Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
03.07.2017 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

10 korzyści prowadzenia bloga firmowego!

10 korzyści prowadzenia bloga firmowego!

Prowadzenie bloga firmowego to dobry sposób na promocję serwisu internetowego. Regularne dodawanie treści stanowi wyzwanie, ale i przynosi liczne korzyści zarówno z punktu widzenia pozycjonowania, jak i generowania konwersji. Dlaczego warto zaangażować swój czas w tworzenie unikalnych i wartościowych artykułów? Poznaj 10 powodów przemawiających za blogiem firmowym!

Wpływ bloga na pozycjonowanie – 5 głównych korzyści

Wyszukiwarka Google premiuje strony z unikalną, rozbudowaną i angażującą treścią. Gdzie umieszczać nowe teksty, skoro wszystkie podstrony zostały już dokładnie opisane? Odpowiedzią jest blog firmowy prowadzony w katalogu serwisu. Dzięki niemu odniesiemy takie korzyści jak:

Generowanie ruchu z fraz długiego ogona

Trendy w sposobie wyszukiwania wskazują, że coraz większa liczba użytkowników tworzy 4-5, a nawet 8 wyrazowe zapytania. Są to tzw. frazy z długiego ogona. Ich naturalne umieszczenie jest możliwe w rozbudowanych artykułach, które poruszają różne aspekty opisywanego zagadnienia. Long tail to sposób na pozyskanie użytkowników posługujących się różnymi wyrażeniami. Przykładami takich słów kluczowych są: buty na wiosnę, damskie buty na obcasie, wygodne buty na koturnie na wiosnę.

Pozyskanie naturalnych linków

Dobrze napisany i wyczerpujący tekst ma szansę stać się viralem – treścią promowaną przez użytkowników w sposób naturalny i niezależny od właściciela strony. Dzielenie się linkami w social media (np. w formie udostępnień na tablicy) staje się sygnałem dla wyszukiwarki, że warto podnieść pozycję serwisu, skoro interesują się nim internauci. Ponadto blogerzy, recenzenci oraz zadowoleni klienci chętnie linkują na swoich witrynach do wartościowego contentu. Tym samym treści z bloga firmowego pomogą w realizacji strategii link buildingu.

Premia dla stron ze świeżą i aktualizowaną treścią

Wyszukiwarka Google ocenia lepiej serwisy, w których treści są regularnie rozbudowywane. Rosnąca liczba podstron (site’u) z wartościowym contentem to sygnał, że serwis rozwija się i odpowiada na potrzeby swoich klientów. Świeże i aktualne teksty otrzymują dodatkową premię w wynikach wyszukiwania i od razu zajmują wysokie miejsce w rankingu.

Wykorzystywanie potencjału content marketingu

Coraz więcej firm inwestuje w content marketing – treści przygotowywane z myślą o użytkownikach. Artykuły, infografiki oraz wideo, które edukują klientów i przekazują ciekawe informacje poradnikowe mają potencjał do pozyskiwania ruchu, generowania konwersji, budowania wizerunku i rozpoznawalności marki w sieci. Chcesz być postrzegany jako profesjonalista? Wykorzystaj w tym celu blog firmowy!

Wdrożenie linkowania wewnętrznego

Treści służą do linkowania wewnętrznego. Zamieszczenie odnośników na blogu firmowym przynosi podwójną korzyść: wspomaga indeksowanie witryny, wskazując robotom wyszukiwarki najważniejsze podstrony serwisu oraz kieruje użytkowników do powiązanych tematycznie artykułów, produktów lub usług z oferty.

Jak blog firmowy wspiera konwersję?

Prowadzenie bloga firmowego pomaga także kształtować relacje z klientami, budować wzajemne zaufanie i pomagać w podejmowaniu decyzji zakupowych. Treści mają wpływ na:

Budowanie bazy mailingowej

Wysyłanie newslettera to dobry sposób na informowanie klientów o nowościach i akcjach promocyjnych. Bazę użytkowników musisz budować w sposób legalny, jeśli chcesz, aby mailing był skuteczny. Adresy mailowe pozyskasz dzięki blogowi firmowemu – zamieszczone w różnych miejscach buttony i przyciski call to action pomagają zbierać subskrypcje. Pamiętaj jednak, aby wyskakujące okna nie drażniły użytkowników, bo mogą wywołać odwrotny efekt od zamierzonego.

Kreowanie wizerunku eksperta w branży

Przygotowując kolejne artykuły, chwalisz się swoją wiedzą z klientami i konkurencją. Krok po kroku budujesz wizerunek profesjonalisty – firmy z bogatym doświadczeniem i znajomością swojego biznesu i branży. Twórz instrukcje, porady, słowniki dla użytkowników, dzięki którym lepiej zrozumieją Twoją działalność, charakter świadczonych usług, sposób użycia produktów. Jeśli Ty nie opiszesz 10 korzyści oleju kokosowego, zrobi to Twoja konkurencja. Klient trafi na jej stronę i tam dokona zakupu. Blog pomaga pozyskiwać wartościowych ruch generujący konwersję.

