Precyzyjne kierowanie – dzięki różnorodnym metodom kierowania, które można łączyć ze sobą, reklamodawca dociera do odpowiedniej grupy docelowej, potencjalnie zainteresowanej jego ofertą.
Niskie koszty kliknięcia – dzięki temu, że reklamy GSP nie są jeszcze tak popularne jak np. reklamy AdWords w wyszukiwarce, koszty naliczane za kliknięcia są relatywnie niższe, a reklamodawca ma szansę zaprezentować swoją ofertę dużej grupie odbiorców przy niewielkich nakładach finansowych.
Atrakcyjna forma – z jednej strony reklamy GSP są mało inwazyjne dla użytkownika poczty i często nieodbierane nawet jako reklama, a z drugiej strony po otwarciu wiadomości reklamy mogą być bardzo atrakcyjne graficznie i multimedialne.
Mierzalne efekty – system monitoruje liczbę wyświetleń reklamy w formie zwiniętej, kliknięć otwierających reklamę, kliknięć prowadzących na stronę, a także zapisanie wiadomości w skrzynce odbiorczej i przesłanie na inny adres e-mail. Dzięki temu reklamodawca wie, jak użytkownicy reagują na jego reklamy i na tej podstawie może dokonywać ich optymalizacji.
Dotarcie w odpowiednim momencie – reklamy Gmail wyświetlają się użytkownikom, którzy przeglądają swoją skrzynkę pocztową, w tym zakładkę z ofertami, więc są skupieni i nastawieni na przyjmowanie informacji, również tych o charakterze promocyjnym. Dzięki temu są bardziej skłonni zapoznać się z ofertą niż np. w momencie przeglądania stron internetowych, kiedy mogą nie być zainteresowani treściami reklamowymi.