Wdrożenie mobile-first index jeszcze w tym roku - Blog Artefakt

Wdrożenie mobile-first index jeszcze w tym roku

/ SEO
Telefony komórkowe

Kiedy w październiku Gary Illyes poinformował o oddzielnym indeksie na urządzenia mobilne, zapanowało poruszenie. Właściciele serwisów posiadający wyłącznie desktopową wersję strony obawiając się, że wypadną z mobilnych wyników wyszukiwania, rozpoczęli przystosowywanie swoich witryn do wymagań smartfonów i tabletów. Na początku listopada wszyscy odetchnęli z ulgą, kiedy okazało się, że osobnego indeksu nie będzie, a mobilne wersje stron będą miały pierwszeństwo w rankingu. Co jednak z wdrożeniem mobile-first index?

Mobile-first index nie zostanie wdrożony z dnia na dzień

Podczas konferencji SMX West odbywającej się w San Jose w dniach 21-23 marca Gary Illyes podzielił się planami Google w stosunku do mobile-first indexing. Wdrożenie nastąpi jeszcze w tym roku – jednak prace nad indeksem potrwają co najmniej kilka miesięcy, więc webmasterzy i właściciele serwisów mają czas, aby przygotować mobilną wersję strony.

urządzenia mobilneDecyzja o przygotowaniu oddzielnego indeksu na urządzenia mobilne została podjęta przez Google w 2015 r. Wtedy po raz pierwszy ponad połowa wszystkich wyszukań w Google pochodziła z urządzeń mobilnych. Kiedy prace nad mobile-first index zostaną zakończone, treści pochodzące ze stron mobilnych będą w pierwszej kolejności brane pod uwagę podczas tworzenia rankingu wyników, nawet jeśli zapytanie zostanie wpisane w wyszukiwarce desktopowej.

Strony mobilne przeważnie zawierają o wiele mniej treści niż desktopowe wersje. Są także uboższe o inne funkcjonalności, ponieważ przede wszystkim mają zapewnić przyjemność przeglądania sieci na mniejszym ekranie, w mniejszej rozdzielczości. Google musi więc opracować listę czynników, które będą miały znaczenie przy tworzeniu listy wyników wyszukiwania opartej o mobile-first indexing.

Gary przygotował krótką listę zagadnień, która pomoże w przygotowaniu witryny dostosowanej do mobile. Sprawdź, czy na mobilnej stronie:

  • Znajduje się treść, która pomoże Ci wypozycjonować stronę w rankingu,
  • Dane strukturalne zostały poprawnie zaimplementowane,
  • Są wdrożone bez błędów atrybuty „rel”.

Nawet jeśli sam nie używasz smartfona do przeglądania sieci, pomyśl o innych użytkownikach, którzy z tych urządzeń korzystają. Zapewnij im swobodny dostęp do wszystkich treści i funkcjonalności, które znajdują się w Twoim serwisie.

Również na naszym blogu
Big data znajduje zastosowanie w marketingu online, pomagając w wyciąganiu wniosków na temat...
Jak kreować wizerunek w internecie i zadbać o dobre imię firmy? Przedstawiamy 12 sposobów na...
Google przoduje na rynku wyszukiwarek. Czy Chrome może pochwalić się tak samo wysoką pozycją wśród...
Zastanawiasz się nad zmianą nazwy domeny, systemu CMS, a może tylko wyglądu strony www? Sprawdź,...
Zastanawiasz się, jak promować małą firmę w internecie? Przygotowaliśmy 9 wskazówek!...
pozycjonowanie