Wideo prezentujące produkcje filmowe w panelu wiedzy w Google

/ SEO
Filmy na YouTube

Na niektóre zapytania związane z pełnometrażowymi filmami w panelu wiedzy po prawej stronie wyników wyszukiwania pojawia się wideo pochodzące z portalu YouTube. Na razie Google testuje tą funkcjonalność i sprawdza, jakie będą reakcje użytkowników.

Czy wideo z reklamami spodoba się internautom?

Filmiki można zobaczyć po wpisaniu do paska przeglądarki wybranych słów kluczowych powiązanych z produkcjami filmowymi, np. lego ninjago lub liga sprawiedliwych film 2017. Wideo pojawia się w panelu wiedzy zarówno w desktopowych, jak i mobilnych wynikach wyszukiwania.

film w panelu wiedzy

Amerykańscy użytkownicy, którzy jako pierwsi zauważyli nowość, informują, że filmiki w wyszukiwarce wyposażone zostały w funkcję autoodtwarzania. W trakcie ładowania strony z wynikami wideo włącza się wraz z dźwiękiem. U nas nie zaobserwowaliśmy tej opcji – rozpoczęcie odtwarzania filmu następuje po kliknięciu przycisku play (testowaliśmy to na 3 przeglądarkach).

YouTube na mobile

Filmiki pochodzą z portalu YouTube z kanałów, które prawdopodobnie zostały uznane przez Google jako oficjalne źródła dystrybucji zwiastunów filmowych. Co ciekawe, jeśli kanał ma włączoną opcję zarabiania, w wynikach wyszukiwania mogą pojawić się reklamy YouTube zajmujące znaczną powierzchnię małego i tak odtwarzacza wideo w panelu wiedzy. W ten sposób pojawiło się kolejne miejsce na przekaz sponsorowany w wynikach wyszukiwania.

reklamy na YouTube

Google potwierdziło eksperymentowanie z filmami w wyszukiwarce, jednak na razie przedstawiciele kalifornijskiej firmy nie wypowiedzieli się na temat tego, czy funkcjonalność na stałe zostanie wprowadzona do wyników wyszukiwania.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Najnowsze artykuły na blogu:
Czy po migracji serwisu można osiągnąć wzrosty w widoczności TOP3 nawet o 350%? Okazuje się, że...
SXO, czyli search experience optimization, to działania, które wpływają na skuteczność strony...
Lejek sprzedażowy pozwala na stałe monitorowanie skuteczności sprzedaży i analizę etapów, które...
Google ciągle jest najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie. Prawie 93% użytkowników korzysta z...
Marketing rekomendacyjny jest całkowicie naturalnym ruchem i – jak pokazują badania – skutecznym....