Search live coverage carousel i indeksowanie treści w czasie rzeczywistym

/ SEO
Wyszukiwarka internetowa Google

W maju Google ogłosiło wprowadzenie real-time indexing, czyli indeksowania treści w czasie rzeczywistym. Dzięki temu tworząc interesujący tekst, moglibyśmy znacznie szybciej zaprezentować go użytkownikom zainteresowanym danym tematem. Obecnie wydawcy mogą wziąć udział w pilotażowym projekcie, którego celem będzie testowanie real-time indexing.

 

Publikacja treści w karuzelach w SERP

Treści indeksowane w czasie rzeczywistym na początek mają się pojawiać w search live coverage carousel w mobilnych wynikach wyszukiwania. Będą to po prostu zajawki artykułów, filmiki, zdjęcia lub posty z blogów dotyczące wydarzeń sportowych, polityki, ważnych informacji wyświetlanych na karuzeli znajdującej się na samej górze SERP-ów. Po publikacji na stronie internetowej treści zostaną niemal od razu zaindeksowane przez Google.

Real-time indexing

Źródło: https://developers.google.com

Wydawcy, którzy chcą wziąć udział w projekcie, muszą spełnić kilka warunków:

  • Treść musi zostać opublikowana na stronie korzystającej ze standardu AMP – tylko wtedy wydawca będzie mógł liczyć na to, że jego artykuł lub wideo zostanie niemal od razu zaindeksowane i wyświetli się na karuzeli w SERP,
  • Na stronie internetowej muszą być wdrożone odpowiednie dane strukturalne, które pomogą Google zrozumieć kontekst opublikowanej treści – dzięki temu tekst ukaże się na karuzeli odpowiadającej określonej tematyce,
  • Nowa treść powinna być przesłana do Google za pomocą kanału Atom XML – dzięki temu nastąpi jej indeksacja w czasie rzeczywistym.

Po spełnieniu powyższych wymagań, można wziąć udział w projekcie pilotażowym i sprawdzić, czy faktycznie real-time indexing zostało wdrożone poprawnie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze artykuły na blogu:
Czym są wartościowe linki zewnętrzne i jak je pozyskiwać? Poznaj 10 prostych sposobów! Zapraszamy...
Celem nowej aktualizacji z sierpnia 2021 roku jest tworzenie adekwatnych do zawartości tytułów. Czy...
Czym jest link baiting i dlaczego warto korzystać z tej strategii linkowania? Poznaj sposób na...
Czy warto korzystać z tzw. clickbaitów? Jak tworzyć dobre clickbaity, które przyciągną klientów?...
Czy można wypozycjonować stronę w 3 miesiące? Można! Wystarczy czasem bardzo niewiele, aby...