Search live coverage carousel i indeksowanie treści w czasie rzeczywistym

/ SEO
Wyszukiwarka internetowa Google

W maju Google ogłosiło wprowadzenie real-time indexing, czyli indeksowania treści w czasie rzeczywistym. Dzięki temu tworząc interesujący tekst, moglibyśmy znacznie szybciej zaprezentować go użytkownikom zainteresowanym danym tematem. Obecnie wydawcy mogą wziąć udział w pilotażowym projekcie, którego celem będzie testowanie real-time indexing.

 

Publikacja treści w karuzelach w SERP

Treści indeksowane w czasie rzeczywistym na początek mają się pojawiać w search live coverage carousel w mobilnych wynikach wyszukiwania. Będą to po prostu zajawki artykułów, filmiki, zdjęcia lub posty z blogów dotyczące wydarzeń sportowych, polityki, ważnych informacji wyświetlanych na karuzeli znajdującej się na samej górze SERP-ów. Po publikacji na stronie internetowej treści zostaną niemal od razu zaindeksowane przez Google.

Real-time indexing

Źródło: https://developers.google.com

Wydawcy, którzy chcą wziąć udział w projekcie, muszą spełnić kilka warunków:

  • Treść musi zostać opublikowana na stronie korzystającej ze standardu AMP – tylko wtedy wydawca będzie mógł liczyć na to, że jego artykuł lub wideo zostanie niemal od razu zaindeksowane i wyświetli się na karuzeli w SERP,
  • Na stronie internetowej muszą być wdrożone odpowiednie dane strukturalne, które pomogą Google zrozumieć kontekst opublikowanej treści – dzięki temu tekst ukaże się na karuzeli odpowiadającej określonej tematyce,
  • Nowa treść powinna być przesłana do Google za pomocą kanału Atom XML – dzięki temu nastąpi jej indeksacja w czasie rzeczywistym.

Po spełnieniu powyższych wymagań, można wziąć udział w projekcie pilotażowym i sprawdzić, czy faktycznie real-time indexing zostało wdrożone poprawnie.

Najnowsze artykuły na blogu:
Prezentujemy kalendarz marketera 2020, który przyda się podczas planowania akcji marketingowych w...
Podrzucamy kilka wskazówek dotyczącej dobrej organizacji pracy zdalnej jako SEO Copywriter. Jeśli...
Analityka internetowa przynosi wiele korzyści. Podajemy 10 powodów, dlaczego warto zainwestować w...
Podsumowujemy rok 2019 w PPC, a dokładniej w systemach reklamowych Facebook i Google Ads. Jakie...
Podsumowujemy rok 2019 w branży SEO i prognozujemy, jakie będą najważniejsze trendy w...