Search live coverage carousel i indeksowanie treści w czasie rzeczywistym

/ SEO
Wyszukiwarka internetowa Google

W maju Google ogłosiło wprowadzenie real-time indexing, czyli indeksowania treści w czasie rzeczywistym. Dzięki temu tworząc interesujący tekst, moglibyśmy znacznie szybciej zaprezentować go użytkownikom zainteresowanym danym tematem. Obecnie wydawcy mogą wziąć udział w pilotażowym projekcie, którego celem będzie testowanie real-time indexing.

 

Publikacja treści w karuzelach w SERP

Treści indeksowane w czasie rzeczywistym na początek mają się pojawiać w search live coverage carousel w mobilnych wynikach wyszukiwania. Będą to po prostu zajawki artykułów, filmiki, zdjęcia lub posty z blogów dotyczące wydarzeń sportowych, polityki, ważnych informacji wyświetlanych na karuzeli znajdującej się na samej górze SERP-ów. Po publikacji na stronie internetowej treści zostaną niemal od razu zaindeksowane przez Google.

Real-time indexing

Źródło: https://developers.google.com

Wydawcy, którzy chcą wziąć udział w projekcie, muszą spełnić kilka warunków:

  • Treść musi zostać opublikowana na stronie korzystającej ze standardu AMP – tylko wtedy wydawca będzie mógł liczyć na to, że jego artykuł lub wideo zostanie niemal od razu zaindeksowane i wyświetli się na karuzeli w SERP,
  • Na stronie internetowej muszą być wdrożone odpowiednie dane strukturalne, które pomogą Google zrozumieć kontekst opublikowanej treści – dzięki temu tekst ukaże się na karuzeli odpowiadającej określonej tematyce,
  • Nowa treść powinna być przesłana do Google za pomocą kanału Atom XML – dzięki temu nastąpi jej indeksacja w czasie rzeczywistym.

Po spełnieniu powyższych wymagań, można wziąć udział w projekcie pilotażowym i sprawdzić, czy faktycznie real-time indexing zostało wdrożone poprawnie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Najnowsze artykuły na blogu:
Czy po migracji serwisu można osiągnąć wzrosty w widoczności TOP3 nawet o 350%? Okazuje się, że...
SXO, czyli search experience optimization, to działania, które wpływają na skuteczność strony...
Lejek sprzedażowy pozwala na stałe monitorowanie skuteczności sprzedaży i analizę etapów, które...
Google ciągle jest najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie. Prawie 93% użytkowników korzysta z...
Marketing rekomendacyjny jest całkowicie naturalnym ruchem i – jak pokazują badania – skutecznym....