Wideo prezentujące produkcje filmowe w panelu wiedzy w Google - Blog Artefakt

Wideo prezentujące produkcje filmowe w panelu wiedzy w Google

/ SEO
Filmy na YouTube

Na niektóre zapytania związane z pełnometrażowymi filmami w panelu wiedzy po prawej stronie wyników wyszukiwania pojawia się wideo pochodzące z portalu YouTube. Na razie Google testuje tą funkcjonalność i sprawdza, jakie będą reakcje użytkowników.

Czy wideo z reklamami spodoba się internautom?

Filmiki można zobaczyć po wpisaniu do paska przeglądarki wybranych słów kluczowych powiązanych z produkcjami filmowymi, np. lego ninjago lub liga sprawiedliwych film 2017. Wideo pojawia się w panelu wiedzy zarówno w desktopowych, jak i mobilnych wynikach wyszukiwania.

film w panelu wiedzy

Amerykańscy użytkownicy, którzy jako pierwsi zauważyli nowość, informują, że filmiki w wyszukiwarce wyposażone zostały w funkcję autoodtwarzania. W trakcie ładowania strony z wynikami wideo włącza się wraz z dźwiękiem. U nas nie zaobserwowaliśmy tej opcji – rozpoczęcie odtwarzania filmu następuje po kliknięciu przycisku play (testowaliśmy to na 3 przeglądarkach).

YouTube na mobile

Filmiki pochodzą z portalu YouTube z kanałów, które prawdopodobnie zostały uznane przez Google jako oficjalne źródła dystrybucji zwiastunów filmowych. Co ciekawe, jeśli kanał ma włączoną opcję zarabiania, w wynikach wyszukiwania mogą pojawić się reklamy YouTube zajmujące znaczną powierzchnię małego i tak odtwarzacza wideo w panelu wiedzy. W ten sposób pojawiło się kolejne miejsce na przekaz sponsorowany w wynikach wyszukiwania.

reklamy na YouTube

Google potwierdziło eksperymentowanie z filmami w wyszukiwarce, jednak na razie przedstawiciele kalifornijskiej firmy nie wypowiedzieli się na temat tego, czy funkcjonalność na stałe zostanie wprowadzona do wyników wyszukiwania.

Również na naszym blogu
Google Trends to aplikacja pozwalająca śledzić zainteresowania użytkowników. Jak możesz ją...
Czy podglądasz działania swojej konkurencji? Jeśli nie nadrób zaległości i przeprowadź benchmarking...
Sprawdź naszą e-marketingową checklistę dla działalności usługowej. Zobacz, czy wykorzystujesz cały...
Zastanawiasz się, jak zachęcić użytkowników do wystawiania opinii i rekomendacji na Twojej stronie...
Google Analytics to doskonałe narzędzie do audytu treści i poprawy skuteczności strategii content...