Artefakt cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all

Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
26.05.2023 | czas czytania: 5 | EPR | autor: Artefakt

Czym jest Chat GPT i co powinieneś o nim wiedzieć?

Czym jest Chat GPT i co powinieneś o nim wiedzieć?

Chat GPT niewątpliwie stał się jednym z najczęściej poruszanych tematów w Internecie w ostatnim czasie. Chat GPT jest rodzajem modelu językowego opartego na sztucznej inteligencji, który został opracowany przez firmę Open AI. W praktyce umożliwia generowanie odpowiedzi na dane wejściowe wprowadzane przez użytkowników. W niniejszym artykule pokrótce wyjaśnimy czym jest oraz jak działa Chat GPT, a także jakie możliwości oraz zagrożenia wiążą się z jego wykorzystaniem.

baner intextCzym jest model językowy? 

Model językowy jest rodzajem sztucznej inteligencji, który służy do przetwarzania języka naturalnego. Trenowany na dużych zbiorach danych tekstowych pozwala na prawidłowe generowanie treści – dzięki statystycznemu podejściu i określeniu prawdopodobieństwa wystąpienia danej sekwencji słów w wyrażeniu. To właśnie przez to Chat GPT jest w stanie zrozumieć kontekst wypowiedzi, a także przewidzieć, jakie słowa powinny pojawić się w tekście 

Jak korzystać z Chatu GPT? 

Chat GPT jest w pełni darmowym narzędziem, a do jego używania wystarczy się tylko zarejestrować. W tym celu należy udać się na stronę https://chat.openai.com/, a następnie zarejestrować się za pomocą adresu e-mail, konta Google lub konta Microsoft. Po zalogowaniu zostaniemy przeniesieni do okna chatu.

 

Jak można wykorzystać Chat GPT? 

Możliwości Chatu GPT są praktycznie nieograniczone, przez co może być wykorzystywany w wielu branżach i sytuacjach. Oprócz zapytań informacyjnych czy edukacyjnych, może być z powodzeniem wykorzystywanych, w między innymi takich dziedzinach, jak: 

  • Przemysł filmowy i telewizyjny – Chat GPT jest w stanie wygenerować scenariusz, a ponadto także zaplanować konkretne kadry.  
  • Obsługa klienta – Chat GPT można wykorzystać w obsłudze klienta na własnej stronie internetowej, dzięki czemu proste lub często zadawane pytania będą mogły być obsługiwane automatycznie 
  • Programowanie – Chat GPT jest w stanie wygenerować kod w dowolnym języku programowania, który następnie możemy wykorzystać we własnym projekcie. W drugą stronę możemy również wkleić fragment kodu, którego działanie zostanie wyjaśnione przez sztuczną inteligencję.  
  • Copywriting – Chat GPT może pomóc nam w tworzeniu najróżniejszych rodzajów treści, na przykład wpisów blogowych, opisów produktów i usług, a także quizy, wiersze, testy i wiele więcej. Oprócz tworzenia gotowych treści, może nam również pomóc w wymyśleniu tematów czy chociażby rozdziałów, które następnie sami rozwiniemy.  
  • Nauka języków obcych – dzięki temu, że system służy do przetwarzania języka naturalnego, może być z powodzeniem wykorzystywany podczas nauki języków obcych. Chat GPT może tłumaczyć gotowe teksty, a także prowadzić z nami dialog w wybranym języku.  

Jest to zaledwie garstka pomysłów na wykorzystanie Chatu GPT, jednak nawet one pokazują, jak szerokie może być jego zastosowanie.

Czy Chat GPT jest nieomylny? 

Niestety, ale nie. Zdarza mu się popełniać błędy, dotyczące rzeczywistych wydarzeń, osób, informacji, kodu źródłowego, a nawet prostych problemów matematycznych. Czasami odpowiedzi na jedno pytanie są różne – raz prawidłowe, a raz kompletnie błędne. Dla przykładu – dla zagadki „Mama Kasi ma pięć córek. Jeśli imiona jego córek to odpowiednio Klara, Karolina, Klaudia, Kinga to jakie będzie imię piątej córki?” możemy uzyskać prawidłową odpowiedź wraz z wyjaśnieniem, iż jest to pytanie podchwytliwe, a jednocześnie, otwierając nowe okno chatu, możemy uzyskać błędną odpowiedź, w której Chat GPT twierdzi, iż nie ma informacji na temat imienia piątej córki, a tym samym nie można go jednoznacznie określić. 

Zdarzają się również sytuacje, w których można stwierdzić, iż Chat GPT celowo wprowadza nas w błąd. Popularny stał się zrzut ekranu, na którym użytkownik zapytał sztucznej inteligencji o aktualnego CEO Twittera. Sam Chat GPT twierdzi, iż jego wiedza jest aktualna do 2021 roku, natomiast w 2022 roku posadę CEO objął Elon Musk.  

Twórcy przyznali, iż możliwym jest, że bot zaktualizował swoją wiedzę podczas regularnie przeprowadzanych aktualizacji, podczas których Chat GPT uczy się, jak zachowywać się podczas rozmowy. Tak czy inaczej należy pamiętać, iż system nie jest idealny, a podane przez niego informacje warto weryfikować. 

Przyszłość Chatu GPT 

Chociaż już teraz Chat GPT sprawia wrażenie, jakby dawał nieograniczone możliwości, to należy pamiętać o tym, iż cały czas jest rozwijany. Aktualnie mamy do czynienia z Chatem GPT-3, a Microsoft zapowiedział, iż już niedługo pojawi się Chat GPT-4. Będzie to model multimodalny, zdolny do obsługiwania i generowania obrazów, dźwięku, a także wideo.  

Chat GPT – podsumowanie 

Chat GPT niewątpliwie jest przydatnym narzędziem, które może pomóc – a nawet już to robi – w wielu branżach i dziedzinach życia. Chociaż wizja polegania tylko na modelu od Open AI wydaje się być kusząca, zawsze należy pamiętać, iż nie jest on nieomylny i może wprowadzać użytkownika w błąd, cały czas będąc przekonanym o tym, że pisze prawdę. Ponadto jest to model pozbawiony samodzielnego myślenia, odpowiadający na podstawie wyuczonych danych, przez co popełnia błędy, a chociażby jego odpowiedzi na kreatywne zadania (na przykład wymyślenie tematów blogowych) mogą być do siebie bardzo podobne dla różnych użytkowników, co z kolei będzie miało wpływ na atrakcyjność naszego bloga, gdy już będziemy chcieli z tych tematów skorzystać. Należy jednak mieć na uwadze, iż system jest cały czas rozwijany, a z czasem Chat GPT będzie miał coraz bliżej do ideału, dlatego warto być świadomym jego istnienia i na bieżąco śledzić kierunek, w jakim potoczy się jego rozwój. 

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Pani pracująca na tablecie 11.07.2025 | czas czytania: 5:00 min | Web Design

Co oznacza Customer Experience? Definicja i najważniejsze elementy

Czy wiesz, że 86% klientów jest gotowych zapłacić więcej za lepsze doświadczenia?* W czasach, gdy produkty i ceny stają się coraz bardziej podobne, to właśnie doświadczenie klienta decyduje o wyborze marki. Z tego powodu firmy coraz częściej inwestują w zarządzanie doświadczeniem, czyli CXM (Customer Experience Management), by budować przewagę konkurencyjną i dostarczać wartościowe doświadczenia dla klientów. W tym artykule wyjaśniamy, czym dokładnie jest pojęcie doświadczenia klienta, jak wygląda projektowanie doświadczeń klienta oraz jakie są najważniejsze kroki do ich optymalizacji. Dowiesz się również, dlaczego kształtowanie pozytywnych doświadczeń to strategia, która realnie wpływa na lojalność klienta, jego satysfakcję i wyniki Twojego biznesu. Czytaj więcej
_ Jak zarezerwować domenę internetową 07.07.2025 | czas czytania: 5:00 min | Domeny/hosting

Jak zarezerwować domenę internetową i po co?

Zaczynasz działalność w internecie i nie wiesz, od czego zacząć? Jednym z pierwszych kroków jest zarezerwowanie domeny internetowej. Dlaczego to takie ważne? Bo w sieci, podobnie jak w świecie rzeczywistym, adres to fundament Twojej obecności. Oto przewodnik, który przeprowadzi Cię krok po kroku przez proces rejestracji domeny – prostym językiem, z przykładami i wskazówkami dla przedsiębiorców. Czytaj więcej
automatyzacja procesów marketingowych dzięki AI 04.07.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

Automatyzacja procesów marketingowych za pomocą AI krok po kroku

Każda kampania marketingowa działa idealnie, treści tworzą się same, a Twoi klienci otrzymują dokładnie to, czego potrzebują, zanim jeszcze o to zapytają. Brzmi jak futurystyczna wizja? W rzeczywistości to już się dzieje. Dzięki automatyzacji procesów marketingowych i wykorzystaniu sztucznej inteligencji w marketingu, firmy zyskują przewagę konkurencyjną, zwiększają skuteczność kampanii i zmniejszają koszty. W tym artykule pokażemy Ci, jak krok po kroku wdrożyć AI w działaniach marketingowych, by zmaksymalizować zwrot z inwestycji. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt