Byliśmy na SEMCAMP IV 2014
24 kwietnia 2014 w Warszawie na Uczelni Łazarskiego odbył się jubileuszowy 15. SEMcamp.
SEMcamp to cykliczne spotkania specjalistów z branży SEM. Na kwietniowej konferencji tradycyjnie nie zabrakło tematów związanych z Google AdWords, SEO, analityką internetową oraz wskazówek dotyczących mierzenia rezultatów i optymalizacji kampanii reklamowych.
Pierwszy wystąpił jeden z organizatorów konferencji – Mariusz Gąsiewski z ittechnology.us.
Mariusz poruszył tematykę skutecznej promocji aplikacji mobilnych, które podbijają statystyki, jeśli weźmiemy pod uwagę czas przeznaczany na korzystanie z urządzeń mobilnych.
Skuteczna promocja aplikacji powinna być oparta o efektywne formaty, odpowiednie produkty, właściwą stronę docelową oraz optymalizację i analizę. Mariusz podkreślał, jak duże ma znaczenie korzystanie zarówno z tekstu jak i baneru w takich kampaniach, oraz jak duży wpływ ma m.in. dodanie przycisku „pobierz” w reklamach, odpowiedni opis aplikacji czy średnia z ocen w sklepach z aplikacjami.
Przemek Modrzewski z Marketinglab.pl, drugi z organizatorów, przybliżył tematykę remarketingu (RLSA). Zademonstrował jak w 4 etapach optymalizować konwersję z użytkowników powracających. 96% użytkowników po kliknięciu w reklamę nie wykonuje celu, dlatego tak ważne jest inwestowanie w „bank ciastek”, czyli optymalizacja utraconego koszyka. Przemek zwrócił uwagę na to, że często nie stać nas, aby przez cały czas być na pierwszej pozycji, zwłaszcza w branży o długim procesie decyzyjności. W takich sytuacjach zwiększanie konwersji z powracających użytkowników jest kluczowe.
Wystąpienie Pawła Matkowskiego z Google, dotyczyło Universal Analytics, którego launch nastąpił oficjalnie 2 kwietnia 2014, choć o temacie głośno było już od 2 lat.
Co ważne dla użytkowników, to dwuetapowa migracja, która rozpoczęła się już w listopadzie. W pierwszym etapie wszystkie konta w backendzie zostaną przeniesione na nowy skrypt UA. Drugi etap to aktualizacja kodów na stronie użytkowników, na którą mamy ok. 2 lat. Po tym okresie nastąpi zamknięcie starego Analyticsa.
Ciekawa część wystąpienia Pawła dotyczyła pomiaru i łączenia konwersji offline – online. Zaprezentowane zostało to na przykładzie klienta Tesco, dokonującego zakupów po zalogowaniu w sklepie internetowym, a następnie w supermarkecie. Warunkiem identyfikacji użytkownika było oczywiście posiadanie karty lojalnościowej. Universal Analytics daje nam możliwość dokładniejszego identyfikowania użytkownika i jego transakcji z różnych źródeł.