Dobra internetowa reklama warsztatu samochodowego – promocja mechanika – Blog Artefakt

Dobra internetowa reklama warsztatu samochodowego

/ SEO
promocja mechaników samochodowych

Liczba samochodów w Polsce w 2017 roku wynosiła ponad 28 mln. Aut z roku na rok przybywa i chociaż technologia idzie do przodu, pojazdy cały czas się psują i wymagają naprawy. To stwarza duże szanse i możliwości biznesowe dla dobrych mechaników samochodowych. Jak jednak wśród ogromnej konkurencji rozreklamować swoje usługi oraz dotrzeć do właścicieli samochodów? Warto postawić na promocję w internecie – reklamę warsztatu samochodowego w wyszukiwarce, social media oraz na portalach branżowych.

Mechanik blisko mnie, czyli pozycjonowanie lokalne

O ile naprawa samochodu nie została zaplanowana i nie zalicza się do specjalistycznych usług (np. wymiana tylnej belki lub przegląd instalacji gazowej), kierowcy poszukują warsztatów samochodowych w swojej okolicy. Jeśli nie mają mechanika z polecenia, korzystają z wyszukiwarki, wpisując takie frazy jak:

  • mechanik Wrocław – 3 600 wyszukań miesięcznie,
  • warsztat samochodowy Wrocław – 1 900 wyszukań miesięcznie,
  • mechanik samochodowy Wrocław – 1 300 wyszukań miesięcznie,
  • mechanika pojazdowa Wrocław – 390 wyszukań miesięcznie,
  • naprawa samochodów Wrocław – 170 wyszukań miesięcznie.

W przypadku nagłych sytuacji właściciele pojazdów mogą także posługiwać się słowami kluczowymi zawierającymi wyrażenie „blisko mnie”. Jeśli wyszukiwanie odbywa się na urządzeniu mobilnym lub na urządzeniu stacjonarnym, Google wykryje lokalizację użytkownika i przedstawi zakłady naprawy samochodów, znajdujące się w pobliżu.

pozycjonowanie lokalne mechanik samochodowy

By zwiększyć widoczność na lokalnym rynku, koniecznie trzeba zainwestować w pozycjonowanie lokalne, a także w założenie i zoptymalizowanie wizytówki Google Maps, która pomoże zdobyć dobrą pozycję w mapkach Google. Należy również nastawić się na dobór fraz lokalnych, ponieważ pozycjonowanie na ogólne słowa kluczowe (mechanik, warsztat samochodowy, naprawa samochodów) wiąże się z konkurowaniem z blogami motoryzacyjnymi, sieciami zakładów naprawy samochodów, działającymi w skali ogólnopolskiej, oraz portalami agregującymi ogłoszenia, co będzie stanowiło kosztowane rozwiązanie.

Auto serwis w reklamach AdWords

Linki sponsorowane i reklamy na mapach Google pozwalają również zdobyć widoczność w wyszukiwarce. Korzystając z systemu AdWords, można znaleźć się na określone frazy nawet na samym początku listy wyników wyszukiwania. Branża mechaników samochodowych jest lokalna, a przez to mało konkurencyjna, więc stawki za kliknięcie w reklamę rozpoczynają się nawet od 0,9 zł (mechanik Wrocław).

warsztat samochodowy adwords

Naprawiamy wszystko we wszystkich modelach – dokładny opis usług

Każdy klient chce mieć pewność, że oddając samochód do warsztatu, powierza go mechanikom znającym się na naprawie danej usterki w konkretnym modelu samochodu. Z tego względu na stronie internetowej najlepiej zamieścić dokładny opis świadczonych usług i specjalizacji. Znasz się na autach francuskich, specjalizujesz się w elektronice, a może potrafisz rozwiązać każdy problem związany z silnikiem? Napisz o tym, podkreślając swoje długoletnie doświadczenie. Zaznacz także, jakie modele samochodów nie mają przed Tobą żadnych tajemnic.

Nr telefonu, dane kontaktowe i lokalizacja – ułatw klientowi kontakt

Dane kontaktowe, czyli adres, numer telefonu oraz wskazówki dojazdu powinny znajdować się na stronie w widocznym miejscu, aby klient mógł szybko je odnaleźć i skontaktować się z Tobą. Najczęściej tego typu informacje umieszcza się w stopce witryny, na podstronie kontakt, a czasami także nad głównym menu. Warto też wprowadzić odpowiednie znaczniki w kodzie strony i zrobić klikalny numer telefonu – dzięki temu po kliknięciu w cyfry na urządzeniu mobilnym automatycznie zostanie zainicjowane połączenie.

mechanik samochodowy pozycjonowanie

Jeśli zatrudniasz osobę zajmującą się sprawami administracyjnymi i prowadzeniem biura, możesz założyć na stronie internetowej terminarz online. Dzięki niemu klienci od razu po wejściu do serwisu sprawdzą, kiedy masz najbliższy wolny termin. Przy tego typu rozwiązaniach pamiętaj jednak o aktualizacji terminarza online’owego z rezerwacjami składanymi telefonicznie lub osobiście, aby podawać w internecie aktualne informacje.

Cennik świadczonych usług – prowadź otwartą politykę cenową

Bardzo często przed zdiagnozowaniem przyczyny powodującej usterkę trudno jest oszacować, ile będzie kosztowała naprawa samochodu. Warto jednak przygotować cennik dla standardowych usług oraz podać widełki cenowe, w których zawierają się koszty skomplikowanych napraw.

Zdjęcia przed i po – pochwal się swoją pracą

Zajmując się specjalistycznymi i efektownymi usługami motoryzacyjnymi, np. auto detailingiem, warto pochwalić się wynikami swojej pracy, dodając zdjęcia przed i po. W ten sposób można zachęcić niezdecydowanych klientów do skorzystania z oferty. Fotografie należy zoptymalizować pod wyszukiwarkę – dodać atrybut alt zawierający słowa kluczowe, np. auto detailing Wrocław, zmniejszyć rozmiar pliku graficznego, dbając o jego jakość i czytelność.

Partnerzy – sposób na wzajemne linkowanie

Pozyskiwanie wartościowych linków zwrotnych do strony internetowej należy do jednego z działań mających wpływ na pozycję w rankingu Google. Backlinki najłatwiej jest zdobyć od partnerów biznesowych i kontrahentów. Wzajemne linkowanie przyniesie nie tylko korzyści związane z poprawą widoczności w wynikach wyszukiwania – informacja o warsztacie motoryzacyjnym na stronie partnera to także sposób na dotarcie do kierowców poszukujących sprawdzonego mechanika samochodowego.

Obecność na portalach branżowych, forach tematycznych i serwisach ogłoszeniowych

Ze względu na to, że w branży mechaników samochodowych nawet w małych miejscowościach działa bardzo wiele podmiotów, często trudno jest zająć miejsce w TOP 10-TOP 20 i zwiększyć widoczność w wyszukiwarce. Wtedy trzeba poszukać innych kanałów dotarcia do kierowców samochodów osobowych. Mogą to być portale branżowe oferujące założenie firmowej wizytówki (np. dobrymechanik.pl). Lokalne serwisy ogłoszeniowe to kolejny sposób na reklamę serwisu samochodowego. Fora internetowe stanowią kolejne źródło pozyskania klientów. Można także skorzystać z portali typu Groupon, które są doskonałe do pozyskania nowych użytkowników.

Kanał na YouTube jako forma interaktywnej promocji warsztatu motoryzacyjnego

YouTube niesie ogromny potencjał reklamowy. Prowadzenie własnego kanału to czasochłonne zajęcie, ale wideo to najbardziej angażująca forma content marketingu generująca konwersje. Filmy z poradami dot. pielęgnacji karoserii czy obrazujące sposób naprawy samochodu budują dobry wizerunek, pokazując Cię w roli eksperta. Dodatkowo video z YT można osadzać na stronie, wzbogacając jej content. Kanał na YouTube’ie to także źródło linków.

Social media dla mechanika samochodowego

Prowadząc warsztat samochodowy, raczej nie uda się zbudować zaangażowanej społeczności w social media. Jednak fanpage na Facebooku można wykorzystać jako kanał do informowania klientów o promocjach, przerwach świątecznych czy nowych godzinach pracy. Strona firmowa to kolejne miejsce do zbierania rekomendacji. Zawsze można także skorzystać z płatnej promocji – Facebook Ads pomaga rozreklamować usługi motoryzacyjne wśród precyzyjnie określonej grupy użytkowników, np. mężczyzn, którzy do swoich zainteresowań dodali określone marki samochodów.

s performance facebook

Systematyczna promocja warsztatu samochodowego przyniesie najlepsze efekty!

Internet to bardzo dynamiczne środowisko, w którym wszystko zmienia się nawet z dnia na dzień. Inwestycje w pozycjonowanie, reklamy AdWords czy social media marketing przynoszą realne korzyści jedynie wtedy, gdy działania promocyjne będą podejmowane regularnie. Warunkiem powodzenia jest także konkurencyjna oferta, doświadczenie mechaników samochodowych oraz ich podejście do obsługi klienta. Zwracanie uwagi na wszystkie elementy pozwoli przenieść biznes na wyższy poziom.

Nie wiesz, po jakie metody promocji sięgać? Zaufaj profesjonalistom w zakresie marketingu internetowego!
Również na naszym blogu
Karty wyprzedanych produktów należy odpowiednio zoptymalizować, aby nie stracić efektów SEO i nie...
Właściciele e-sklepów oraz stron internetowych nierzadko udzielają odpowiedzi na setki tych samych...
Deweloper powinien promować swoją inwestycję mieszkaniową za pomocą social media. Sprawdź, jakie...
Relacja z wideokonferencji Google Marketing Live 2018. Sprawdź, jakie nowości w Google Ads pojawią...
Mobilna wyszukiwarka Google w lipcu 2018 została zaktualizowana o kolejny czynnik rankingowy -...