Wdrożenie mobile-first index jeszcze w tym roku

/ SEO
Telefony komórkowe

Kiedy w październiku Gary Illyes poinformował o oddzielnym indeksie na urządzenia mobilne, zapanowało poruszenie. Właściciele serwisów posiadający wyłącznie desktopową wersję strony obawiając się, że wypadną z mobilnych wyników wyszukiwania, rozpoczęli przystosowywanie swoich witryn do wymagań smartfonów i tabletów. Na początku listopada wszyscy odetchnęli z ulgą, kiedy okazało się, że osobnego indeksu nie będzie, a mobilne wersje stron będą miały pierwszeństwo w rankingu. Co jednak z wdrożeniem mobile-first index?

Mobile-first index nie zostanie wdrożony z dnia na dzień

Podczas konferencji SMX West odbywającej się w San Jose w dniach 21-23 marca Gary Illyes podzielił się planami Google w stosunku do mobile-first indexing. Wdrożenie nastąpi jeszcze w tym roku – jednak prace nad indeksem potrwają co najmniej kilka miesięcy, więc webmasterzy i właściciele serwisów mają czas, aby przygotować mobilną wersję strony.

urządzenia mobilneDecyzja o przygotowaniu oddzielnego indeksu na urządzenia mobilne została podjęta przez Google w 2015 r. Wtedy po raz pierwszy ponad połowa wszystkich wyszukań w Google pochodziła z urządzeń mobilnych. Kiedy prace nad mobile-first index zostaną zakończone, treści pochodzące ze stron mobilnych będą w pierwszej kolejności brane pod uwagę podczas tworzenia rankingu wyników, nawet jeśli zapytanie zostanie wpisane w wyszukiwarce desktopowej.

Strony mobilne przeważnie zawierają o wiele mniej treści niż desktopowe wersje. Są także uboższe o inne funkcjonalności, ponieważ przede wszystkim mają zapewnić przyjemność przeglądania sieci na mniejszym ekranie, w mniejszej rozdzielczości. Google musi więc opracować listę czynników, które będą miały znaczenie przy tworzeniu listy wyników wyszukiwania opartej o mobile-first indexing.

Gary przygotował krótką listę zagadnień, która pomoże w przygotowaniu witryny dostosowanej do mobile. Sprawdź, czy na mobilnej stronie:

  • Znajduje się treść, która pomoże Ci wypozycjonować stronę w rankingu,
  • Dane strukturalne zostały poprawnie zaimplementowane,
  • Są wdrożone bez błędów atrybuty „rel”.

Nawet jeśli sam nie używasz smartfona do przeglądania sieci, pomyśl o innych użytkownikach, którzy z tych urządzeń korzystają. Zapewnij im swobodny dostęp do wszystkich treści i funkcjonalności, które znajdują się w Twoim serwisie.

Najnowsze artykuły na blogu:
Zamierzasz zorganizować promocję w sklepie internetowym? Skorzystaj z naszych wskazówek i...
Google Tag Manager to narzędzie ułatwiające wdrażanie kodów śledzących na stronę internetową bez...
Opracowana strategia content marketingowa pomaga budować rozpoznawalność marki, zwiększać...
Google przoduje na rynku wyszukiwarek. Czy Chrome może pochwalić się tak samo wysoką pozycją wśród...
Nie tylko analitycy internetowi korzystają z Google Analytics - narzędziem wspierają się także...