Optymalizacja sklepu na Shoperze - Blog Artefakt

Pozycjonowanie sklepu na skrypcie Shoper – plusy i minusy

/ Web Design
optymalizacja e-sklepu

Platforma Shoper umożliwia założenie sklepu internetowego, korzystając z 5 zróżnicowanych pakietów: srebrny, złoty, platynowy, diamentowy oraz rozwiązanie dedykowane – Licencja Samodzielna.

Z punktu pozycjonowania serwisu 4 podstawowe pakiety zapewniają takie same możliwości. Wyjątek stanowi sklep na Licencji Samodzielnej, który umożliwia wgląd i edycję kodu źródłowego. Dzięki temu istnieje możliwość wyeliminowania wszelkich ograniczeń skryptu. Zdecydowana większość klientów decyduje się na rozwiązania podstawowe i to na nich skupimy się w tym artykule.

Shoper

Minusy utrudniające pozycjonowanie sklepu:

  1. Brak dostępu do kodu źródłowego – nie można edytować logiki skryptu. Przyjęte rozwiązania sprawiają problemy przy wdrażaniu wskazówek przygotowanych przez specjalistę SEO proponowanych w zaleceniach optymalizacyjnych. Najczęstszym problemem jest brak możliwości odpowiedniego przystosowania podstron „Nowości” i „Promocje”, brak możliwości ustawiania (z panelu) indywidualnych nagłówków h1 bez zmiany linkowania w menu, jak i adresu URL.
  2. Brak dostępu do pliku htaccess – a co za tym idzie, brak możliwości wstawiania przekierowań. Bardzo duży minus…
  3. Brak niektórych rozwiązań umożliwiających optymalizację serwisu dostępnych z panelu – ustawianie adresów kanonicznych, wspomniana wyżej zmiana nagłówków h1 kategorii i produktów, ustawienie numeracji podstron, paginacji bez pierwszej strony.

Skrypt Shoper

Plusy ułatwiające pozycjonowanie serwisu

  1. Możliwość ustawiania podstawowych danych SEO indywidualnie dla każdego produktu, jak i kategorii.
  2. Możliwość ustawienia title i description według schematu.
  3. Dostęp do plików widoków – dzięki temu możliwe jest rozwiązanie wielu wspomnianych wcześniej problemów występujących w trakcie wdrażania zaleceń optymalizacyjnych. Niestety przeważnie są to rozwiązania nieeleganckie, kodowane na sztywno – nie są to rzeczy intuicyjne, proste do wdrożenia dla osoby nieposiadającej podstawowej wiedzy z obsługi szablonów opartych na SMARTY oraz z CSS-a i HTML-a.
  4. Skrypt dba o dodawanie tagów kanonicznych przy zmianie adresów URL dla podstron. Jest to rozwiązanie połowiczne (lepsze byłoby przekierowanie 301), ale daje nadzieję, że Google je poprawnie zinterpretuje.
  5. Możliwość wybrania i przekierowania ruchu na jeden adres sklepu – np. przekierowanie z www na bez www, jak i http na https.
  6. Łatwa integracja skryptów Google Analytics, Tag Manager oraz integracji z Google Search Console, jak i Mapami Google – albo bezpośrednio w plikach widoków, albo w zakładce Konfiguracja -> Integracje.

 

Shoper wymaga zaangażowania programisty

Na platformie Shoper można wprowadzić najważniejsze zalecenia optymalizacyjne, jedynie potrzebna jest doświadczenie programisty w pracy z tym CMS-em. Np. aby dodać zwijane opisy, konieczne jest wdrożenie poniższego kodu w edytorze:

<p>Tekst przed zwijaniem, widoczny na stronie</p>

<p class=”open-custom-content-111″ data-text=”Ukryj”>Pokaż więcej</p>

<div class=”custom-content-111″ style=”display: none;” name=”infotekst”>

<p>Tekst widoczny po kliknięciu</p>

</div>

Reasumując, platforma Shoper umożliwia przygotowanie sklepu, który będzie pozytywnie widziany „w oczach” Google. Niestety pod względem poprawnej optymalizacji nie jest to narzędzie tak oczywiste i proste do ustawienia. Potrzebna jest chociaż podstawowa wiedza z zagadnień SEO i programowania.

Również na naszym blogu
Kampanie AdWords oraz aktywność w social media to działania, które skutecznie uzupełnią strategię...
Niedawno Facebook opublikował nowy regulamin. Warunki korzystania z serwisu określają prawa i...
Audytując strony internetowe, staramy się wyeliminować wszystkie niedociągnięcia i problemy...
Jak stworzyć nagłówek, który będzie konwertować? Sprawdź wyniki badań Buzzsumo oraz naszych 8...
Ubrania, wózki niemowlęce czy pieluszki to produkty, po które klienci zawsze będą sięgać, aby...