Google bardzo intensywnie rozwija mobilną wyszukiwarkę grafiki, zauważając potencjał do przekazywania dodatkowych informacji użytkownikom poszukującym ciekawych zdjęć. Np. pliki graficzne opisane odpowiednimi danymi strukturalnymi pozwalają na zaprezentowanie parametrów technicznych lub odesłanie do sklepu sprzedającego podobne produkty. Wkrótce internauci zobaczą kolejną nowość – informacyjne plakietki.
Jaką funkcję będą spełniały plakietki (badges) w Google Image?
Plakietka pojawi się w lewym dolnym rogu zdjęcia. Oznaczenia typu gif, przepis, wideo, produkt poinformują użytkownika, jaki rodzaj informacji zostanie wyświetlony po kliknięciu na obraz. Ta funkcjonalność dostępna jest jedynie w mobilnej wyszukiwarce grafiki oraz aplikacji Google na Androida.
Źródło: Google Webmaster Central Blog
Jeśli chcesz, aby Twoje zdjęcia przekazywały dodatkowe informacje, opisz grafikę odpowiednimi danymi strukturalnymi. Dzięki temu możesz wyróżnić swoje obrazy oraz zwiększyć zaangażowanie użytkowników, którzy być może staną się Twoimi klientami. Aby sprawdzić, jakie zdjęcia możesz opisać mikrodanymi, skorzystaj ze strony Google Developers. Śledź także raport o kartach rozszerzonych i korzystaj z narzędzia do testowania danych strukturalnych, by upewnić się, że nie popełniłeś błędów w implementacji rich snipperts.