Google w ciągu ostatnich kilku miesięcy kładzie duży nacisk na wyszukiwania mobilne i poprzez swoje działania wymusza na właścicielach domen wdrażanie wersji serwisów kompatybilnych z urządzeniami przenośnymi. Mamy już za sobą dwie duże aktualizacje algorytmu mobilnego oraz wprowadzenie technologii AMP ułatwiającej dostosowanie serwisu do smartfonów i tabletów.
Obecnie gigant z Mountain View postanowił ułatwić deweloperom weryfikację swojego serwisu pod kątem mobilności i odświeżyć działający od 2014 roku test mobile-friendly, który w nowej odsłonie ma być bardziej przejrzysty i dający więcej przydatnych informacji na temat zmian, które powinny zostać wprowadzone w serwisie. Nowy test zgodności ma być także szybszy od swojego poprzednika.
Tak prezentuje się stary test:
Tak wygląda raport wygenerowany przez nowe narzędzie:
Zaktualizowane narzędzie dostarcza nam dokładnie tych samych informacji, do których mieliśmy uprzednio dostęp. Zmieniła się jednynie forma prezentacji danych, które usystematyzowano. Nowy design pozwala na szybkie zapoznanie się z komunikatami i podjęcie działań naprawczych.
Nowy test Google mobile-friendly jest dostępny pod adresem https://search.google.com/test/mobile-friendly.
Również na naszym blogu
- Wskaźnik odrzuceń strony internetowej
- Jak napisać zgodę na przetwarzanie danych osobowych?
- Zgłoszenie strony do Google
- AGD i RTV - sklep intenetowy poprawnie zoptymalizowany pod SEO
- Jak napisać e-mail biznesowy?
- Na czym polega reinforcement learning?
- Dobra reklama w internecie dla warsztatu samochodowego - wskazówki
- Obrazy w Google grafika
- Pozycjonowanie domeny a nazwa - jak wybrać?
- Promowanie e-sklepu z zabawkami - kilka wskazówek
- Jak stworzyć chwytliwy śródtytuł jako nagłówek SEO?
- Regulamin Facebook - co nowego?
- Jak zapłacić podatek dochodowy - reklamy FB
- Linki nofollow - pozycjonowanie
- Strony internetowe na urządzenia mobilne przyjazne dla algorytmu Google
- Landing page – definicja i optymalizacja dla wysokiej konwersji
- Google Firma – konto menedżera krok po kroku
- Aktualizacja algorytmu Google 2019 – podsumowanie czynników rankingowych
- Ranking – frazy długiego ogona, które użytkownicy najczęściej wpisują do Google
- Rodzaje kotwic oraz ich wpływ na pozycjonowanie strony
- Ruch z mobile stał się większy niż ruch z desktop
- Czym są semantyczne słowa kluczowe i kiedy należy ich używać?
- Jak pozyskać zlecenia dla fotografa, zwiększając widoczność w sieci?