2018 Ranking wyszukiwarek internetowych - Google bezkonkurencyjne - Blog Artefakt

Wyszukiwarka Google nadal bezkonkurencyjna

10.01.2018 / SEO
Wyszukiwarka Google

Niezmiennie od wielu lat wyszukiwarka Google wiedzie prym, jeśli chodzi o ilość korzystających z niej polskich internautów. Do tej pory żadnemu konkurentowi nie udało się wyjść przed szereg, ponieważ Google zgarnia prawie 95% użytkowników. Dorównanie monopoliście jest na chwilę obecną praktycznie niemożliwe. Firma Google oprócz wyszukiwarki rozwinęła cały wachlarz dedykowanych usług, tworząc system wielu użytecznych i wykorzystywanych aplikacji. Jest również domyślną wyszukiwarką dla większości używanych w Polsce przeglądarek.

Prezentujemy ranking najpopularniejszych wyszukiwarek w Polsce (wg gs.statcounter.com – grudzień 2017).

Najpopularniejsze wyszukiwarki wg silnika:

  • Google – 94,98%
  • Bing – 3,63%
  • Yahoo – 0,83%
  • DuckDuckGo – 0,18%
  • Interia Katalog – 0,09%
  • MSN – 0,07%.
Ranking wyszukiwarek w Polsce grudzień 2017

Źródło: gs.statcounter.com – grudzień 2017

W światowym układzie sił na rynku wyszukiwarek Google plasuje się już z nieco gorszym wynikiem niż w Polsce, jednak mimo to nie da się zaprzeczyć, że jest międzynarodowym gigantem. W zaledwie kilku krajach silną pozycję mają wyszukiwarki lokalne. To przede wszystkim Yandex w Rosji, z którego korzysta ponad połowa rosyjskich internautów. Udział Google w Rosji to niespełna 35%. Baidu to jedna z najbardziej popularnych wyszukiwarek w Chinach (55%). W Czechach dużą popularnością cieszy się wyszukiwarka Seznam, w Korei Południowej Naver.

Ze względu na ilość użytkowników w grudniu 2017 roku wyszukiwarka Google miała 74,54 % udziału na światowym rynku wyszukiwania, a tuż za nim uplasowało się Baidu z 10,44%.

Popularność wyszukiwarki Google w Polsce grudzień 2017

Źródło: gs.statcounter.com – grudzień 2017

Ranking wyszukiwarek internetowych w skali międzynarodowej na urządzeniach desktopowych (wg netmarketshare.com – grudzień 2017 r.):

  • Google – 74,54%
  • Baidu – 10,44%
  • Bing – 7,92%
  • Yahoo – 5,53%
  • Yandex – 0,76%

Urządzenia mobilne rosną w siłę, co obserwuje cała branża e-commerce. Październik 2016 r. był pierwszym miesiącem, w którym globalnych ruch na smartfonach i tabletach przewyższył ruch generowany na urządzeniach desktopowych. Oczywiście Google jest także najpopularniejszą przeglądarką wybieraną przez użytkowników korzystających z mobile.

Ranking wyszukiwarek internetowych w skali międzynarodowej na urządzeniach mobilnych (wg netmarketshare.com – grudzień 2017.):

  • Google – 93,02%
  • Baidu – 3,1%
  • Bing – 1,86%
  • Yahoo – 1,37%
  • Yandex– 0,18%.

Biorąc pod uwagę tylko międzynarodowe wyszukiwarki, obecnie liczą się czterej światowi gracze: Google, Baidu, Yahoo oraz Bing. Poniższy wykres prezentuje zestawienie udziałów rynku wyszukiwania w Stanach Zjednoczonych w ciągu ostatniego roku.

popularność wyszukiwarek USA 2017

Źródło: https://www.statista.com/ – dane na rok 2017

Google często za swoją silną pozycję na rynku wyszukiwarek musi płacić niemałe pieniądze. Taka sytuacja dla przykładu miała miejsce w przypadku urządzeń mobilnych Apple. Jak podaje serwis Bloomberg, Google w 2014 roku zapłaciło 1 miliard dolarów za utrzymanie swojej wyszukiwarki jako domyślnej w urządzeniach Apple.

Z kolei w czerwcu 2017 r. na Google została nałożona kara w wysokości 2,7 mld dol. za stosowanie praktyk ograniczających konkurencję. Tym razem Komisja Europejska ukarała wyszukiwarkę za promocję własnej porównywarki cenowej o nazwie Google Shopping. W ciągu 3 miesięcy firma z Kalifornii miała opracować rozwiązanie pozwalające innym porównywarkom reklamować się w Zakupach Google. W październiku usługa została udostępniona dla pozostałych serwisów oferujących znalezienie najkorzystniejszej oferty cenowej.

Pozycjonowanie stron pod wyszukiwarkę Google

Dominująca pozycja Google na rynku wyszukiwarek internetowych sprawia, że serwisy internetowe przez zdecydowaną większość agencji SEO są pozycjonowane pod google.com. Wskazówki dla webmasterów, algorytmy Pingwin i Panda, googlowskie filtry algorytmiczne i kary ręczne spędzają sen z powiek specjalistom i webmasterom. Nie ma większego sensu optymalizować stronę internetową pod bing.com, jeśli klientów poszukujemy na polskim rynku (gdzie większość ruchu zgarnia google.pl). Należy także pamiętać, że inne wyszukiwarki mocno inspirują się Google, więc pewne rozwiązania optymalizacyjne będą skuteczne w przypadku wszystkich wyszukiwarek internetowych.

Również na naszym blogu
Prowadząc hotel czy pensjonat, warto zadbać o zwiększenie widoczności strony internetowej w...
Google Chrome blokuje nachalny przekaz reklamowy na urządzeniach desktopowych i mobilnych. Sprawdź,...
Platformy ClickShop oraz Shoper, czyli jedne z popularniejszych systemów CMS dla sklepów...
Pozycjonowanie witryny uwidoczni Twój lokal gastronomiczny w wynikach wyszukiwania. Czy to jednak...
Komunikat o plikach cookies powinien pojawiać się w każdym serwisie internetowym, który korzysta z...