Byliśmy na SEMCAMP IV 2014 - Blog Artefakt

Byliśmy na SEMCAMP IV 2014

/ Aktualności
Artefakt team 2017

Byliśmy na SEMCAMP IV 2014

24 kwietnia 2014 w Warszawie na Uczelni Łazarskiego odbył się jubileuszowy 15. SEMcamp.

SEMcamp to cykliczne spotkania specjalistów z branży SEM. Na kwietniowej konferencji tradycyjnie nie zabrakło tematów związanych z Google AdWords, SEO, analityką internetową oraz wskazówek dotyczących mierzenia rezultatów i optymalizacji kampanii reklamowych.

Pierwszy wystąpił jeden z organizatorów konferencji – Mariusz Gąsiewski z ittechnology.us.

Mariusz poruszył tematykę skutecznej promocji aplikacji mobilnych, które podbijają statystyki, jeśli weźmiemy pod uwagę czas przeznaczany na korzystanie z urządzeń mobilnych.

Skuteczna promocja aplikacji powinna być oparta o efektywne formaty, odpowiednie produkty, właściwą stronę docelową oraz optymalizację i analizę. Mariusz podkreślał, jak duże ma znaczenie korzystanie zarówno z tekstu jak i baneru w takich kampaniach, oraz jak duży wpływ ma m.in. dodanie przycisku „pobierz” w reklamach, odpowiedni opis aplikacji czy średnia z ocen w sklepach z aplikacjami.

Przemek Modrzewski z Marketinglab.pl, drugi z organizatorów, przybliżył tematykę remarketingu (RLSA). Zademonstrował jak w 4 etapach optymalizować konwersję z użytkowników powracających. 96% użytkowników po kliknięciu w reklamę nie wykonuje celu, dlatego tak ważne jest inwestowanie w „bank ciastek”, czyli optymalizacja utraconego koszyka. Przemek zwrócił uwagę na to, że często nie stać nas, aby przez cały czas być na pierwszej pozycji, zwłaszcza w branży o długim procesie decyzyjności. W takich sytuacjach zwiększanie konwersji z powracających użytkowników jest kluczowe.

Wystąpienie Pawła Matkowskiego z Google, dotyczyło Universal Analytics, którego launch nastąpił oficjalnie 2 kwietnia 2014, choć o temacie głośno było już od 2 lat.

Co ważne dla użytkowników, to dwuetapowa migracja, która rozpoczęła się już w listopadzie. W pierwszym etapie wszystkie konta w backendzie zostaną przeniesione na nowy skrypt UA. Drugi etap to aktualizacja kodów na stronie użytkowników, na którą mamy ok. 2 lat. Po tym okresie nastąpi zamknięcie starego Analyticsa.

Ciekawa część wystąpienia Pawła dotyczyła pomiaru i łączenia konwersji offline – online. Zaprezentowane zostało to na przykładzie klienta Tesco, dokonującego zakupów po zalogowaniu w sklepie internetowym, a następnie w supermarkecie. Warunkiem identyfikacji użytkownika było oczywiście posiadanie karty lojalnościowej. Universal Analytics daje nam możliwość dokładniejszego identyfikowania użytkownika i jego transakcji z różnych źródeł.

O „Efektywnych i efektownych kampaniach wideo na Youtube” opowiedział uczestnikom Mateusz Zyguła z TubeAd. Youtube jest miejscem, gdzie znaleźć można jednych z najbardziej wartościowych i zaangażowanych odbiorców, bo wbrew pozorom nie jest to jedynie kanał rozrywkowy dla nastolatków (jak nadal myśli spora część firm). Dobre praktyki, według Mateusza, to tworzenie ciekawych i inspirujących materiałów, najlepiej krótkich, które w ciągu 5 sekund zwrócą uwagę internauty (filmy z małą liczbą pełnych obejrzeń, przestają się wyświetlać). Jako przykłady Mateusz pokazał m.in. reklamę Google:

https://www.youtube.com/watch?v=gHGDN9-oFJE

oraz reklamę Fabryki Formy, która w ciekawy sposób umożliwiła promocję sieci klubów fitness:

https://www.youtube.com/watch?v=x0blwKbn7Jw

Gdy na scenie pojawił się Cezzy, nie zabrakło dobrego poczucia humoru, Matta Cuttsa i wina… Cezary przygotował 10 porad dla webmasterów na 2014. Każda porada rozpoczynała się od wypowiedzi Matta Cuttsa, a następnie opatrzona była komentarzem Cezarego.

Grzegorz Mogilewski argumentował istotność zasady Pareto w codziennych działaniach każdego SEMity. Jego doświadczenie wskazuje, że:

  • 20% klientów, generuje 80% dochodów
  • 80% czasu należy poświęcać na 20 % klientów

Zilustrował działanie tej zasady na przykładzie użytkowników serwisu foodbox.pl, w którym naprawdę niewielka liczba zarejestrowanych miłośników przepisów kulinarnych, wykazywała największą aktywność.

Z kolei Piotr Rudnicki – Analytical Lead z Google, na przykładzie sklepu SEMity, który stworzył na potrzeby konferencji, wprowadził uczestników SEMcampu w tajniki działania Google Tag Managera w połączeniu z Universal Analytics.

Oficjalna część SEMcampu zakończyła się wystąpieniem Maćka Lewińskiego. Temat jego prezentacji skupiony był wokół BlackHatu w analityce webowej. Maciek pokazał co i jak zaburza statystyki oraz jak się przed tym zabezpieczać. Uczulił także na zwracanie uwagi na wszelkie anomalia.

Organizatorzy i prelegenci w pełni stanęli na wysokości zadania. Tematy, poruszone na 15 SEMcampie były ciekawe i bardzo profesjonalnie zaprezentowane. Szkoda tylko, że tak mało czasu pozostało na pytania i dyskusję przeniesione na część mniej oficjalną, z której niektórzy przyjezdni niestety nie mogli skorzystać… 🙂

Zobacz wszystkie prezentacje z SEMcamp tutaj. (http://www.ittechnology.us/prezentacje-z-15-semcampu/).

Również na naszym blogu
Zastanawiasz się, jak przeanalizować swoją konkurencję? Przeprowadź szybką, pięcioetapową analizę...
Google Trends to aplikacja pozwalająca śledzić zainteresowania użytkowników. Jak możesz ją...
Czy podglądasz działania swojej konkurencji? Jeśli nie nadrób zaległości i przeprowadź benchmarking...
Sprawdź naszą e-marketingową checklistę dla działalności usługowej. Zobacz, czy wykorzystujesz cały...
Zastanawiasz się, jak zachęcić użytkowników do wystawiania opinii i rekomendacji na Twojej stronie...