Zmiany w Direct Answer w wynikach wyszukiwania - Blog Artefakt

Pojawiasz się w Direct Answer? Znikniesz z organicznych wyników wyszukiwania!

/ SEO
Tablet

Polecane fragmenty z odpowiedzią, czyli Direct Answer niewątpliwie przyciągają uwagę użytkownika i wyróżniają stronę wśród wyników wyszukiwania. Google przeprowadza nowe testy związane z tym snippetem – podstrona, która pojawi się w boksie, zniknie z Top10.

 

Direct Answer – podwójne miejsce w Top10

Serwisy, które pojawiły się w polecanych fragmentach z odpowiedzią, zajmowały dwa miejsca na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, wyświetlając się na tzw. pozycji 0 w direct answer oraz wynikach organicznych w Top10. Dzięki temu witryna zyskiwała podwójną szansę na pozyskanie zainteresowania użytkownika.

 

boks direct answer

 

Amerykańscy użytkownicy zauważyli, że przy niektórych zapytaniach z boksami direct answer serwis, który wyświetlił się w snippecie, nie pojawiał się już na liście organicznych wyników wyszukiwania. Google potwierdziło, że przeprowadza testy i sprawdza, czy zmiana przypadnie do gustu internautom.

Patrząc na screnny udostępniane na Twitterze, można zaobserwować, że Direct Answer stał się wynikiem nr 1 a nie 0, jak to było dotychczas. Pierwsza strona rankingu Google składa się z polecanego fragmentu z odpowiedzią i dziewięciu pozycji organicznych.

Można więc powiedzieć, że testowana zmiana uporządkowuje pierwszą stronę wyszukiwarki sprowadzając ją do 10 niepowielonych wyników wyszukiwania.

Co z konsekwencjami nowego sposobu wyświetlania Direct Answer?

Z punktu widzenia użytkownika zmiana jest korzysta, ponieważ dostaje on 10 unikalnych wyników, co zwiększa szansę na dotarcie do wartościowych treści i znalezienie precyzyjnej odpowiedzi na zdane wyszukiwarce pytanie.

Natomiast właściciele serwisów, będący w DA,  mogą odczuć ubytek powielonego wyniku. Z założenia boks ma dostarczać szybką odpowiedź na zapytanie internauty. Otrzymując z poziomu wyszukiwarki wyczerpującą informację, użytkownicy nie klikną w link i nie odwiedzą danego serwisu. Posiadanie dodatkowego wyniku stanowiło szansę na ponowne pozyskanie uwagi.

Czy testy przerodzą się w globalną zmianę? Będziemy obserwować wyniki wyszukiwania i z pewnością damy znać, gdy pojawią się kolejne komunikaty od Google.

Jak ratować porzucone koszyki, by zwiększyć współczynnik konwersji? Sprawdź naszych 11...
Prezentujemy 15 wtyczek SEO do przeglądarki Chrome i Firefox, które pomogą w pozycjonowaniu strony...
Jak internetowy przedsiębiorca może sprawdzić, czy podejmowane przez niego działania są skuteczne?...
Prezentujemy kalendarz marketera 2019, który przyda się podczas planowania akcji marketingowych w...
Audyt UX to badanie użyteczności strony, by poprawić wrażenia użytkowników z jej przeglądania i...