Pingwin analizuje źródło linków prowadzących do witryny - Blog Artefakt

Źródło linków ma największe znaczenie dla Pingwina 4.0

/ SEO
Algorytm Pingwin w wyszukiwarce Google

Gary Illyes zapewnił, że niskiej jakości linki nie spowodują nałożenia filtra ręcznego na domenę. Algorytm będzie dewaluował odnośniki o wątpliwej jakości i m.in. na tej podstawie zostanie ustalona pozycja w SERP danego serwisu. Illyes dodaje także, że Pingwin analizuje źródło linków prowadzących do witryny – na tym powinni skupić się specjaliści SEO, wdrażając strategię link buildingu.

 

Nie ilość linków a ich jakość jest ważna

Marketing Land zorganizował podcast z udziałem Garego Illyesa. Podczas spotkania przedstawiciel Google został zapytany m.in. o Pingwina 4.0 i sposób jego działania. Illyes zwrócił uwagę, że jest to algorytm do likwidacji spamu w sieci. W związku z tym osoby zajmujące się pozycjonowaniem oraz właściciele domen w pierwszej kolejności powinni koncentrować się na źródle linków przychodzących do witryny i ich jakości, a nie np. na ilości odnośników, które prowadzą do domeny.

Pingwin analizuje linki prowadzące do strony, koncentrując się na źródle, z którego pochodzi odnośnik. Jeśli okaże się, że do naszej witryny prowadzą linki z domen uznanych przez Google jako spam, automatycznie odnośniki te zostaną zignorowane przez Pingwina i nasza pozycja w rankingu zostanie skorygowana.

Domena

Illyes podał przykłady domen, które zostaną uznane za niskiej jakości i automatycznie osadzone w nich linki będą ignorowane przez algorytm. Należą do nich strony niezawierające żadnej treści, na których znajdują się same linki. Do spamu mogą zostać zaliczone także fora internetowe, w których przeważają odnośniki i nie są prowadzone żadne merytoryczne dyskusje.

W takim przypadku należy zadbać o strony zapleczowe i serwisy dedykowane. Ich jakość zostanie oceniona przez Google. Jeśli uznane zostaną za spam, moc linków, które będą na tych serwisach zamieszczone, spadnie do zera, a linkowanie z takich domen nie przyniesie żadnych korzyści.

Również na naszym blogu
Zastanawiasz się, jak przeanalizować swoją konkurencję? Przeprowadź szybką, pięcioetapową analizę...
Google Trends to aplikacja pozwalająca śledzić zainteresowania użytkowników. Jak możesz ją...
Czy podglądasz działania swojej konkurencji? Jeśli nie nadrób zaległości i przeprowadź benchmarking...
Sprawdź naszą e-marketingową checklistę dla działalności usługowej. Zobacz, czy wykorzystujesz cały...
Zastanawiasz się, jak zachęcić użytkowników do wystawiania opinii i rekomendacji na Twojej stronie...