Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
19.07.2022 | czas czytania: 4 | SEM | autor: Artefakt

Kampanie Microsoft Ads

Kampanie Microsoft Ads

Kampanie w Google i na Facebooku to podstawy performance marketingu. Jeżeli szukasz nowych źródeł przychodu dla Twojego biznesu, warto przyjrzeć się innym platformom reklamowym i wybrać te najbardziej odpowiednie. Kolejne możliwości wyrastają jak grzyby po deszczu, weźmy choćby pod uwagę Spotify czy TikToka. Usługodawcy B2B promują się na LinkedInie, sprzedawcy – na Allegro. W tym wpisie przyjrzymy się jednak bliżej reklamom w systemie Microsoft

Czym są Microsoft Ads

Microsoft Ads (dawniej Bing Ads) to reklamy wyświetlane użytkownikom korzystającym z przeglądarki Microsoft Edge, w której wbudowaną wyszukiwarką jest właśnie Bing. Z tej przyczyny będą miały one mniejsze zasięgi niż działania płatne w Google. Jeżeli zastanawiasz się, czy kampanie Microsoft są właściwe do promowania Twojej działalności, pomocna może być odpowiedź na pytanie, jacy użytkownicy korzystają z wyszukiwarki Bing. Dużą część tej grupy stanowią osoby w wieku średnim i starszym, z mniejszych miejscowości. Zdarza się, że pracownicy biurowi używają Edge’a, ponieważ jest to jedyna przeglądarka zainstalowana na ich służbowych komputerach. Bing cieszy się również większą popularnością w krajach zachodnich.

Panel domyślnie wyświetla się po angielsku, na chwilę obecną nie ma wersji polskojęzycznej. Podobnie z suportem, który zlokalizowany jest w Stanach Zjednoczonych. Microsoft Ads jest łudząco podobny do usługi Google. Mało tego, kampanie można zaciągnąć z tego drugiego systemu. Należy jednak być ostrożnym – szybki import obejmuje wszystkie ustawienia, w tym budżety i strategię ustalania stawek. Nie można ich później edytować i aktualizują się one na bieżąco, gdy zmiana zostanie dokonana z poziomu Google Ads.

Trzy rodzaje reklam

Microsoft Ads oferuje trzy rodzaje reklam: Search, Audience (odpowiednik sieci reklamowej Google) oraz Shopping. Choć kampanie produktowe wyświetlają się polskim użytkownikom, na chwilę obecną może je utworzyć tylko partner Microsoftu – jeżeli współpracujesz z agencją reklamową, warto zapytać o taką możliwość. Analogicznie do systemu Google konieczne będzie utworzenie sklepu w Merchant Center i dodanie pliku produktowego.

Niestety, wiele elementów Microsoft Ads wymaga jeszcze dopracowania. Po założeniu konta warto sprawdzić, czy w ustawieniach płatności oraz na fakturach za budżet widnieją prawidłowe dane. Podobnie jak w przypadku reklam na Facebooku ruch z Microsoftu gubi się w Google Analytics – stosowanie UTM-ów może częściowo rozwiązać ten problem.

Ciekawi jesteśmy, czy reklamy w wyszukiwarce Bing zdobędą większą popularność na naszym rynku i czy przyczynią się do przełamania monopolu Google. Na chwilę obecną można je potraktować jako dodatkowe źródło ruchu i konwersji.

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

ksef 20.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Jak działa KSeF? Praktyczny przewodnik krok po kroku dla przedsiębiorców

Już niedługo każdy przedsiębiorca w Polsce — niezależnie, czy prowadzi jednoosobową działalność, czy zarządza spółką — będzie musiał wystawiać faktury w systemie KSeF. Dla wielu właścicieli MŚP to nie tylko zmiana techniczna, ale także ogromne wyzwanie organizacyjne: jak zintegrować system ERP i przygotować biuro rachunkowe, jak uniknąć błędów, które mogą skutkować karami? Być może Ty również, tak jak wielu przedsiębiorców, obawiasz się, że wdrożenie systemu będzie skomplikowane. Jednak w założeniach projektu, KSeF ma uprościć Twoje procesy, o ile tylko dobrze przygotujesz się do zmian. Ten przewodnik krok po kroku pokaże Ci, jak działa Krajowy System e-Faktur (KSeF), jak prawidłowo wystawiać faktury ustrukturyzowane i przy okazji wykorzystać nowe narzędzie do automatyzacji procesów księgowych. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Jak poprawnie pisać teksty na bloga z użyciem AI? 17.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

Jak poprawnie pisać teksty na bloga z użyciem AI?

Coraz więcej osób zastanawia się, jak pisać bloga skutecznie, aby wyróżnić się w gąszczu treści. Odpowiedź jest dziś prostsza niż kiedykolwiek: z pomocą sztucznej inteligencji. Narzędzia AI potrafią przyspieszyć tworzenie wartościowych treści, pomóc dobrać słowa kluczowe, zoptymalizować strukturę tekstu blogowego i zadbać o czytelność. Jednak, by efektywnie z nich korzystać, trzeba wiedzieć jak pisać bloga z AI poprawnie – z zachowaniem autentyczności, jakości i zasad SEO. W tym artykule wyjaśnimy, jak pisanie tekstów blogowych może pozytywnie wpłynąć na widoczność w wyszukiwarce i jakich metod użyć, aby stworzyć angażujące treści, które stają się jednocześnie wartościowym i opłacalnym contentem. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

indeksacja strony w Google 13.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEO

Jak sprawdzić czy strona jest zaindeksowana?

Inwestując w stronę internetową, oczekujesz jednego — żeby klienci mogli ją znaleźć w Google. Jednak nawet najlepiej zaprojektowana witryna nie przyniesie efektów, jeśli nie została zaindeksowana. Właśnie dlatego tak ważne jest, aby regularnie sprawdzać indeksowanie strony i wiedzieć, jak działa proces indeksowania w wyszukiwarce. W tym artykule wyjaśnimy, jak krok po kroku sprawdzić stan indeksacji strony w Google, jak przyspieszyć indeksowanie strony, co może blokować roboty indeksujące oraz jak korzystać z narzędzi takich jak Google Search Console czy Index Checker. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt