Suggested clip w wynikach wyszukiwania

/ SEO
Serwis internetowy YouTube

Direct Answer dostarczają użytkownikowi szybkiej odpowiedzi na zadane pytania. W boksach oprócz tekstu i grafiki pojawia się także materiał wideo. Od niedawna Google testuje suggested clip, czyli sekcje z filmikami, które odtwarzają się w momencie dającym odpowiedź na zapytanie internauty.

Jak działa suggested clip?

Suggested clip są częścią direct answer. Na razie ten nowy snippet ze wszystkimi swoimi funkcjonalnościami dostępny jest w przeglądarce Chrome z ustawioną anglojęzyczną wersją językową.

Suggested clip

Po kliknięciu w przycisk odtwarzania, użytkownik nie zostaje przeniesiony np. do YouTube’a. Filmik powiększa się na cały ekran, a jego odtwarzanie rozpoczyna się w momencie zasugerowanym przez przeglądarkę. Internauta nie musi więc oglądać wprowadzenia, tylko od razu zostaje skierowany do fragmentu, w którym pozyska interesujące go informacje.

Suggested clip w SERP

Zastanawiające jest to, na jakiej zasadzie Google wybiera fragment filmu pasujący do zapytania użytkownika. Można podejrzewać, że wyszukiwarka w tym celu korzysta z transkrypcji i napisów, jednak nie wszystkie wideo, które do tej pory pojawiły się w suggested clip, zostały w nie wyposażone. Google coraz lepiej musi radzić sobie z rozpoznawaniem mowy. Jeśli tak jest faktycznie, to filmiki posiadające wyraźny i dobrze nagrany dźwięk mają szansę zostać „zrozumiane” przez wyszukiwarkę i trafić do nowego boksu w wynikach wyszukiwania.

Niestety, snippet suggested clip na razie nie działa w polskiej wersji przeglądarki Chrome, a także w Mozilli. Co prawda, na określone zapytania filmy wideo pojawiają się na pierwszym miejscu i są nieco większe niż organiczne wyniki wyszukiwania, ale nie stanowią elementu direct answer. Po kliknięciu w przycisk odtwarzania użytkownik zostaje przekierowany np. do portalu YouTube.

Film w direct answer

Jakie mogą być konsekwencje rozwoju suggested clip? Dla użytkownika funkcjonalność z pewnością będzie jak najbardziej przydatna, ponieważ skieruje go do tych treści, które są dla niego istotne. Z kolei wydawcy i osoby przygotowujące tutoriale w formie wideo mogą nie mieć możliwości na przekazanie dodatkowych informacji.

Google przoduje na rynku wyszukiwarek. Czy Chrome może pochwalić się tak samo wysoką pozycją wśród...
Chcesz zaistnieć na Instagramie? Sprawdź nasze sposoby na zdobycie nowych followersów i...
Poznaj 12 narzędzi do analizy danych, które pomogą Ci poznać użytkowników i poprawić współczynnik...
Czy prowadzenie profili w mediach społecznościowych ma wpływ na pozycjonowanie strony? W jaki...
Podpowiadamy, jak pozycjonować sklep internetowy na systemie Comarch e-Sklep. Skorzystaj z naszych...