu tego, jak opinie mogą stać się Twoim największym atutem! Czytaj więcej
lead generation - wykresy 17.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Na czym polega lead generation i jak pozyskiwać klientów?

Jak skutecznie przyciągnąć nowych klientów do swojego biznesu? Lead generation to gwarancja sukcesu w marketingu. Dzięki odpowiednim strategiom możesz nie tylko zwiększyć liczbę potencjalnych klientów, ale także przekształcić ich w lojalnych nabywców. W tym artykule odkryjesz, czym dokładnie jest lead generation i jak efektywnie pozyskiwać klientów, aby Twoja firma rosła w siłę. Gotowy na podróż do świata skutecznego marketingu? Czytaj dalej! Czytaj więcej
analiza smart - wykresy 14.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Analiza SMART – jak poprawnie wyznaczać cele marketingowe?

Czy Twoje działania marketingowe przynoszą oczekiwane rezultaty? A może czujesz, że brakuje im jasnego kierunku? Każdy Twój krok może prowadzić do konkretnego celu, a efekty są mierzalne i satysfakcjonujące. To możliwe dzięki metodzie SMART. Dowiedz się, jak precyzyjnie definiować cele marketingowe, aby były Specyficzne, Mierzalne, Osiągalne, Realistyczne i Terminowe. Przekonaj się, że skuteczne planowanie to gwarancja sukcesu Twojej strategii! Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt