Wyszukiwarka Google nadal bezkonkurencyjna – ranking 2021

Aktualizacja 01.06.2021 / SEO
Wyszukiwarka Google

Niezmiennie od wielu lat wyszukiwarka Google wiedzie prym, jeśli chodzi o ilość korzystających z niej polskich internautów. Do tej pory żadnemu konkurentowi nie udało się wyjść przed szereg, ponieważ Google zgarnia ponad 92% użytkowników. Dorównanie monopoliście jest na chwilę obecną praktycznie niemożliwe. Firma Google oprócz wyszukiwarki rozwinęła cały wachlarz dedykowanych usług, tworząc system wielu użytecznych i wykorzystywanych aplikacji. Jest również domyślną wyszukiwarką dla większości używanych w Polsce przeglądarek.

Prezentujemy ranking najpopularniejszych wyszukiwarek w Polsce (wg gs.statcounter.com – maj 2021).

Najpopularniejsze wyszukiwarki wg silnika:

  • Google – 90,92%
  • Bing – 4,98%
  • Yahoo! – 1,82%
  • MSN – 1,55%
  • DuckDuckGo – 0,38%
  • YANDEX RU0,12%.
przeglądarki w polsce w 2021 roku

Źródło: gs.statcounter.com – maj 2021

W światowym układzie sił na rynku wyszukiwarek Google plasuje się już z nieco gorszym wynikiem niż w Polsce, jednak mimo to nie da się zaprzeczyć, że jest międzynarodowym gigantem. W zaledwie kilku krajach silną pozycję mają wyszukiwarki lokalne. To przede wszystkim Yandex w Rosji, z którego korzysta prawie połowa rosyjskich internautów (49,44%). Udział Google w Rosji to prawie 47%. Sogou to jedna z najbardziej popularnych wyszukiwarek w Chinach (54,97%). Tuż za nią możemy zobaczyć Baidu z wynikiem 29,47% i Bing, z którego korzysta 6,95% internautów. W Czechach dużą popularnością cieszy się wyszukiwarka Seznam, w Korei Południowej Naver.

Ze względu na liczbę użytkowników w maju 2021 roku wyszukiwarka Google miała 70,85% udziału na światowym rynku wyszukiwania, a tuż za nim uplasowało się Bing z 12,90% oraz Baidu – 11,79%.

wyszukiwarka google w polsce w 2021 roku

Źródło: gs.statcounter.com – maj 2021

Ranking wyszukiwarek internetowych w skali międzynarodowej na urządzeniach desktopowych (wg netmarketshare.com – maj 2021 r.):

  • Google – 70,85%
  • Bing – 12,90%
  • Baidu – 11,79%
  • Yandex 2,14%
  • Yahoo! – 1,38%
  • DuckDuckGo – 0,51%.

Urządzenia mobilne rosną w siłę, co obserwuje cała branża e-commerce. Październik 2016 r. był pierwszym miesiącem, w którym globalnych ruch na smartfonach i tabletach przewyższył ruch generowany na urządzeniach desktopowych. Oczywiście Google jest także najpopularniejszą przeglądarką wybieraną przez użytkowników korzystających z mobile.

Ranking wyszukiwarek internetowych w skali międzynarodowej na urządzeniach mobilnych (wg netmarketshare.com – maj 2021 r.):

  • Google – 84,53%
  • Baidu – 11,79%
  • Bing – 1,09%
  • Yahoo! – 1,01%
  • DuckDuckGo – 0,65%
  • Yandex 0,57%.

Biorąc pod uwagę tylko międzynarodowe wyszukiwarki, obecnie liczą się czterej światowi gracze: Google, Baidu, Yahoo oraz Bing. Poniższy wykres prezentuje zestawienie udziałów rynku wyszukiwania w Stanach Zjednoczonych w ciągu ostatniego roku.

najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe w stanach zjednoczonych

Źródło: gs.statcounter.com – dane na rok 2020

Google często za swoją silną pozycję na rynku wyszukiwarek musi płacić niemałe pieniądze. Taka sytuacja dla przykładu miała miejsce w przypadku urządzeń mobilnych Apple. Jak podaje serwis Bloomberg, Google w 2014 roku zapłaciło 1 miliard dolarów za utrzymanie swojej wyszukiwarki jako domyślnej w urządzeniach Apple.

Z kolei w czerwcu 2017 r. na Google została nałożona kara w wysokości 2,7 mld dol. za stosowanie praktyk ograniczających konkurencję. Tym razem Komisja Europejska ukarała wyszukiwarkę za promocję własnej porównywarki cenowej o nazwie Google Shopping. W ciągu 3 miesięcy firma z Kalifornii miała opracować rozwiązanie pozwalające innym porównywarkom reklamować się w Zakupach Google. W październiku usługa została udostępniona dla pozostałych serwisów oferujących znalezienie najkorzystniejszej oferty cenowej.

Pozycjonowanie stron pod wyszukiwarkę Google

Dominująca pozycja Google na rynku wyszukiwarek internetowych sprawia, że serwisy internetowe przez zdecydowaną większość agencji SEO są pozycjonowane pod google.com. Wskazówki dla webmasterów, algorytmy Pingwin i Panda, googlowskie filtry algorytmiczne i kary ręczne spędzają sen z powiek specjalistom i webmasterom. Nie ma większego sensu optymalizować stronę internetową pod bing.com, jeśli klientów poszukujemy na polskim rynku (gdzie większość ruchu zgarnia google.pl). Należy także pamiętać, że inne wyszukiwarki mocno inspirują się Google, więc pewne rozwiązania optymalizacyjne będą skuteczne w przypadku wszystkich wyszukiwarek internetowych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze artykuły na blogu:
Czym są wartościowe linki zewnętrzne i jak je pozyskiwać? Poznaj 10 prostych sposobów! Zapraszamy...
Celem nowej aktualizacji z sierpnia 2021 roku jest tworzenie adekwatnych do zawartości tytułów. Czy...
Czym jest link baiting i dlaczego warto korzystać z tej strategii linkowania? Poznaj sposób na...
Czy warto korzystać z tzw. clickbaitów? Jak tworzyć dobre clickbaity, które przyciągną klientów?...
Czy można wypozycjonować stronę w 3 miesiące? Można! Wystarczy czasem bardzo niewiele, aby...