Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
27.12.2017 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Infografika, która generuje konwersje – 7 sposobów na pozyskiwanie leadów!

Infografika, która generuje konwersje – 7 sposobów na pozyskiwanie leadów!

Grafika ma moc przyciągania uwagi użytkownika, wzbudzania jego zainteresowania i kierowania do podjęcia określonej akcji, czyli generowania konwersji. Jak wykorzystać potencjał do pozyskiwania leadów, który niosą obrazy? Poznaj 7 pomysłów na przygotowanie skutecznej infografiki!

Prezentacja oferty

Infografika to doskonały sposób na przekazanie klientowi najważniejszych informacji o ofercie – jej wyjątkowych cechach, parametrach technicznych produktów, korzyściach związanych z wyborem Twojej firmy. Połączenie obrazu z tekstem daje niesamowity efekt. Przy prezentacji asortymentu należy pamiętać również o odpowiedniej kolorystyce grafiki – zgodnej z identyfikacją wizualną, a także dobrze działającej na wyobraźnię użytkownika.

 

Źródło: www.naturawody.pl

Na pierwszym miejscu postaw język korzyści – nie zamieszczaj suchej informacji technicznej (odkurzacz ma 1400 W), tylko wskaż, jak konkretny parametr przekłada się na sposób użytkowania produktu (odkurzaczem o mocy 1400 W dokładnie odkurzysz dywan z grubym włosiem za pierwszym pociągnięciem szczotki!).

Instrukcja obsługi

Nie lubimy czytać instrukcji obsługi – odstraszają nas zawiłe sformułowania, techniczny język oraz długość treści, przez którą musimy przebrnąć. Ułatw klientom zaznajomienie się ze sprzętem – przygotuj infografikę z kolejnymi krokami montażu szafki, obsługi miksera lub zagrożeniami związanymi z niewłaściwym użytkowaniem komputera. Taka forma przekazu z pewnością zostanie doceniona przez użytkowników.

Źródło: www.bsrozan.pl

Informacje o promocjach, rabatach, wyprzedażach

Przeważnie w tym celu przygotowuje się banery, ale prosta infografika może je z powodzeniem zastąpić. Pamiętaj, aby uprościć przekaz – zadbaj o przejrzystość i czytelność grafiki. A jeśli uzyskanie rabatu związane jest ze spełnieniem pewnych wymagań (np. z zakupem dwóch nieprzecenionych produktów), możesz wszystko dokładnie rozpisać, by użytkownik po jednym spojrzeniu na infografikę wiedział, jak otrzymać kod rabatowy.

Źródło: e-ziaja.com

Infografika informująca o promocji może być przez Ciebie dystrybuowana w social mediach. Zadbaj o jej wymiary, by dobrze zaprezentowała się np. na Twoim firmowym fanpage’u.

Proces składania zamówienia

Przed dokonaniem zakupu klienci czasami szukają na stronie, jak przebiega proces składania zamówienia – np. jakie dane są wymagane, kiedy następuje wybór formy płatności, ile dni trwa przeciętnie realizacja zamówienia. Wszystkie procedury warto prezentować za pomocą map procesów. Dzięki gotowym ikonom w darmowych programach (listu, paczki, komputera itp.) w kilka chwil wykonasz atrakcyjną wizualnie infografikę.

Źródło: www.pracowniasushi.pl

Przyciski call-to-action

Chcesz, aby użytkownicy pobierali e-booki z Twojego serwisu, zapisywali się do newslettera lub wzięli udział w krótkiej ankiecie? Za pomocą infografiki możesz skomponować przycisk call-to-action. Wybierz kolory kontrastujące z tłem Twojej strony, dzięki czemu zyskasz większą szansę na pozyskanie uwagi użytkownika. Buttony możesz umieszczać w sidebarach oraz w treści artykułów, ale zawsze spójrz na nie oczami klienta – jeśli będą zbyt nachalne, odniosą efekt przeciwny od oczekiwanego.

Newslettery

Infografika przyda się również do przygotowania angażującego mailingu. Zamiast wysyłać klientom proste banery z informacjami o promocjach, przygotuj rozbudowaną grafikę, za pomocą której przekażesz cały pakiet informacji – jakie zmiany wprowadziłeś w firmie, w jakich wydarzeniach uczestniczyłeś, jakich promocji mogą spodziewać się konsumenci w najbliższym czasie. Newslettery w atrakcyjnej szacie graficznej są rzadziej porzucane przez użytkowników.

 

Case study i sukcesy klientów

Sukcesy klientów powinny cieszyć Cię tak samo jak Twoje własne – chwal się dobrze wykonaną usługą i jej wpływem na osiągnięcia Twoich partnerów biznesowych. Infografika pomoże zaprezentować przebytą drogę, napotkane problemy, podjęte działania, wzrosty przychodów lub uzyskanie oszczędności w kluczowych obszarach działalności klienta. Informowanie o wspólnie osiągniętym celu stanowi formę rekomendacji i wspiera pozyskiwanie nowych partnerów biznesowych.

Źródło: www.salesmanago.pl

Jak przygotować infografikę? Sięgaj po darmowe programy!

Nie musisz korzystać z usług grafika, aby zrobić dobrej jakości infografikę ii uatrakcyjnić stronę internetową. Istnieje wiele darmowych, online’owych aplikacji, np. Piktochart, Canva lub Venngage, które dostarczają gotowe szablony. Wystarczy, że przeciągniesz ikony w odpowiednie miejsca, dodasz napisy, treść i gotowe. W zależności od szczegółowości grafiki dobierz odpowiednią rozdzielczość, aby wszystkie elementy były ostre nawet przy dużym przybliżeniu.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

wykres z danymi 13.06.2025 | czas czytania: 5:00 min | marketing internetowy

Co się sprzedaje w Polsce i dlaczego?

Polski rynek sprzedaży detalicznej rośnie w siłę. Największy wzrost sprzedaży dotyczył pojazdów samochodowych, motocykli i części (o 22%) oraz paliw (o 13,1%) . W e-commerce dominowały kategorie takie jak moda, kosmetyki, produkty farmaceutyczne oraz elektronika. Popularność zyskały również produkty ekologiczne i zdrowa żywność, co odzwierciedla zmieniające się preferencje konsumentów. Z tego artykułu dowiesz się, co się najlepiej sprzedaje w Polsce. Czytaj więcej
dane dla sklepu sportowego 12.06.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEO

Reklama sklepu sportowego – jak skutecznie przyciągnąć aktywnych klientów?

W dobie rosnącej popularności zdrowego stylu życia i sportu, sklepy sportowe zyskują nowych klientów, ale jednocześnie konkurencja na rynku staje się coraz bardziej zacięta. Wielu właścicieli zadaje sobie pytanie: jak wyróżnić się w tłumie i przyciągnąć osoby naprawdę zainteresowane aktywnością fizyczną? Cały sekret tkwi w dobrze przemyślanej reklamie, która trafia prosto w potrzeby i motywacje klientów, a więc tych, którzy szukają jakości, inspiracji i wsparcia w drodze do sportowych celów. W tym artykule pokażemy, jak krok po kroku zaplanować skuteczne działania promocyjne, które zwiększą ruch w sklepie i przełożą się na realny wzrost sprzedaży. Czytaj więcej
yoast seo 09.06.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEO

Yoast SEO – jak ustawić meta tagi i poprawić widoczność w Google?

Chcesz, by Twoja strona lepiej widoczna była w Google, ale nie wiesz, od czego zacząć? Z pomocą przychodzi Yoast SEO. Jest to popularna wtyczka do WordPressa, która w prosty sposób pozwala ustawić meta tagi, czyli tytuły i opisy widoczne w wynikach wyszukiwania. To właśnie te elementy decydują o tym, czy użytkownik kliknie w Twoją stronę. Dzięki Yoast SEO możesz zadbać o nie bez znajomości kodu, korzystając z intuicyjnego edytora i gotowych zmiennych. W tym artykule pokażemy Ci, jak krok po kroku zoptymalizować meta tagi i zwiększyć swoją szansę na wyższą pozycję w Google. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt