Studio danych Google – szybki przegląd narzędzia - Blog Artefakt

Google Data Studio w Polsce – szybki przegląd narzędzia

/ Analityka
analityka internetowa e-commerce

Od niedawna w Polsce dostępne jest dla wszystkich narzędzie Google Data Studio, o którym pisaliśmy już wcześniej. W skrócie Studio danych Google to kombajn do tworzenia dynamicznych raportów na podstawie różnych źródeł informacji. I tak możemy przygotować raporty na bazie między innymi takich źródeł danych jak:

  • Google Analytics,
  • Google AdWords,
  • YouTube,
  • Google Search Console.

Narzędzie posiada intuicyjny edytor, który na zasadzie „przeciągania” widżetów pozwala stworzyć profesjonalnie wyglądające raporty z danymi. Co ciekawe, raportów nie musimy tworzyć od początku – jest opcja skorzystania z gotowych, wbudowanych szablonów, które znacząco skracają czas przygotowywania zestawienia.

Data Studio szablon

 

Jakie są korzyści ze stosowania narzędzia Google Data Studio?

  • Nie ma potrzeby logowania się do innych narzędzi, aby uzyskać wgląd w raport. Raz przygotowany raport w Studio danych Google można udostępnić dowolnym współpracownikom i osobom nie mającym wcześniej dostępu do danych. Przykładowo załóżmy, że stworzyliśmy raport na bazie narzędzia Google Analytics i rozpowszechniamy go w formie linka zainteresowanym. Taka osoba klikając w link, nie musi logować się do swojego konta Google Analytics, aby zobaczyć dane; może otworzyć taki raport nawet w trybie Incognito przeglądarki.
  • Raport jest dynamiczny, czyli przykładowo można w nim zmienić zakres dat lub sortować tabele w nim zawarte, dzięki czemu raporty są zawsze aktualne.
  • Atrakcyjne wizualnie raporty, jakich nie przygotujesz w innych narzędziach typu Google Analytics lub AdWords.
  • W jednym raporcie możemy przedstawić dane z kilku źródeł, co zapobiega logowaniu się z osobna do każdej z usług – > oszczędność czasu.

Poniżej przedstawiono przykładowy raport stworzony na potrzeby mierzenia skuteczności witryny e-commerce pod kątem podstawowych wskaźników sprzedażowych oraz oceny efektywności prowadzonej kampanii AdWords.

Raport Studio danych Google

 

Warto potestować narzędzie i przygotować sobie dedykowane raporty, z których będziemy mogli skorzystać na przykład przy podejmowaniu decyzji biznesowych.

Również na naszym blogu
Kampanie AdWords oraz aktywność w social media to działania, które skutecznie uzupełnią strategię...
Niedawno Facebook opublikował nowy regulamin. Warunki korzystania z serwisu określają prawa i...
Audytując strony internetowe, staramy się wyeliminować wszystkie niedociągnięcia i problemy...
Jak stworzyć nagłówek, który będzie konwertować? Sprawdź wyniki badań Buzzsumo oraz naszych 8...
Ubrania, wózki niemowlęce czy pieluszki to produkty, po które klienci zawsze będą sięgać, aby...