Artefakt cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all

Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
26.04.2017 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Mobilny generator konwersji, czyli landing page na dłoni

Mobilny generator konwersji, czyli landing page na dłoni

Poprawnie wykonany landing page gwarantuje szybką interakcję użytkownika zgodną z pożądaną ścieżką konwersji, redukując elementy strony odwodzące od realizacji celu, co daje znacznie większą skuteczność w pozyskiwaniu ruchu.

Zacznijmy jednak od początku, czyli od wyjaśnienia, czym jest wyżej wspomniany landing page i czy istnieje różnica między landingiem desktopowym a mobilnym. Jest to strona, która została stworzona, by spełnić określony cel, skupiając całą uwagę użytkownika właśnie na nim. Mobilna wersja tego typu rozwiązania powstała z dokładnie tym samym założeniem; różni się jednak obszarem mieszczącym nasz przekaz oraz sposobem interakcji użytkownika ze stroną.

Kluczowe cechy poprawnie wykonanego landing page na urządzenia mobilne to:

1. Szybkość ładowania strony

W dzisiejszych czasach to bez wątpienia jedna z najbardziej pożądanych cech stron internetowych, a tym bardziej landing page’ów. Kwestia ta jest często pomijana przez web developerów, co zdecydowanie działa na niekorzyść serwisu, gdyż najczęściej szybko i płynnie działająca strona przekłada się na wysoki wskaźnik konwersji.

Biorąc pod uwagę, że obecnie notuje się coraz wyższe współczynniki konwersji na urządzeniach mobilnych, ogromną stratą jest źle zoptymalizowany serwis pod kątem tych urządzeń. Praktyka pokazuje, że wdrożenie mobilnej wersji strony może nie wystarczyć. Musimy pamiętać o końcowym użytkowniku, któremu przede wszystkim powinno się dobrze korzystać z serwisu. Należy także zadbać o poprawność struktury kodu witryny, ponieważ zoptymalizowany kod strony wpływa na czas jej ładowania.

Statystyki brutalnie pokazują, że 61% użytkowników nie wraca na strony, na których występowały problemy związane z ich przeglądaniem na urządzeniach mobilnych (źródło: Raport  McKinsey & Company). Jest to bez wątpienia dodatkowa motywacja do przywiązywania większej wagi do poprawności działania naszych serwisów na smartfonach.

2. Przemyślana organizacja treści

Korzystanie z urządzeń mobilnych rządzi się swoimi prawami, dlatego odpowiednie rozmieszczenie zawartości strony jest kwestią, której nie można pominąć. Z naszych telefonów lub tabletów często korzystamy w biegu, używając jednej ręki, więc najczęściej treści trudne do odczytania są odrzucane przez użytkowników. Z tego powodu nawet najładniejszy landing page ze źle rozmieszczonymi tekstami nie przyniesie oczekiwanych korzyści. Jeśli współczynnik odrzuceń landinga nakłaniającego do konkretnego działania stale rośnie, zastanów się, czy treści i formularze są przyjazne dla użytkownika.

Istnieje wiele czynników, które wpływają na skuteczność landing page. Jedną z pomijanych, a bardzo ważnych kwestii jest sposób trzymania urządzeń przez użytkowników.

Należy zwrócić uwagę, że obszar klikalności zmienia się wraz ze sposobem trzymania urządzenia, dlatego też należy dostosować stronę do potrzeb użytkowników, jednocześnie umożliwiając wygodną nawigację, aby zamieszczone treści i możliwość dokonania konwersji była w zasięgu ich ręki.

Jak użytkownicy korzystają z urządzeń mobilnych?

Według UXmatters.com:

  • Około 50% użytkowników korzysta ze swojego smartfona przy użyciu jednej ręki, a niemal 70% z nich obsługuje nawigację prawym kciukiem. Ponadto większość internautów to osoby praworęczne.

  • Około 40% osób korzysta ze smartfona, wykorzystując jedną rękę do trzymania urządzenia, a do nawigacji służy im kciuk przeciwnej ręki (72%) lub palec wskazujący (28%).

  • Pozostałe 10% używa swoich urządzeń mobilnych oburącz.

