Reklama w Zakupach Google
Kampanie produktowe w polskiej wersji Google wyświetlają się zarówno w głównej karcie wyszukiwarki – nad lub z prawej strony wyników wyszukiwania, jak i w osobnej zakładce Zakupy (Google Shopping). Po kliknięciu w taką reklamę użytkownik jest bezpośrednio przenoszony na podstronę produktu w sklepie internetowym, na której ma możliwość dokonania zakupu. Kampanie są realizowane poprzez integrację z systemem Google Merchant Center, w którym wgrywany jest tzw. feed, czyli specjalny plik zawierający informacje o produktach.
Reklamy produktowe są atrakcyjne dla odbiorców, ponieważ przedstawiają bezpośrednio w wynikach wyszukiwania zdjęcie i cenę poszukiwanego przez użytkownika produktu.
Dodatkowo dzięki integracji z Google Merchant Center możliwe jest też uruchomienie remarketingu dynamicznego, który poprzez wyświetlanie na banerach odpowiednich produktów przypomina użytkownikom o tym, co oglądali w sklepie reklamodawcy.
Dzięki kampanii produktowej możemy również odkryć, w jaki sposób użytkownicy wyszukują oferowane przez nas produkty. Później takie frazy można wykorzystać w pozycjonowaniu stron www lub w standardowych kampaniach tekstowych w wyszukiwarce.
NAJWAŻNIEJSZE ZALETY REKLAM PRODUKTOWYCH:
Po stworzeniu pliku należy wgrać go do panelu Merchant Center oraz połączyć to narzędzie z systemem AdWords, aby w ostatnim etapie skonfigurować kampanię. Dla początkujących użytkowników proces może być zbyt skomplikowany, więc jeśli chcemy prawidłowo i szybko uruchomić kampanię w Google Zakupy, warto skorzystać z pomocy agencji, która ma w tym doświadczenie. Specjalista AdWords będzie również na bieżąco monitorował i udoskonalał kampanię Google Shopping tak, aby przynosiła jak najlepsze efekty.
Z doświadczenia wiemy, że koszty kliknięcia w reklamy produktowe kształtują się na znacząco niższym poziomie niż koszty kliknięcia za te same słowa kluczowe w standardowych kampaniach tekstowych w wyszukiwarce. Dzieje się tak ze względu na to, że ta forma reklamy dostępna jest tylko dla stron z uruchomioną sprzedażą online i została wprowadzona w Polsce dużo później niż reklamy tekstowe Google, więc nie jest jeszcze tak popularna. Jest to kolejny argument przemawiający za jej uruchomieniem.
Wysokość budżetu, który zostanie przeznaczony na kampanię produktową, jest praktycznie dowolna. Jednak im więcej produktów chcemy promować i im większa jest konkurencja w wyszukiwarce, tym więcej trzeba przeznaczyć na reklamę w Zakupach Google, aby przynosiła efekty. Wysokość budżetu można również elastycznie kształtować w zależności od zapotrzebowania i celów biznesowych, np. zwiększać budżet w sezonie lub podczas trwania promocji cenowych. Im wyższy budżet reklamodawca przeznaczy na tego typu kampanię, tym więcej użytkowników trafi do jego sklepu internetowego i zapozna się z jego ofertą.
Artefakt jest Partnerem Google od 2009 roku. W czerwcu 2016 r. uzyskaliśmy jeszcze bardziej prestiżowy status Premier Google Partner. Odznaczenie potwierdza wysoką jakość usług również w zakresie kampanii produktowych, szczególnie, że zdobyliśmy również oficjalną specjalizację Google potwierdzającą nasze kompetencje w zakresie reklam w Zakupach Google. Jako jedna z pierwszych agencji w Polsce testowaliśmy wersję beta kampanii PLA (Product Listing Ads – reklamy z listą produktów), które przerodziły się później w kampanie produktowe. Realizowaliśmy z sukcesem kampanie w Zakupach Google dla wielu klientów takich jak: Vobis, R-GOL, Fabryka Form oraz wielu mniejszych sklepów internetowych.
Dzięki analizie kampanii produktowych można dowiedzieć się o tym, jakie produkty w naszym sklepie internetowym są najczęściej poszukiwane, którzy konkurenci również je oferują, co sprzedaje się najlepiej i w jakich ilościach. Te informacje mogą pomóc nie tylko w optymalizacji kampanii, ale również w prowadzeniu innych działań promocyjnych.
Kampanie produktowe to bardzo efektywne narzędzie promocji produktów dostępnych w sklepach online. Ze względu na ich elastyczność i skalowalność rekomendujemy je zarówno małym sklepom z niewielkim asortymentem, jak i dużym z rozbudowaną strukturą. W każdym przypadku mogą one spowodować wzrost sprzedaży.