Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
11.04.2018 | czas czytania: 5 min | Analityka | autor: Artefakt

3 metody weryfikacji wdrożenia kodu śledzenia Google Analytics

3 metody weryfikacji wdrożenia kodu śledzenia Google Analytics

Zbieranie danych przez Google Analytics wymaga poprawnej instalacji kodu śledzenia na stronie internetowej. Jak sprawdzić, czy aplikacja została poprawnie skonfigurowana? Do dyspozycji są trzy sposoby, by zweryfikować wdrożenie identyfikatora GA.

Gdzie powinien znajdować się kod śledzenia Google Analytics?

Kod śledzenia Google Analytics należy umieścić na początku albo na końcu sekcji HEAD na każdej podstronie serwisu (najnowsza wersja identyfikatora śledzenia powinna zostać wklejona zaraz po znaczniku <head>).

Tag śledzenia wygląda następująco:

<!– Globalny tag witryny (gtag.js) – Google Analytics –>

<script async src=”https://www.googletagmanager.com/gtag/js?id=GA_TRACKING_ID”></script>

<script>

window.dataLayer = window.dataLayer || [];

function gtag(){dataLayer.push(arguments);}

gtag(’js’, new Date());

gtag(’config’, 'GA_TRACKING_ID’);

</script>.

 

W przypadku systemów CMS identyfikator śledzenia GA implementuje się bezpośrednio w kodzie źródłowym, najczęściej dodając go do pliku o nazwie typu header.php, który odpowiada za nagłówek, a tym samym sekcję <head>. Do dyspozycji są także wtyczki umożliwiające konfigurację Google Analytics bez konieczności zaglądania do kodu strony.

Szukanie identyfikatora UA- w kodzie strony

Otwórz w przeglądarce swoją stronę. Następnie wciśnij ctrl + U. W nowej karcie pojawi się kod źródłowy witryny. Korzystając z wyszukiwania (ctrl+ F), odnajdź sekcję <head>. Zweryfikuj, czy znajduje się tam skrypt Google Analytics. Możesz także od razu do wyszukiwarki wpisać wyrażenie UA- odpowiadające za kod śledzenia. Pamiętaj jedynie, aby potwierdzić, czy identyfikator GA został umieszczony w sekcji HEAD.

Google Tag Assistant – rozszerzenie do Chrome

Poprawność zainstalowania kodu śledzenia można także zweryfikować za pomocą wtyczki Google Tag Assistant do przeglądarki Chrome. Rozszerzenie pobierzemy ze strony Chrome Web Store. Aplikacja dostępna w wersji anglojęzycznej jest dość intuicyjna. By zweryfikować identyfikator GA, postępuj zgodnie z szybką instrukcją:

  1. Otwórz swoją stronę w przeglądarce.
  2. Poczekaj chwilę. Wtyczka automatycznie przeanalizuje stronę pod kątem implementacji tagu Google Analytics.
  3. Jeśli zaświeci się na zielono, potwierdzi poprawność konfiguracji GA. Kolory niebieski, żółty lub czerwony oznaczają problemy, z którymi można zapoznać się, klikając skrót Tag Assistant na pasku zadań.

Rozszerzenie Tag Assistant pozwala także na przeanalizowanie wielu podstron pod kątem poprawności zainstalowania googlowskich skryptów. W tym celu należy skorzystać z funkcji Record. Wtyczka przygotuje raport, w którym znajdziemy wszystkie problemy związane z instalacją identyfikatora śledzenia na poszczególnych podstronach serwisu.

Raporty Czas rzeczywisty w Google Analytics

W Google Analytics znajduje się raport Czas rzeczywisty, który pokazuje bieżącą aktywność użytkowników na stronie internetowej. By sprawdzić, czy kod śledzenia działa poprawnie, wystarczy zalogować się do panelu administracyjnego i w drugiej karcie przeglądarki otworzyć swoją stronę internetową. Jeśli w Czasie rzeczywistym pojawi się informacja o nowym wejściu, identyfikator GA został skonfigurowany zgodnie ze sztuką.

Poprawność kodu śledzenia można również zweryfikować, wysyłając ruch testowy. Aby to zrobić, przejdź do zakładki AdministracjaUsługa Informacje o śledzeniu Kod śledzenia. Tam znajdziesz przycisk Wyślij ruch testowy. Po jego kliknięciu jeśli wszystko działa poprawnie, liczba aktywnych użytkowników zwiększy się o jeden.

Sprawdzenie poprawności konfiguracji Google Analytics jest ważne, ponieważ wszelkie błędy związane z wdrożeniem kodu śledzenia mogą spowodować zbieranie niepełnym danych o zachowaniach użytkowników w witrynie.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

persona klienta 09.05.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Jak stworzyć personę klienta i wykorzystać ją w kampaniach?

Kim jest Twój idealny klient? Czy potrafisz sobie wyobrazić jego potrzeby, pragnienia i problemy? Jeśli nie, to najwyższy czas stworzyć personę klienta. Persona to podstawa skutecznych kampanii marketingowych, które trafiają w samo sedno oczekiwań Twojej grupy docelowej. Dowiedz się, jak ją stworzyć i wykorzystać, by Twoje kampanie były jeszcze bardziej efektywne! Przeczytaj dalej, a odkryjesz, jak zmienić swoje podejście do marketingu! Czytaj więcej
dane liczbowe - trendy 2025 w content marketingu 07.05.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Trendy w content marketingu na 2025 rok, które warto znać

Content marketing nie stoi w miejscu. W 2025 roku szykują się zmiany, które mogą zdecydować o sukcesie lub porażce Twoich działań. Chcesz wiedzieć, jakie strategie pomogą Ci przyciągnąć uwagę odbiorców i zbudować realną przewagę nad konkurencją? Przygotowaliśmy dla Ciebie zestaw trendów, które będą kształtować rynek, od autentyczności treści, przez interaktywny content, aż po nowe podejście do SEO i wykorzystanie sztucznej inteligencji. Zobacz, co warto wdrożyć już teraz, aby Twoja marka była o krok przed innymi! Czytaj więcej
13 praktyk seo 05.05.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEO

13 praktyk SEO na 2025 rok – jak przygotować się na zmiany?

Czy Twoja strona jest gotowa na rewolucję SEO w 2025 roku? Algorytmy Google zmieniają zasady szybciej niż kiedykolwiek, a to, co działało wczoraj, jutro może już nie mieć znaczenia. Jeśli chcesz utrzymać wysokie pozycje i skutecznie przyciągać klientów, musisz działać teraz. Przygotowaliśmy dla Ciebie 13 praktyk SEO, które pomogą Ci nie tylko przetrwać zmiany, ale i wyprzedzić konkurencję. Sprawdź, jak zoptymalizować stronę na nowe czasy i zbudować trwałą przewagę! Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt