Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
19.07.2022 | czas czytania: 4 | SEM | autor: Artefakt

Kampanie Microsoft Ads

Kampanie Microsoft Ads

Kampanie w Google i na Facebooku to podstawy performance marketingu. Jeżeli szukasz nowych źródeł przychodu dla Twojego biznesu, warto przyjrzeć się innym platformom reklamowym i wybrać te najbardziej odpowiednie. Kolejne możliwości wyrastają jak grzyby po deszczu, weźmy choćby pod uwagę Spotify czy TikToka. Usługodawcy B2B promują się na LinkedInie, sprzedawcy – na Allegro. W tym wpisie przyjrzymy się jednak bliżej reklamom w systemie Microsoft

Czym są Microsoft Ads

Microsoft Ads (dawniej Bing Ads) to reklamy wyświetlane użytkownikom korzystającym z przeglądarki Microsoft Edge, w której wbudowaną wyszukiwarką jest właśnie Bing. Z tej przyczyny będą miały one mniejsze zasięgi niż działania płatne w Google. Jeżeli zastanawiasz się, czy kampanie Microsoft są właściwe do promowania Twojej działalności, pomocna może być odpowiedź na pytanie, jacy użytkownicy korzystają z wyszukiwarki Bing. Dużą część tej grupy stanowią osoby w wieku średnim i starszym, z mniejszych miejscowości. Zdarza się, że pracownicy biurowi używają Edge’a, ponieważ jest to jedyna przeglądarka zainstalowana na ich służbowych komputerach. Bing cieszy się również większą popularnością w krajach zachodnich.

Panel domyślnie wyświetla się po angielsku, na chwilę obecną nie ma wersji polskojęzycznej. Podobnie z suportem, który zlokalizowany jest w Stanach Zjednoczonych. Microsoft Ads jest łudząco podobny do usługi Google. Mało tego, kampanie można zaciągnąć z tego drugiego systemu. Należy jednak być ostrożnym – szybki import obejmuje wszystkie ustawienia, w tym budżety i strategię ustalania stawek. Nie można ich później edytować i aktualizują się one na bieżąco, gdy zmiana zostanie dokonana z poziomu Google Ads.

Trzy rodzaje reklam

Microsoft Ads oferuje trzy rodzaje reklam: Search, Audience (odpowiednik sieci reklamowej Google) oraz Shopping. Choć kampanie produktowe wyświetlają się polskim użytkownikom, na chwilę obecną może je utworzyć tylko partner Microsoftu – jeżeli współpracujesz z agencją reklamową, warto zapytać o taką możliwość. Analogicznie do systemu Google konieczne będzie utworzenie sklepu w Merchant Center i dodanie pliku produktowego.

Niestety, wiele elementów Microsoft Ads wymaga jeszcze dopracowania. Po założeniu konta warto sprawdzić, czy w ustawieniach płatności oraz na fakturach za budżet widnieją prawidłowe dane. Podobnie jak w przypadku reklam na Facebooku ruch z Microsoftu gubi się w Google Analytics – stosowanie UTM-ów może częściowo rozwiązać ten problem.

Ciekawi jesteśmy, czy reklamy w wyszukiwarce Bing zdobędą większą popularność na naszym rynku i czy przyczynią się do przełamania monopolu Google. Na chwilę obecną można je potraktować jako dodatkowe źródło ruchu i konwersji.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

wykres z danymi 13.06.2025 | czas czytania: 5:00 min | marketing internetowy

Co się sprzedaje w Polsce i dlaczego?

Polski rynek sprzedaży detalicznej rośnie w siłę. Największy wzrost sprzedaży dotyczył pojazdów samochodowych, motocykli i części (o 22%) oraz paliw (o 13,1%) . W e-commerce dominowały kategorie takie jak moda, kosmetyki, produkty farmaceutyczne oraz elektronika. Popularność zyskały również produkty ekologiczne i zdrowa żywność, co odzwierciedla zmieniające się preferencje konsumentów. Z tego artykułu dowiesz się, co się najlepiej sprzedaje w Polsce. Czytaj więcej
dane dla sklepu sportowego 12.06.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEO

Reklama sklepu sportowego – jak skutecznie przyciągnąć aktywnych klientów?

W dobie rosnącej popularności zdrowego stylu życia i sportu, sklepy sportowe zyskują nowych klientów, ale jednocześnie konkurencja na rynku staje się coraz bardziej zacięta. Wielu właścicieli zadaje sobie pytanie: jak wyróżnić się w tłumie i przyciągnąć osoby naprawdę zainteresowane aktywnością fizyczną? Cały sekret tkwi w dobrze przemyślanej reklamie, która trafia prosto w potrzeby i motywacje klientów, a więc tych, którzy szukają jakości, inspiracji i wsparcia w drodze do sportowych celów. W tym artykule pokażemy, jak krok po kroku zaplanować skuteczne działania promocyjne, które zwiększą ruch w sklepie i przełożą się na realny wzrost sprzedaży. Czytaj więcej
yoast seo 09.06.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEO

Yoast SEO – jak ustawić meta tagi i poprawić widoczność w Google?

Chcesz, by Twoja strona lepiej widoczna była w Google, ale nie wiesz, od czego zacząć? Z pomocą przychodzi Yoast SEO. Jest to popularna wtyczka do WordPressa, która w prosty sposób pozwala ustawić meta tagi, czyli tytuły i opisy widoczne w wynikach wyszukiwania. To właśnie te elementy decydują o tym, czy użytkownik kliknie w Twoją stronę. Dzięki Yoast SEO możesz zadbać o nie bez znajomości kodu, korzystając z intuicyjnego edytora i gotowych zmiennych. W tym artykule pokażemy Ci, jak krok po kroku zoptymalizować meta tagi i zwiększyć swoją szansę na wyższą pozycję w Google. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt