Nowy sposób wyświetlania linków do podstron w SERP-ach?

/ SEO
Wyniki wyszukiwania

Ekrany dotykowe rozpychają się na rynku elektroniki użytkowej. Tradycyjna klawiatura i joystick zastępowane są klawiszami dotykowymi. Strony internetowe muszą być więc dostosowywane do tego typu rozwiązań, aby użytkownik mógł swobodnie poruszać się w serwisie i dokonywać konwersji. Google także zauważa nowe potrzeby i wprowadza sitelinks w formie karuzeli.

Linki do witryny w wynikach wyszukiwania

Kiedy szukamy czegoś za pomocą wyszukiwarki, bardzo często w SERP-ach pojawiają się sitelinks. Oprócz głównego adresu URL strony możemy zobaczyć linki do podstron związanych z naszym zapytaniem i ułatwiające nawigację w witrynie. Tradycyjnie wyświetlały się one jako tradycyjne hiperłącza – odnośnik w kolorze niebieskim po kliknięciu przekierowywał do wybranej podstrony serwisu.

Sitelinks

Google testuje nowy design – linki do podstron zostały umieszczone w prostokątnych kafelkach na przesuwającej się w prawo i w lewo karuzeli. Użytkownik zyskuje większe pole do kliknięcia w odnośnik, a to gwarantuje mniejszą możliwość pomyłki i przekierowania na przypadkową podstronę.

Linki do podstron

Źródło: http://searchengineland.com/google-testing-new-format-sitelinks-carousel-card-form-253955

 

Karuzela ma coraz większe zastosowanie w rozwiązaniach stosowanych przez Google. Dla użytkownika wygodniejsze jest przesuwanie obrazków czy kart w prawo i lewo niż klikanie w małe ikony przekierowujące do kolejnych podstron. Być może wszystkie aplikacje przygotowywane na urządzenia mobilne będą składały się z kafelków. Zobaczymy, jak do tego pomysłu podejdą właściciele stron i czy przystosują się do nowego trendu.

Najnowsze artykuły na blogu:
Prezentujemy kalendarz marketera 2020, który przyda się podczas planowania akcji marketingowych w...
Podrzucamy kilka wskazówek dotyczącej dobrej organizacji pracy zdalnej jako SEO Copywriter. Jeśli...
Analityka internetowa przynosi wiele korzyści. Podajemy 10 powodów, dlaczego warto zainwestować w...
Podsumowujemy rok 2019 w PPC, a dokładniej w systemach reklamowych Facebook i Google Ads. Jakie...
Podsumowujemy rok 2019 w branży SEO i prognozujemy, jakie będą najważniejsze trendy w...