Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
09.11.2017 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Awaria OVH – czy niedostępność serwera wpływa na pozycjonowanie strony?

Awaria OVH – czy niedostępność serwera wpływa na pozycjonowanie strony?

9 listopada miała miejsce globalna awaria serwerów OVH – strony internetowe korzystające z hostingu francuskiej firmy nie działały od godziny 7 rano aż do godzin popołudniowych. Powodem niedostępności wielu serwisów były problemy z zasilaniem w dwóch serwerowniach OVH. Czy tego typu awarie mają wpływ na pozycje serwisu w wynikach wyszukiwania? Rozwiewamy wszystkie wątpliwości.

Pół internetu nie działa – przebieg awarii OVH

Od godziny 7 internauci wchodzący na takie strony jak: Kwejk, jakdojade.pl, pkp.pl, wirtualnemedia.pl, Shoplo atakowali social media, informując o braku dostępności serwisów. Sprawni social marketerzy od razu publikowali komunikaty o problemach z hostingiem dzierżawionym w OVH, uspokajając użytkowników.

OVH zareagowało niemal od razu, wydając oficjalny komunikat o awarii na swojej stronie internetowej oraz na Twitterze. CEO francuskiej firmy Octave Klaba napisał o problemach mających miejsce w dwóch serwerowniach w Roubaix i Strasbourgu. Co ciekawe, awarie nie były powiązane i pech chciał, że wystąpiły tego samego dnia.

W komunikację włączył się polski oddział OHV, podając na Twitterze informacje o naprawach i postępie prac. Po godzinie 12:00 dostęp do większości usług został przywrócony, więc część stron nie zwracała już błędów i była dostępna dla internautów. Klaba przygotował także notatkę z opisem awarii i wyjaśnieniem całej sytuacji:

 

Przy tej okazji mogliśmy zaobserwować, jak awaria dwóch serwerowni jednej firmy może namieszać w codzienności internautów :).

Jak awaria serwera lub hostingu może wpłynąć na pozycjonowanie?

Konsekwencje takich problemów zależą przede wszystkim od tego, czy w okresie niedostępności strony próbował na nią wejść robot Google i ją zaindeksować. Jeśli nie – nie należy obawiać się zmian w pozycjach. W przeciwnym razie możemy spodziewać się spadków. Gdy serwis zostanie przywrócony, zgłośmy prośbę o ponowne zaindeksowanie, a po kilku dniach pozycje zajmowane przed awarią serwera powinny powrócić.

Nieduże serwisy i sklepy internetowe mogą nawet odnotować wzrosty w pozycjach o kilka oczek spowodowane spadkami liderów branży. Duże witryny takie jak np. księgarnia internetowa bonito.pl generują duży ruch, posiadają nawet kilka tysięcy podstron, które każdego dnia odwiedzane są przez roboty wyszukiwarki. Informacja o niedostępności nawet kilku podstron wpłynie na miejsce serwisu w wynikach wyszukiwania. W przypadku małych serwisów jeśli Googlebot zaindeksował zawartość podstrony wczoraj, prawdopodobnie pojawi się na niej dopiero za kilka dni, więc dzisiejsza awaria OVH nie wpłynie negatywnie na dotychczasowe wyniki pozycjonowania.

Google patrzy nieprzychylnym okiem na strony, które podczas indeksowania są nieosiągalne dla robotów wyszukiwarki. Brak informacji o przyczynach niedostępności witryny nie jest pozytywnym sygnałem dla wyszukiwarki. W przypadku losowych sytuacji nie mamy wpływu na komunikaty wysyłane przez hostingodawcę, ale w przypadku zaplanowanych prac wymagających wyłączenia strony, zadbajmy o to, aby witryna zwracała odpowiedni kod, np. HTTP 503 wskazujący o tymczasowej niedostępności serwisu.

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

pozycjonowanie strony na wordpress 15.09.2025 | czas czytania: 5 min | SEO

Pozycjonowanie strony na WordPressie – 10 fundamentów

WordPress to platforma przyjazna dla osób poszukujących intuicyjnych rozwiązań do prowadzenia serwisu internetowego. Optymalizacja i pozycjonowanie strony opartej na WordPressie to skuteczna droga do zwiększenia jej popularności. Wystarczy zadbać o kilka podstawowych kwestii dot. SEO (ang. Search Engine Optymization), aby pojawiły się pierwsze efekty. Poniżej prezentujemy 10 elementów, o których warto pamiętać podczas projektowania i pozycjonowania serwisu zbudowanego na CMS WordPress oraz metody, jak je wdrożyć. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 2

Brak ocen

Nowoczesne koncepcje marketingowe – jak zmieniają się zasady gry w erze AI? 12.09.2025 | czas czytania: 5:00 min | marketing internetowy

Nowoczesne koncepcje marketingowe – jak zmieniają się zasady gry w erze AI?

Jeszcze dekadę temu nowoczesne koncepcje marketingowe opierały się głównie na digitalizacji działań i obecności w internecie. Dziś sytuacja wygląda zupełnie inaczej – mamy do czynienia z rewolucją, której głównym napędem jest sztuczna inteligencja. Automatyzacja, hiperpersonalizacja i zaawansowana analityka danych sprawiają, że zasady gry w marketingu zmieniają się szybciej niż kiedykolwiek wcześniej. Nowi gracze zdobywają rynek, a tradycyjne firmy muszą się dostosować, aby nie zostać w tyle. W tym artykule pokażemy, jak Marketing 4.0, Marketing 5.0, a także klasyczne modele – od Koncepcji 4P po Koncepcję 7P – łączą się dziś z narzędziami AI, aby tworzyć skuteczne działania marketingowe i budować przewagę konkurencyjną. Dowiesz się również, jak Ty, jako przedsiębiorca, możesz z nich korzystać w swojej codziennej pracy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

Zastosowanie AI w kampaniach e-mail marketingowych – jak zwiększyć skuteczność mailingu? 08.09.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

Zastosowanie AI w kampaniach e-mail marketingowych – jak zwiększyć skuteczność mailingu?

Czy wiesz, że e-mail marketing wciąż generuje średnio 42 zł przychodu z każdej wydanej złotówki? To czyni go jednym z najskuteczniejszych kanałów komunikacji z klientami. Problem w tym, że rynek jest przesycony wiadomościami, a skrzynki odbiorcze użytkowników pękają w szwach. Rozwiązaniem okazuje się sztuczna inteligencja, która nie tylko zwiększa skuteczność kampanii, ale też pozwala tworzyć doświadczenia dopasowane do indywidualnych potrzeb odbiorców. W tym artykule pokażemy, jak zastosowanie AI w automatyzacji marketingu odmienia oblicze mailingu. Dowiesz się, jak działa automatyzacja e-mail marketingu, w jaki sposób tworzenie spersonalizowanych kampanii wpływa na konwersje oraz jakie narzędzia warto znać. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt