Kolejny mobile-friendly update w Google - Blog Artefakt

Mobile – friendly update, czyli kolejna aktualizacja algorytmu mobilnego

/ Web Design
pozycjonowanie stron mobilnych

John Mueller 12 maja na swoim profilu na Twitterze poinformował, że nastąpiło wdrożenie kolejnej aktualizacji algorytmu mobilnego. Update został zapowiedziany przez Google w marcu i w przeciwieństwie do Pingwina, na którego ciągle czekamy, mobile – friendly algorithm zaimplementowano terminowo.

 

Pierwszeństwo dla stron mobile – friendly?

Aktualizacja algorytmu z pewnością będzie miała wpływ na wyniki mobilne. Strony responsywne oraz serwisy dostosowane do wymagań smartfonów powinny przesunąć się o kilka miejsc w rankingu. Według Google pozycje witryn, które już uprzednio posiadały wersję mobilną, nie powinny ulec zmianie. Aby sprawdzić poprawność wyświetlania serwisów na smartfonach, można skorzystać z testu zgodności.

Test zgodności

Czy będziemy mieli do czynienia z wystąpieniem zjawiska Mobilegeddon 2? Internauci zapytali o to Muellera, który zaprzeczył, aby w wynikach wyszukiwania pojawiły się większe zawirowania z powodu wdrożenia aktualizacji algorytmu. My z kolei zastanawiamy się, czy będzie on miał wpływ na wyniki desktopowe.

Do tej pory o pozycjach w wynikach tradycyjnych i mobilnych decydowały różne czynniki rakingowe. Jednak zauważyliśmy lekkie wzrosty odnotowane przez serwisy posiadające wersje mobilne tuż po 12 maja. Być może w tym samym czasie Google wprowadziło inne zmiany w sposobie rankingowania. Czas pokaże, czy update mobile – friendly zamiesza w rankingu tworzonym dla użytkowników komputerów i laptopów.

Dostosowanie strony w urządzeń mobilnych

Nie tylko ze względu na aktualizację algorytmu warto zadbać o dostosowanie serwisów do urządzeń mobilnych. Coraz więcej osób korzysta z przeglądarki internetowej na smartfonie czy tablecie. Rynek m-commerce wzrasta wykładniczo. Jeśli chcesz dotrzeć do klientów, niedługo zostaniesz zmuszony do wprowadzenia wersji strony, która będzie poprawnie działała na małym ekranie. Przy tworzeniu witryny mobile – friendly skorzystaj ze wskazówek od Google.

 

Również na naszym blogu
Kampanie AdWords oraz aktywność w social media to działania, które skutecznie uzupełnią strategię...
Niedawno Facebook opublikował nowy regulamin. Warunki korzystania z serwisu określają prawa i...
Audytując strony internetowe, staramy się wyeliminować wszystkie niedociągnięcia i problemy...
Jak stworzyć nagłówek, który będzie konwertować? Sprawdź wyniki badań Buzzsumo oraz naszych 8...
Ubrania, wózki niemowlęce czy pieluszki to produkty, po które klienci zawsze będą sięgać, aby...