Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
01.05.2017 | czas czytania: 5 min | SEM | autor: Artefakt

Podobni odbiorcy w sieci wyszukiwania dostępni w AdWords

Podobni odbiorcy w sieci wyszukiwania dostępni w AdWords

Dzięki reklamom remarketingowym reklamodawca dociera do osób, które uprzednio odwiedziły jego stronę, przypominając o swojej ofercie. Google ułatwia pozyskiwanie nowych użytkowników, uruchamiając funkcjonalność: podobni odbiorcy w sieci wyszukiwania.

Jak działają podobni odbiorcy w sieci wyszukiwania?

Google analizuje zachowania użytkowników, którzy odwiedzili witrynę i zostali dodani do listy remarketingowej. Na podstawie zebranych informacji poszukuje potencjalnych klientów o aktywności zbliżonej do osób korzystających ze strony reklamodawcy. To do nich kierowane są reklamy i to oni są zachęcani do zapoznania się z ofertą serwisu.

Przykład:

Reklamodawca utworzył listę remarketingową osób, które przeglądały trampki w sklepie. Funkcja podobni odbiorcy skieruje reklamy do użytkowników, którzy w wyszukiwarce wpisywali zapytania: trampki damskie, tenisówki, wygodne trampki na lato. Dzięki temu przekaz reklamowy skierowany zostanie do potencjalnych klientów, zainteresowanych danym asortymentem.

Jakie warunki należy spełnić, by zastosować funkcję podobnych odbiorców?

System AdWords automatycznie zweryfikuje, w których listach remarketingowych możliwe jest zastosowanie podobnych odbiorców w sieci wyszukiwania. Warunki, które są brane pod uwagę, to m.in.:

  • Liczba odbiorców znajdujących się na liście remarketingowej,
  • Od jak dawna użytkownicy są zapisani na liście,
  • Podobieństwo zachowania internautów w sieci wyszukiwania.

Jak to wygląda w praktyce? Lista podobnych odbiorców powstanie na podstawie listy remarketingowej zwierającej minimum tysiąc plików cookie o odpowiednio wysokim podobieństwie aktywności.

Na listę podobnych odbiorców nigdy nie trafią użytkownicy znajdujący się na liście remarketingowej.

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Jak zdobyć bazę klientów? Skuteczne sposoby na legalne i efektywne pozyskiwanie kontaktów 30.07.2025 | czas czytania: 5:00 min | marketing internetowy

Jak zdobyć bazę klientów? Skuteczne sposoby na legalne i efektywne pozyskiwanie kontaktów

Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

W jakim programie warto zrobić stronę internetową? 28.07.2025 | czas czytania: 5:00 min | Web Design

W jakim programie warto zrobić stronę internetową?

Czy wiesz, że aż 71% małych firm posiada stronę internetową?* Dla wielu z nich to podstawowe źródło pozyskiwania klientów. Jeśli jeszcze nie masz własnej witryny albo planujesz nową, z pewnością zadajesz sobie pytanie: w jakim programie warto zrobić stronę internetową? W tym artykule przeprowadzimy Cię przez najlepsze opcje, od kreatorów po edytory kodu i platformy CMS, abyś mógł wybrać rozwiązanie najlepiej dopasowane do Twoich potrzeb biznesowych. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Pani pracująca na tablecie 11.07.2025 | czas czytania: 5:00 min | Web Design

Co oznacza Customer Experience? Definicja i najważniejsze elementy

Czy wiesz, że 86% klientów jest gotowych zapłacić więcej za lepsze doświadczenia?* W czasach, gdy produkty i ceny stają się coraz bardziej podobne, to właśnie doświadczenie klienta decyduje o wyborze marki. Z tego powodu firmy coraz częściej inwestują w zarządzanie doświadczeniem, czyli CXM (Customer Experience Management), by budować przewagę konkurencyjną i dostarczać wartościowe doświadczenia dla klientów. W tym artykule wyjaśniamy, czym dokładnie jest pojęcie doświadczenia klienta, jak wygląda projektowanie doświadczeń klienta oraz jakie są najważniejsze kroki do ich optymalizacji. Dowiesz się również, dlaczego kształtowanie pozytywnych doświadczeń to strategia, która realnie wpływa na lojalność klienta, jego satysfakcję i wyniki Twojego biznesu. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt