John Mueller 12 maja na swoim profilu na Twitterze poinformował, że nastąpiło wdrożenie kolejnej aktualizacji algorytmu mobilnego. Update został zapowiedziany przez Google w marcu i w przeciwieństwie do Pingwina, na którego ciągle czekamy, mobile – friendly algorithm zaimplementowano terminowo.
Pierwszeństwo dla stron mobile – friendly?
Aktualizacja algorytmu z pewnością będzie miała wpływ na wyniki mobilne. Strony responsywne oraz serwisy dostosowane do wymagań smartfonów powinny przesunąć się o kilka miejsc w rankingu. Według Google pozycje witryn, które już uprzednio posiadały wersję mobilną, nie powinny ulec zmianie. Aby sprawdzić poprawność wyświetlania serwisów na smartfonach, można skorzystać z testu zgodności.
Czy będziemy mieli do czynienia z wystąpieniem zjawiska Mobilegeddon 2? Internauci zapytali o to Muellera, który zaprzeczył, aby w wynikach wyszukiwania pojawiły się większe zawirowania z powodu wdrożenia aktualizacji algorytmu. My z kolei zastanawiamy się, czy będzie on miał wpływ na wyniki desktopowe.
Do tej pory o pozycjach w wynikach tradycyjnych i mobilnych decydowały różne czynniki rakingowe. Jednak zauważyliśmy lekkie wzrosty odnotowane przez serwisy posiadające wersje mobilne tuż po 12 maja. Być może w tym samym czasie Google wprowadziło inne zmiany w sposobie rankingowania. Czas pokaże, czy update mobile – friendly zamiesza w rankingu tworzonym dla użytkowników komputerów i laptopów.
Dostosowanie strony w urządzeń mobilnych
Nie tylko ze względu na aktualizację algorytmu warto zadbać o dostosowanie serwisów do urządzeń mobilnych. Coraz więcej osób korzysta z przeglądarki internetowej na smartfonie czy tablecie. Rynek m-commerce wzrasta wykładniczo. Jeśli chcesz dotrzeć do klientów, niedługo zostaniesz zmuszony do wprowadzenia wersji strony, która będzie poprawnie działała na małym ekranie. Przy tworzeniu witryny mobile – friendly skorzystaj ze wskazówek od Google.