Podniesienie efektywności obsługi klienta

Użytkownicy często kontaktują się z obsługą klienta, jeśli chcą rozwiać wątpliwości dotyczące oferty, procesu zakupowego, dostawy towaru. Większość pytań powtarza się, a pracownicy odpisujący na maile posługują się gotowymi szablonami. Możesz usprawnić ten proces, zamieszczają na blogu firmowym wyczerpujące informacje dotyczące najczęstszych problemów. Dobrą praktyką jest m.in. przygotowanie sekcji FAQ. Bardziej skomplikowane tematy możesz omówić w osobnych artykułach. Jeśli klient na stronie znajdzie odpowiedz na swoje pytanie, nie napisze maila, a dział obsługi nie będzie musiał na niego odpisywać.

Poznanie opinii klientów

Prowadząc bloga firmowego, warto umożliwić klientom komentowanie artykułów. Dzięki temu poznasz opinie odbiorców i dowiesz się, jakie są ich oczekiwania. To dobre miejsce na kształtowanie relacji – odpisywanie na komentarze pozwala ustosunkować się do wypowiedzi konsumentów, rozwiać wątpliwości lub zachęcić do kontaktu mailowego w celu wyjaśnienia kwestii spornych. Konstruktywna krytyka pomoże Ci rozwijać biznes i odpowiadać na potrzeby klientów.

Storytelling – prezentowanie historii marki i firmy

Wbrew pozorom klientów interesują ciekawostki z życia firmy, jej historia oraz sytuacje przełomowe, które doprowadziły do rozwoju działalności. Na blogu firmowym możesz opowiadać o sobie i swoich pracownikach, ukazując ludzki obraz przedsiębiorstwa. To także może przynieść korzyści: wspierać rekrutację nowych osób i przekonywać klientów, że jesteś firmą godną zaufania.

Wykorzystaj potencjał bloga firmowego!

Polecamy prowadzenie bloga przede wszystkim ze względu na jego wpływ na proces pozycjonowania. Obserwujemy, że stały przyrost treści w serwisie zwiększa ruch i poprawia pozycję w wynikach wyszukiwania. Strony, które „żyją” i aktywnie dodają / aktualizują content, zyskują przewagę nad serwisami niepodejmującymi takiej praktyki. Zastanów się, o czym mógłbyś pisać i rozpocznij przygotowywanie strategii rozwoju bloga w swoim serwisie!

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

ksef 20.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Jak działa KSeF? Praktyczny przewodnik krok po kroku dla przedsiębiorców

Już niedługo każdy przedsiębiorca w Polsce — niezależnie, czy prowadzi jednoosobową działalność, czy zarządza spółką — będzie musiał wystawiać faktury w systemie KSeF. Dla wielu właścicieli MŚP to nie tylko zmiana techniczna, ale także ogromne wyzwanie organizacyjne: jak zintegrować system ERP i przygotować biuro rachunkowe, jak uniknąć błędów, które mogą skutkować karami? Być może Ty również, tak jak wielu przedsiębiorców, obawiasz się, że wdrożenie systemu będzie skomplikowane. Jednak w założeniach projektu, KSeF ma uprościć Twoje procesy, o ile tylko dobrze przygotujesz się do zmian. Ten przewodnik krok po kroku pokaże Ci, jak działa Krajowy System e-Faktur (KSeF), jak prawidłowo wystawiać faktury ustrukturyzowane i przy okazji wykorzystać nowe narzędzie do automatyzacji procesów księgowych. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Jak poprawnie pisać teksty na bloga z użyciem AI? 17.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

Jak poprawnie pisać teksty na bloga z użyciem AI?

Coraz więcej osób zastanawia się, jak pisać bloga skutecznie, aby wyróżnić się w gąszczu treści. Odpowiedź jest dziś prostsza niż kiedykolwiek: z pomocą sztucznej inteligencji. Narzędzia AI potrafią przyspieszyć tworzenie wartościowych treści, pomóc dobrać słowa kluczowe, zoptymalizować strukturę tekstu blogowego i zadbać o czytelność. Jednak, by efektywnie z nich korzystać, trzeba wiedzieć jak pisać bloga z AI poprawnie – z zachowaniem autentyczności, jakości i zasad SEO. W tym artykule wyjaśnimy, jak pisanie tekstów blogowych może pozytywnie wpłynąć na widoczność w wyszukiwarce i jakich metod użyć, aby stworzyć angażujące treści, które stają się jednocześnie wartościowym i opłacalnym contentem. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

indeksacja strony w Google 13.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEO

Jak sprawdzić czy strona jest zaindeksowana?

Inwestując w stronę internetową, oczekujesz jednego — żeby klienci mogli ją znaleźć w Google. Jednak nawet najlepiej zaprojektowana witryna nie przyniesie efektów, jeśli nie została zaindeksowana. Właśnie dlatego tak ważne jest, aby regularnie sprawdzać indeksowanie strony i wiedzieć, jak działa proces indeksowania w wyszukiwarce. W tym artykule wyjaśnimy, jak krok po kroku sprawdzić stan indeksacji strony w Google, jak przyspieszyć indeksowanie strony, co może blokować roboty indeksujące oraz jak korzystać z narzędzi takich jak Google Search Console czy Index Checker. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt