Suggested clip w wynikach wyszukiwania

/ SEO
Serwis internetowy YouTube

Direct Answer dostarczają użytkownikowi szybkiej odpowiedzi na zadane pytania. W boksach oprócz tekstu i grafiki pojawia się także materiał wideo. Od niedawna Google testuje suggested clip, czyli sekcje z filmikami, które odtwarzają się w momencie dającym odpowiedź na zapytanie internauty.

Jak działa suggested clip?

Suggested clip są częścią direct answer. Na razie ten nowy snippet ze wszystkimi swoimi funkcjonalnościami dostępny jest w przeglądarce Chrome z ustawioną anglojęzyczną wersją językową.

Suggested clip

Po kliknięciu w przycisk odtwarzania, użytkownik nie zostaje przeniesiony np. do YouTube’a. Filmik powiększa się na cały ekran, a jego odtwarzanie rozpoczyna się w momencie zasugerowanym przez przeglądarkę. Internauta nie musi więc oglądać wprowadzenia, tylko od razu zostaje skierowany do fragmentu, w którym pozyska interesujące go informacje.

Suggested clip w SERP

Zastanawiające jest to, na jakiej zasadzie Google wybiera fragment filmu pasujący do zapytania użytkownika. Można podejrzewać, że wyszukiwarka w tym celu korzysta z transkrypcji i napisów, jednak nie wszystkie wideo, które do tej pory pojawiły się w suggested clip, zostały w nie wyposażone. Google coraz lepiej musi radzić sobie z rozpoznawaniem mowy. Jeśli tak jest faktycznie, to filmiki posiadające wyraźny i dobrze nagrany dźwięk mają szansę zostać „zrozumiane” przez wyszukiwarkę i trafić do nowego boksu w wynikach wyszukiwania.

Niestety, snippet suggested clip na razie nie działa w polskiej wersji przeglądarki Chrome, a także w Mozilli. Co prawda, na określone zapytania filmy wideo pojawiają się na pierwszym miejscu i są nieco większe niż organiczne wyniki wyszukiwania, ale nie stanowią elementu direct answer. Po kliknięciu w przycisk odtwarzania użytkownik zostaje przekierowany np. do portalu YouTube.

Film w direct answer

Jakie mogą być konsekwencje rozwoju suggested clip? Dla użytkownika funkcjonalność z pewnością będzie jak najbardziej przydatna, ponieważ skieruje go do tych treści, które są dla niego istotne. Z kolei wydawcy i osoby przygotowujące tutoriale w formie wideo mogą nie mieć możliwości na przekazanie dodatkowych informacji.

Najnowsze artykuły na blogu:
Polityka prywatności to dokument, który pomaga realizować obowiązek informacyjny narzucony na...
Podpowiadamy, dlaczego i jak prowadzić kalendarz redakcyjny oraz z jakich narzędzi skorzystać do...
Użytkownicy coraz częściej posługują się długoogonowymi słowami kluczowymi, poszukując czegoś w...
Kupując reklamy w Facebook Ads, należy spełnić obowiązki podatkowe - rozliczyć się z podatku VAT i...
Podsumowujemy działania, które podejmowaliśmy w 2019 r. dla naszych klientów w zakresie analityki...