Wspieramy firmy w trudnym czasie: www.artefakt.pl/antidotum-na-kryzysAntidotum na kryzys

Mobile – friendly update, czyli kolejna aktualizacja algorytmu mobilnego

/ Web Design
pozycjonowanie stron mobilnych

John Mueller 12 maja na swoim profilu na Twitterze poinformował, że nastąpiło wdrożenie kolejnej aktualizacji algorytmu mobilnego. Update został zapowiedziany przez Google w marcu i w przeciwieństwie do Pingwina, na którego ciągle czekamy, mobile – friendly algorithm zaimplementowano terminowo.

 

Pierwszeństwo dla stron mobile – friendly?

Aktualizacja algorytmu z pewnością będzie miała wpływ na wyniki mobilne. Strony responsywne oraz serwisy dostosowane do wymagań smartfonów powinny przesunąć się o kilka miejsc w rankingu. Według Google pozycje witryn, które już uprzednio posiadały wersję mobilną, nie powinny ulec zmianie. Aby sprawdzić poprawność wyświetlania serwisów na smartfonach, można skorzystać z testu zgodności.

Test zgodności

Czy będziemy mieli do czynienia z wystąpieniem zjawiska Mobilegeddon 2? Internauci zapytali o to Muellera, który zaprzeczył, aby w wynikach wyszukiwania pojawiły się większe zawirowania z powodu wdrożenia aktualizacji algorytmu. My z kolei zastanawiamy się, czy będzie on miał wpływ na wyniki desktopowe.

Do tej pory o pozycjach w wynikach tradycyjnych i mobilnych decydowały różne czynniki rakingowe. Jednak zauważyliśmy lekkie wzrosty odnotowane przez serwisy posiadające wersje mobilne tuż po 12 maja. Być może w tym samym czasie Google wprowadziło inne zmiany w sposobie rankingowania. Czas pokaże, czy update mobile – friendly zamiesza w rankingu tworzonym dla użytkowników komputerów i laptopów.

Dostosowanie strony w urządzeń mobilnych

Nie tylko ze względu na aktualizację algorytmu warto zadbać o dostosowanie serwisów do urządzeń mobilnych. Coraz więcej osób korzysta z przeglądarki internetowej na smartfonie czy tablecie. Rynek m-commerce wzrasta wykładniczo. Jeśli chcesz dotrzeć do klientów, niedługo zostaniesz zmuszony do wprowadzenia wersji strony, która będzie poprawnie działała na małym ekranie. Przy tworzeniu witryny mobile – friendly skorzystaj ze wskazówek od Google.

Również na naszym blogu

Najnowsze artykuły na blogu:
Kto nie reklamuje się w sieci, temu naprawę trudno osiągnąć sukces w biznesie. W tym artykule...
Co możemy zmienić na stronie, aby nasza witryna spełniała kryteria Core Web Vitals? W artykule...
Core Web Vitals to nowy czynnik rankingowy obowiązujący od sierpnia 2021 roku. Jak sprawdzić, czy...
Dzięki badaniu mikrokonwersji można jeszcze lepiej poznać zachowania użytkowników naszej strony i...
Hashtagi stanowią ważne narzędzie marketingowe używane przez marki po to, by promować produkty i...