3. Przejrzyste formularze

Musimy mieć na uwadze, że wypełnianie wielu pól formularza nie należy do najprzyjemniejszych nawet na desktopie, a już na pewno na wyświetlaczu dotykowym mobilnego urządzenia będzie stanowiło pewne utrudnienie. Z tego powodu lepiej redukować ilość informacji, które musi wprowadzić użytkownik. Rozwiązania przyśpieszające cały proces przejścia przez formularz są mile widziane, a nawet wskazane. Przykładem może być autouzupełnianie miejsca zamieszkania na podstawie kodu pocztowego. Zaoszczędzi to znacznie czas użytkowników i doprowadzi do konwersji.

4. Dodatkowa zachęta

Właściciel serwisu, któremu zależy na zwiększeniu konwersji z mobilnej wersji strony, powinien rozważyć wprowadzenie dodatkowych korzyści, np. w postaci rabatów z tytułu dokonania zakupów na urządzeniu mobilnym. Dodatkowo sam fakt, że landing page jest bardziej intuicyjny od wersji desktopowej serwisu, zachęca użytkownika do pełnej, niczym niezaburzonej interakcji i realizacji celu strony.

Podsumowanie                                                                                                                             

Strona typu landing page z definicji powinna jedynie w kilku krokach doprowadzić użytkownika do realizacji celu. Skuteczny mobilny landing powinien być szybki, bo tego przede wszystkim oczekują użytkownicy. Kolejną ważną rzeczą jest jego przejrzystość oraz intuicyjność.

Wiedząc, że użytkownicy mający problemy z odczytaniem treści lub z nawigacją na stronie bezpowrotnie ją opuszczają, musimy zwrócić szczególną uwagę na rozmieszczenie treści. Zawartość naszego landinga musi być przyjazna i czytelna dla odbiorcy. Ważne jest również, aby żaden element nie zaburzał prostej struktury, a wszystkie call to action były w zasięgu ręki.

Zastosowanie się do powyższych zaleceń powinno zapewnić oczekiwaną skuteczność naszej strony i przyczynić się do znacznego wzrostu liczby konwersji w naszym serwisie.

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

SEO 11.08.2025 | czas czytania: 13 | SEO

Pozycjonowanie stron – poradnik i podstawy

Czasy, w których wykupienie domeny i stworzenie strony www wystarczyło do zaistnienia w Internecie, minęły bezpowrotnie. Właściciele witryn i serwisów online powinni zadbać o wysoką pozycję w wyszukiwarce Google, użyteczne treści oraz wartościowe linki. Dzięki temu będą w stanie przebić się przez stale rosnącą konkurencję w wirtualnym świecie. Prowadzisz bloga, stronę firmową lub własny sklep internetowy i nie wiesz, od czego zacząć? Przygotowaliśmy kompleksowy poradnik pozycjonowania stron internetowych, który odsłoni przed Tobą tajniki działań SEO. Zapraszamy do lektury! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

image seo 08.08.2025 | czas czytania: 5 min | SEO

Image SEO, czyli jak zoptymalizować grafikę na stronie internetowej

Grafika na stronie internetowej jest elementem przyciągającym uwagę użytkownika. Ubarwia długą treść, pomagając przekazać najważniejsze informacje. Pozwala także na przyciągnięcie ruchu z wyszukiwarki grafiki. Jednak aby tak się stało, obrazy i zdjęcia należy zoptymalizować dla procesu pozycjonowania stron. Czy wiesz, jak to osiągnąć? W tym artykule pokażemy Ci, jak SEO zdjęć wpływa na pozycjonowanie stron internetowych, jakie znaczenie ma optymalizacja plików graficznych, alternatywny opis zdjęcia, atrybut alt czy odpowiedni format zdjęcia. Nauczysz się, jak dzięki kompresji obrazów, responsywności i strategii opartej o dane strukturalne zwiększyć ruch organiczny i skuteczność całej witryny. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

badania marketingowe 04.08.2025 | czas czytania: 5:00 min | marketing internetowy

Co to są badania marketingowe?

Zacznijmy od konkretu. Załóżmy, że Twoja firma chce wprowadzić nowy produkt na rynek. Inwestujesz w produkcję, marketing, sprzedaż. Ale czy masz pewność, że klienci tego właśnie chcą? Jeśli odpowiedź brzmi „nie do końca”, ten artykuł jest dla Ciebie. Oto jak badania marketingowe pomagają podejmować trafne decyzje, minimalizować ryzyko i zwiększać zyski. Zapoznaj się z naszymi cennymi wskazówkami i unikaj błędów w rozwoju swojej firmy. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt