Zmiany w Direct Answer w wynikach wyszukiwania - Blog Artefakt

Pojawiasz się w Direct Answer? Znikniesz z organicznych wyników wyszukiwania!

17.05.2017 / SEO
Tablet

Polecane fragmenty z odpowiedzią, czyli Direct Answer niewątpliwie przyciągają uwagę użytkownika i wyróżniają stronę wśród wyników wyszukiwania. Google przeprowadza nowe testy związane z tym snippetem – podstrona, która pojawi się w boksie, zniknie z Top10.

 

Direct Answer – podwójne miejsce w Top10

Serwisy, które pojawiły się w polecanych fragmentach z odpowiedzią, zajmowały dwa miejsca na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, wyświetlając się na tzw. pozycji 0 w direct answer oraz wynikach organicznych w Top10. Dzięki temu witryna zyskiwała podwójną szansę na pozyskanie zainteresowania użytkownika.

 

boks direct answer

 

Amerykańscy użytkownicy zauważyli, że przy niektórych zapytaniach z boksami direct answer serwis, który wyświetlił się w snippecie, nie pojawiał się już na liście organicznych wyników wyszukiwania. Google potwierdziło, że przeprowadza testy i sprawdza, czy zmiana przypadnie do gustu internautom.

Patrząc na screnny udostępniane na Twitterze, można zaobserwować, że Direct Answer stał się wynikiem nr 1 a nie 0, jak to było dotychczas. Pierwsza strona rankingu Google składa się z polecanego fragmentu z odpowiedzią i dziewięciu pozycji organicznych.

Można więc powiedzieć, że testowana zmiana uporządkowuje pierwszą stronę wyszukiwarki sprowadzając ją do 10 niepowielonych wyników wyszukiwania.

Co z konsekwencjami nowego sposobu wyświetlania Direct Answer?

Z punktu widzenia użytkownika zmiana jest korzysta, ponieważ dostaje on 10 unikalnych wyników, co zwiększa szansę na dotarcie do wartościowych treści i znalezienie precyzyjnej odpowiedzi na zdane wyszukiwarce pytanie.

Natomiast właściciele serwisów, będący w DA,  mogą odczuć ubytek powielonego wyniku. Z założenia boks ma dostarczać szybką odpowiedź na zapytanie internauty. Otrzymując z poziomu wyszukiwarki wyczerpującą informację, użytkownicy nie klikną w link i nie odwiedzą danego serwisu. Posiadanie dodatkowego wyniku stanowiło szansę na ponowne pozyskanie uwagi.

Czy testy przerodzą się w globalną zmianę? Będziemy obserwować wyniki wyszukiwania i z pewnością damy znać, gdy pojawią się kolejne komunikaty od Google.

Również na naszym blogu
Google Chrome blokuje nachalny przekaz reklamowy na urządzeniach desktopowych i mobilnych. Sprawdź,...
Platformy ClickShop oraz Shoper, czyli jedne z popularniejszych systemów CMS dla sklepów...
Pozycjonowanie witryny uwidoczni Twój lokal gastronomiczny w wynikach wyszukiwania. Czy to jednak...
Komunikat o plikach cookies powinien pojawiać się w każdym serwisie internetowym, który korzysta z...
Polityka prywatności to dokument, który pomaga realizować obowiązek informacyjny narzucony na...