Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
01.05.2017 | czas czytania: 5 min | SEM | autor: Artefakt

Podobni odbiorcy w sieci wyszukiwania dostępni w AdWords

Podobni odbiorcy w sieci wyszukiwania dostępni w AdWords

Dzięki reklamom remarketingowym reklamodawca dociera do osób, które uprzednio odwiedziły jego stronę, przypominając o swojej ofercie. Google ułatwia pozyskiwanie nowych użytkowników, uruchamiając funkcjonalność: podobni odbiorcy w sieci wyszukiwania.

Jak działają podobni odbiorcy w sieci wyszukiwania?

Google analizuje zachowania użytkowników, którzy odwiedzili witrynę i zostali dodani do listy remarketingowej. Na podstawie zebranych informacji poszukuje potencjalnych klientów o aktywności zbliżonej do osób korzystających ze strony reklamodawcy. To do nich kierowane są reklamy i to oni są zachęcani do zapoznania się z ofertą serwisu.

Przykład:

Reklamodawca utworzył listę remarketingową osób, które przeglądały trampki w sklepie. Funkcja podobni odbiorcy skieruje reklamy do użytkowników, którzy w wyszukiwarce wpisywali zapytania: trampki damskie, tenisówki, wygodne trampki na lato. Dzięki temu przekaz reklamowy skierowany zostanie do potencjalnych klientów, zainteresowanych danym asortymentem.

Jakie warunki należy spełnić, by zastosować funkcję podobnych odbiorców?

System AdWords automatycznie zweryfikuje, w których listach remarketingowych możliwe jest zastosowanie podobnych odbiorców w sieci wyszukiwania. Warunki, które są brane pod uwagę, to m.in.:

  • Liczba odbiorców znajdujących się na liście remarketingowej,
  • Od jak dawna użytkownicy są zapisani na liście,
  • Podobieństwo zachowania internautów w sieci wyszukiwania.

Jak to wygląda w praktyce? Lista podobnych odbiorców powstanie na podstawie listy remarketingowej zwierającej minimum tysiąc plików cookie o odpowiednio wysokim podobieństwie aktywności.

Na listę podobnych odbiorców nigdy nie trafią użytkownicy znajdujący się na liście remarketingowej.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

kobieta prezentuje marketing 7p 28.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Marketing 7P – rozszerzony mix marketingowy z przykładami

Czy wiesz, że tradycyjny model marketingowy 4P to już przeszłość? Poznaj nowoczesne i bardziej kompleksowe podejście – Marketing 7P! Jest to rozszerzony mix marketingowy, który pomoże Twojej firmie wyróżnić się na tle konkurencji. Dowiedz się, jak dodatkowe elementy mogą wpłynąć na sukces Twojej strategii marketingowej. W tym artykule przedstawimy konkretne przykłady zastosowania każdego z 7 elementów, aby móc efektywnie wdrożyć je w swojej działalności. Czytaj więcej
wykres 25.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Ambasador marki – kto to jest i jak wpływa na wizerunek firmy?

Czy wiesz, kto stoi za sukcesem wielu znanych marek? To ambasadorzy marki – osoby, które swoim wizerunkiem i działaniami budują pozytywne skojarzenia z firmą. Zastanawiasz się, jak dokładnie wpływają na wizerunek przedsiębiorstwa? Przeczytaj dalej, a odkryjesz, dlaczego ich rola jest nieoceniona i jak mogą przyczynić się do wzrostu rozpoznawalności oraz zaufania do Twojej marki. Poznaj tajemnice skutecznego marketingu i dowiedz się, jak wybrać idealnego ambasadora dla swojego biznesu! Czytaj więcej
uścisk dłoni 23.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Społeczna odpowiedzialność biznesu – definicja i przykłady działań CSR

Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) to temat, który zyskuje dzisiaj znaczenie. Jak firmy mogą pozytywnie wpływać na społeczeństwo i środowisko? Odpowiedź jest prosta: poprzez działania CSR. Czym dokładnie jest społeczna odpowiedzialność biznesu? Przekonaj się, jak odpowiedzialne podejście do biznesu może przynieść korzyści nie tylko firmom, ale także całemu społeczeństwu. Czytaj dalej, aby odkryć, jak małe kroki mogą prowadzić do wielkich zmian. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt