Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
17.02.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEO | autor: Artefakt

Zero-Click Content – treści, które nie potrzebują kliknięć

Zero-Click Content – treści, które nie potrzebują kliknięć

Liczby nie kłamią: 92% użytkowników korzysta z wyszukiwarki Google. Dlatego dobrze, aby znalazł się na niej Twój firmowy content. Zero-Click Content stanowią treści, które przekazują od razu informacje użytkownikowi. Nie musi on nigdzie klikać i zostać przeniesiony dalej. Czym są i jak wygląda strategia ich tworzenia, dowiesz się z naszego artykułu.

Jak działa Zero-Click Content?

Zero-Click Content to treści, które są widoczne dla użytkownika bezpośrednio na stronie wyników wyszukiwania (SERP). Nie trzeba klikać w żaden link. Treści te można podzielić na:

  • pytania,
  • definicje,
  • podstawowe informacje.

Wyświetlają się one bezpośrednio w wynikach wyszukiwania.

Zero-Click Content wspiera angażowanie odbiorców w Social Mediach i SERP. Z kolei algorytmy wyszukiwarek pokazują bezpośrednie odpowiedzi i informacje na stronie wyników Google. Co ciekawe, 60% wyszukiwań w Google nie kończy się kliknięciem. Treści tego rodzaju składają się z czytelnych tytułów, dokładnych opisów i bezpośrednich odpowiedzi.

Jakie są rodzaje treści?

Do wyszukiwań zero-clicks wliczają się:

  • Rich Answers,
  • polecane fragmenty,
  • PPA,
  • definicje,
  • mapy,
  • panel wiedzy.

Do polecanych fragmentów zaliczają się m.in. akapity, listy, tabele czy wideo.

Jak tworzyć Zero-Click Content?

W celu stworzenia takich treści, wyszukaj najpopularniejsze słowa kluczowe. Skorzystaj z takich narzędzi jak np. Senuto lub Google Trendy. Aby zapewnić wiarygodne odpowiedzi, używaj danych strukturalnych. W dodatku pamiętaj, żeby tworzyć treści odpowiadające na częste pytania. Ponadto stosuj różne formaty treści np. infografiki czy wideo. Dzięki odpowiednim technikom, poprawisz swoją pozycję wśród konkurencji i otrzymasz lepsze wyniki.

Zero-kliknięcia a SEO

Pozycjonowanie sprowadza się do stosowania odpowiednich słów kluczowych i tworzenia wysokiej jakości treści. Dlatego stosuj właściwe frazy kluczowe oraz odpowiednie formaty. Audio, wideo czy tekst pozwolą na interakcję z użytkownikami. Wpłyną także pozytywnie na reputację Twojej marki.

Lokalne SEO

Zero-Click Searches wpływa na pozycjonowanie lokalne. Internauci zwykle szukają miejsc w pobliżu np. restauracji w okolicy. Jeśli więc jesteś właścicielem lokalnej firmy, zacznij działać jak najszybciej. Zadbaj o profil w Google Moja Firma i dobierz odpowiednie słowa kluczowe długiego ogona. Dotyczy to tych związanych z Twoją lokalizacją i usługami.

Dane strukturalne

Warto wiedzieć, że jedną ze strategii pozycjonowania contentu jest zastosowanie danych strukturalnych, a więc rich snippets. Stanowią one obowiązujący format udostępniania wyszukiwarkom informacji o witrynie. Dzięki temu mogą lepiej ją zrozumieć i lepiej wyświetlić w wynikach wyszukiwania.

Użycie danych strukturalnych pozwala na dostarczanie wyszukiwarkom informacji o treściach w prosty sposób. Może to dotyczyć np. informacji o treści strony, jej rodzaju czy metadanych planowanych do umieszczenia.

Zero-Click Content a media społecznościowe

Aż 64% wyszukiwań nie kończy się kliknięciami w Google. Oto podstawowe wskazówki, jak dostosować treści do Social Mediów:

  • Twórz właściwe i angażujące treści,
  • Stosuj z umiarem słowa kluczowe,
  • Twórz zachęcające tytuły,
  • Wykorzystaj dobrej jakości zdjęcia i filmy.

Co więcej, dzięki obecności w polach odpowiedzi czy fragmentach wyróżnionych sprawia, że zwiększa się widoczność marki. W dodatku pomocne będzie stosowanie storytellingu i call-to-action w formie pytania na końcu postów.

W przypadku tworzenia filmów, najlepsze będą krótkie maks. 60. sekundowe filmy o charakterze edukacyjnym. Istotny jest również montaż i atrakcyjność wizualna. Nie zapomnij o napisach – dzięki temu zwiększysz dostępność materiałów. CTA zachęci za to do wykonania działania.

W jaki sposób sprawdzać skuteczność?

Ponieważ użytkownicy nie przechodzą na stronę WWW, zwykłe metryki np. ruch na niej, mają mniejsze znaczenie. Dlatego analizować te treści można w inny sposób:

  • widoczność w SERP – śledzenie featured snippets i Google Web Stories,
  • zaangażowanie w mediach społecznościowych – monitorowanie liczby polubień, komentarzy i udostępnień,
  • CTR – sprawdzanie, jak często treść jest wybierana przez internautów.

W dodatku liczy się także czas oglądania wideo przez użytkowników.

Jaka przyszłość stoi przed Zero-Click Contentem?

Aby móc konkurować na rynku, należy się dostosować do zmian, jakie przychodzą. Kluczem do sukcesu jest stworzenie odpowiedniej treści i prawidłowe jej ustrukturyzowanie. Ważne jest także zastosowanie danych i optymalizacja w zakresie urządzeń mobilnych.

Ponad 25% internautów nie wyszukuje informacji, klikając, na komputerach stacjonarnych. W przyszłości wymagana będzie większa dokładność odpowiedzi. Przez najbliższe lata wzrośnie to o 60%. Ma to także związek z bezpieczeństwem w sieci.

Warto zatem śledzić trendy i sposoby optymalizacji pod Zero-Click Searches.

Czy wpływa to na ruch na stronie WWW?

Zależy Ci na zwiększeniu ruchu na swojej witrynie? Zero-click może nieco utrudnić sprawę. Wystarczy jednak zastosować takie działania jak:

  • poprawa jakości metadanych,
  • użycie płatnych reklam Google Ads,
  • stosowanie narzędzi do wyboru słów kluczowych,
  • prowadzenie konta Google Moja Firma.

Dlaczego to jest takie ważne?

Prowadzisz stronę internetową? Ruch organiczny spada mimo wysokiej pozycji? Wszystko dlatego że internauci znajdują informacje bezpośrednio na SERP. Co to oznacza? Że należy być widocznym tam, gdzie Google pokazuje odpowiedzi. Krótkie i konkretne, przejrzyste i dostosowane do zapytań lokalnych treści to podstawa.

A zachowania internautów

Droga użytkownika od wpisania zapytania do uzyskania odpowiedzi jest różna. 1,8% z osób używających komputera stacjonarnego klika w linki sponsorowane. Ponad 45% użytkowników korzysta z wyników organicznych. Ok. 10% zostaje w Google tzw. Google clicks.

Niezadowoleni z wyników internauci zmieniają słowo kluczowe na inne. Nierzadko klikają w sugerowane słowo. 25% z badanych nie klika w żadne linki – odpowiedź znajduje w wynikach wyszukiwania. Mogą to być polecane fragmenty, pytania, mapy czy kalkulator.

Chociaż najpopularniejsze są organiczne wyniki wyszukiwania, a część użytkowników zmienia podczas poszukiwań słowo kluczowe. 55% ponownych wyszukiwań polega na doprecyzowaniu pytania. 10 sekund – tyle trwa decyzja o ponownym wyszukiwaniu. Ok. 5 sekund trwa natomiast interpretacja uzyskanych wyników. Co ciekawe, czas ten jest dłuższy wśród użytkowników korzystających ze smartfonów.

Strategia a Zero-Click Content – wnioski

Zero-Click Searches zmienia sposób tworzenia treści. Odpowiadają one na dane pytania. W tym celu twórz krótkie, ciekawe i angażujące treści odpowiadające na pytania. Stosuj formaty, które wybierają wyszukiwarki i Social Media. Dbaj także o jasną i atrakcyjną wizualnie prezentację contentu. Nie skupiaj się na ruchu organicznym, ale na zaangażowaniu użytkowników i widoczności w wyszukiwarce.

Zamiast przekierowywać ruch na stronę internetową, dostosuj się z contentem do nowych możliwości. Liczy się teraźniejszość i odpowiadanie na preferencje użytkowników.

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

cyberbezpieczeństwo firmy 03.11.2025 | czas czytania: 5:00 min | Strony internetowe

Jak zabezpieczyć firmę? Przewodnik po cyberbezpieczeństwie krok po kroku

Cyberzagrożenia nie dotyczą już tylko dużych korporacji. Ataki ransomware, phishing, złośliwe oprogramowanie i inne formy ataków hakerskich coraz częściej uderzają w małe i średnie firmy, które nie posiadają odpowiednich zabezpieczeń systemów IT. Jeśli prowadzisz biznes, powinieneś wiedzieć, jak stworzyć i wdrożyć skuteczną strategię cyberbezpieczeństwa firmy, aby zwiększyć poziom bezpieczeństwa informacji, ochronić dane klientów oraz zbudować wizerunek firmy bezpiecznej cyfrowo. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

AI MODE 27.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

AI Mode — co to jest i jak zoptymalizować treść, by być widocznym?

Czy Twoja firma jest widoczna w Google? Jeśli od miesięcy ruch na stronie spada, a konkurencja pojawia się wyżej w wynikach, przyczyna może być zaskakująco prosta — Google zmieniło zasady gry. Wyszukiwarka wprowadza AI Mode, czyli tryb oparty na sztucznej inteligencji, który przekształca sposób wyświetlania wyników. To powoduje, że tradycyjne SEO oparte wyłącznie na słowach kluczowych i linkach powoli przestaje wystarczać. AI Mode potrafi generować odpowiedzi bezpośrednio w wynikach wyszukiwania, często nie pokazując klasycznych linków. Dla Twojej firmy oznacza to jedno: albo spowodujesz, że treść na Twojej stronie www zostanie zrozumiana przez sztuczną inteligencję Google, albo znikniesz z pola widzenia użytkowników. Co zrobić, aby stać się źródłem informacji dla AI i tym samym zwiększać skutecznie widoczność swojej firmy w internecie? Na to pytanie odpowiemy w poniższym artykule. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

ksef 20.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Jak działa KSeF? Praktyczny przewodnik krok po kroku dla przedsiębiorców

Już niedługo każdy przedsiębiorca w Polsce — niezależnie, czy prowadzi jednoosobową działalność, czy zarządza spółką — będzie musiał wystawiać faktury w systemie KSeF. Dla wielu właścicieli MŚP to nie tylko zmiana techniczna, ale także ogromne wyzwanie organizacyjne: jak zintegrować system ERP i przygotować biuro rachunkowe, jak uniknąć błędów, które mogą skutkować karami? Być może Ty również, tak jak wielu przedsiębiorców, obawiasz się, że wdrożenie systemu będzie skomplikowane. Jednak w założeniach projektu, KSeF ma uprościć Twoje procesy, o ile tylko dobrze przygotujesz się do zmian. Ten przewodnik krok po kroku pokaże Ci, jak działa Krajowy System e-Faktur (KSeF), jak prawidłowo wystawiać faktury ustrukturyzowane i przy okazji wykorzystać nowe narzędzie do automatyzacji procesów księgowych. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt