Suggested clip w wynikach wyszukiwania - Blog Artefakt

Suggested clip w wynikach wyszukiwania

23.05.2017 / SEO
Serwis internetowy YouTube

Direct Answer dostarczają użytkownikowi szybkiej odpowiedzi na zadane pytania. W boksach oprócz tekstu i grafiki pojawia się także materiał wideo. Od niedawna Google testuje suggested clip, czyli sekcje z filmikami, które odtwarzają się w momencie dającym odpowiedź na zapytanie internauty.

Jak działa suggested clip?

Suggested clip są częścią direct answer. Na razie ten nowy snippet ze wszystkimi swoimi funkcjonalnościami dostępny jest w przeglądarce Chrome z ustawioną anglojęzyczną wersją językową.

Suggested clip

Po kliknięciu w przycisk odtwarzania, użytkownik nie zostaje przeniesiony np. do YouTube’a. Filmik powiększa się na cały ekran, a jego odtwarzanie rozpoczyna się w momencie zasugerowanym przez przeglądarkę. Internauta nie musi więc oglądać wprowadzenia, tylko od razu zostaje skierowany do fragmentu, w którym pozyska interesujące go informacje.

Suggested clip w SERP

Zastanawiające jest to, na jakiej zasadzie Google wybiera fragment filmu pasujący do zapytania użytkownika. Można podejrzewać, że wyszukiwarka w tym celu korzysta z transkrypcji i napisów, jednak nie wszystkie wideo, które do tej pory pojawiły się w suggested clip, zostały w nie wyposażone. Google coraz lepiej musi radzić sobie z rozpoznawaniem mowy. Jeśli tak jest faktycznie, to filmiki posiadające wyraźny i dobrze nagrany dźwięk mają szansę zostać „zrozumiane” przez wyszukiwarkę i trafić do nowego boksu w wynikach wyszukiwania.

Niestety, snippet suggested clip na razie nie działa w polskiej wersji przeglądarki Chrome, a także w Mozilli. Co prawda, na określone zapytania filmy wideo pojawiają się na pierwszym miejscu i są nieco większe niż organiczne wyniki wyszukiwania, ale nie stanowią elementu direct answer. Po kliknięciu w przycisk odtwarzania użytkownik zostaje przekierowany np. do portalu YouTube.

Film w direct answer

Jakie mogą być konsekwencje rozwoju suggested clip? Dla użytkownika funkcjonalność z pewnością będzie jak najbardziej przydatna, ponieważ skieruje go do tych treści, które są dla niego istotne. Z kolei wydawcy i osoby przygotowujące tutoriale w formie wideo mogą nie mieć możliwości na przekazanie dodatkowych informacji.

Również na naszym blogu
Rok 2017 obfitował w nowości na Facebooku i Instagramie. Transmisje na żywo, paleta reakcji na...
Content marketing z roku na rok staje się coraz bardziej popularny. Marketingowcy, seowcy i...
Miniony rok przyniósł wiele zmian w AdWords – m.in. nowy interfejs, dodatkowe funkcje i raporty....
PrestShop to jeden z liderów darmowych skryptów do tworzenia sklepu internetowego na świecie. Na...
Narzędzie Test My Site pomoże Ci zoptymalizować mobilną wersję strony. Dzięki aplikacji sprawdzisz,...