Koszt reklam produktowych
Reklamy produktowe rozliczane są w modelu PPC (Pay Per Click). Reklamodawca płaci więc dopiero wtedy, gdy użytkownik zainteresuje się jego reklamą, kliknie w nią i przejdzie na stronę oferowanego produktu. Koszty kliknięcia w Google Shopping, tak samo jak w przypadku innych typów kampanii AdWords, ustalane są na podstawie aukcji konkurujących ze sobą reklam. Im większa konkurencja, tym wyższe CPC (Cost Per Click). Reklamodawca może natomiast ustalić, ile maksymalnie jest skłonny zapłacić za kliknięcie. Jeśli jednak stawka będzie za niska, reklamodawca niestety przegra aukcję i jego reklamy nie będą się wyświetlać.
Z doświadczenia wiemy, że koszty kliknięcia w reklamy produktowe kształtują się na znacząco niższym poziomie niż koszty kliknięcia za te same słowa kluczowe w standardowych kampaniach tekstowych w wyszukiwarce. Dzieje się tak ze względu na to, że ta forma reklamy dostępna jest tylko dla stron z uruchomioną sprzedażą online i została wprowadzona w Polsce dużo później niż reklamy tekstowe Google, więc nie jest jeszcze tak popularna. Jest to kolejny argument przemawiający za jej uruchomieniem.
Wysokość budżetu, który zostanie przeznaczony na kampanię produktową, jest praktycznie dowolna. Jednak im więcej produktów chcemy promować i im większa jest konkurencja w wyszukiwarce, tym więcej trzeba przeznaczyć na reklamę w Zakupach Google, aby przynosiła efekty. Wysokość budżetu można również elastycznie kształtować w zależności od zapotrzebowania i celów biznesowych, np. zwiększać budżet w sezonie lub podczas trwania promocji cenowych. Im wyższy budżet reklamodawca przeznaczy na tego typu kampanię, tym więcej użytkowników trafi do jego sklepu internetowego i zapozna się z jego ofertą.