Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
15.02.2017 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Boks people also ask w wynikach wyszukiwania

Boks people also ask w wynikach wyszukiwania

Coraz częściej użytkownicy zaspokajają swoje potrzeby informacyjne wyłącznie w wyszukiwarce, nie przechodząc do stron internetowych. Dlaczego tak się dzieje? Grafy wiedzy, polecane fragmenty z odpowiedzią i inne snippety między organicznymi wynikami wyszukiwania dostarczają odpowiedzi na zapytania użytkownika. Kolejnym boksem, który na coraz częściej pojawia się w SERP, jest people also ask.

Czym jest people also ask?

Po wpisaniu frazy w pasku wyszukiwarki między wynikami wyszukiwania może pojawić się boks people also ask. Znajdziemy w nim dodatkowe informacje związane z naszym wyszukiwaniem – propozycje zapytań innych użytkowników, których interesowała podobna tematyka.

 

 

Po kliknięciu w propozycję zapytania okienko rozwija się, a naszym oczom ukazuje się dodatkowa informacja powiązana z naszym wyszukiwaniem. Przypomina nieco boks direct answer – widzimy fragment tekstu ze strony internetowej z pogrubionymi słowami kluczowymi, które zostały wpisane przez nas w wyszukiwarce. Poniżej znajduje się także adres URL domeny, z której pozyskana została treść.

 

 

Co ciekawe, jeśli wybierzemy jedno z zapytań zaproponowanych przez people also ask i wkleimy je do paska wyszukiwarki, wśród wyników wyszukiwania pojawi się boks z direct answer z podobną treścią pochodzącą z tej samej podstrony jak ta wyświetlana w snippecie people also ask.

Można więc wnioskować, że boksy direct answer i people also ask są ze sobą powiązane. Jeśli domenie uda się znaleźć np. w polecanych fragmentach z odpowiedzią, będzie się również pojawiała w polecanych zapytaniach. Czy dzięki temu osiągnie jakąś przewagę nad konkurencją? Niekoniecznie. Użytkownicy mogą jedynie czytać treść z boksów, nie przechodząc do tej witryny.

 

Gdzie można zobaczyć people also ask?

Boks pojawia się w desktopowych i mobilnych wynikach wyszukiwania. Nie wiemy, jaka będzie polska nazwa people also ask, ponieważ ten snippet pojawia się na razie w wyszukiwarce wtedy, kiedy w ustawieniach zmienimy język na angielski.

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

indeksacja strony w Google 13.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEO

Jak sprawdzić czy strona jest zaindeksowana?

Inwestując w stronę internetową, oczekujesz jednego — żeby klienci mogli ją znaleźć w Google. Jednak nawet najlepiej zaprojektowana witryna nie przyniesie efektów, jeśli nie została zaindeksowana. Właśnie dlatego tak ważne jest, aby regularnie sprawdzać indeksowanie strony i wiedzieć, jak działa proces indeksowania w wyszukiwarce. W tym artykule wyjaśnimy, jak krok po kroku sprawdzić stan indeksacji strony w Google, jak przyspieszyć indeksowanie strony, co może blokować roboty indeksujące oraz jak korzystać z narzędzi takich jak Google Search Console czy Index Checker. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

wyszukiwanie obrazem 06.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Jak wyszukiwać obrazem? Poradnik

W świecie, w którym 90% informacji dociera do nas w formie wizualnej, szybkie odnajdywanie źródeł zdjęć czy podobnych grafik staje się nie tylko wygodą, ale i biznesową przewagą. Wyszukiwanie obrazem, czyli tzw. reverse image search, to narzędzie, które zrewolucjonizowało sposób korzystania z internetu – od identyfikacji przedmiotów i miejsc, po weryfikację praw autorskich. Dla sklepów internetowych to także dodatkowy kanał pozyskiwania klientów, bo optymalizacja zdjęć w e-commerce sprawia, że każde zdjęcie produktu może działać jak osobna strona wejściowa z Google. Z tego poradnika dowiesz się, jak wyszukiwać obrazem na różnych urządzeniach, jakie metody i funkcje są dostępne oraz w jaki sposób możesz wykorzystać to rozwiązanie w biznesie i codziennym życiu. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

AI & e-mail marketing 29.09.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

Jak sztuczna inteligencja rewolucjonizuje e-mail marketing? Przykłady i narzędzia

E-mail marketing od lat pozostaje jednym z najskuteczniejszych kanałów sprzedażowych. Jednak tradycyjna analiza danych i ręczna segmentacja klientów powoli odchodzą w zapomnienie. Sztuczna inteligencja zmienia sposób, w jaki firmy prowadzą proces generowania leadów, analizując dane potencjalnych klientów w czasie rzeczywistym i automatyzując komunikację. Dzięki zastosowaniu uczenia maszynowego możliwa jest nie tylko personalizacja oferty, ale także przewidywanie trendów i podejmowanie decyzji biznesowych opartych na rzetelnych danych. A czy Ty zdążyłeś już przekonać się, jak AI może usprawnić Twój e-mail marketing i przełożyć się na realny wzrost sprzedaży? W tym artykule pokażemy Ci, dlaczego sztuczna inteligencja analizuje dane lepiej niż standardowe metody używane w tym celu, jakie praktyczne możliwości daje AI oraz które narzędzia pomogą Ci osiągnąć przewagę nad konkurencją. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt