AMP – Accelerated Mobile Pages

/ Słownik SEO
Telefony komórkowe

AMP, czyli Accelerated Mobile Pages jest sposobem budowania stron internetowych umożliwiającym szybkie renderowanie. Technologia ma na celu ułatwienie użytkownikom przeglądania płynnie wyświetlających się artykułów w wersjach mobilnych, skracając do minimum czas ładowania strony. AMP składa się z trzech elementów, do których należą:

  • AMP HTML – zawierający zalecenia dotyczące kodu HTML rozszerzonego o właściwości AMP (np. dedykowane tagi),
  • AMP JS – biblioteki JavaScript odpowiadające za szybkie ładowanie się treści na stronie,
  • AMP CDN – element odpowiedzialny za dostarczanie zweryfikowanych dokumentów AMP stosowany jednak opcjonalnie.
Google przoduje na rynku wyszukiwarek. Czy Chrome może pochwalić się tak samo wysoką pozycją wśród...
Chcesz zaistnieć na Instagramie? Sprawdź nasze sposoby na zdobycie nowych followersów i...
Poznaj 12 narzędzi do analizy danych, które pomogą Ci poznać użytkowników i poprawić współczynnik...
Czy prowadzenie profili w mediach społecznościowych ma wpływ na pozycjonowanie strony? W jaki...
Podpowiadamy, jak pozycjonować sklep internetowy na systemie Comarch e-Sklep. Skorzystaj z naszych...