Ekrany dotykowe rozpychają się na rynku elektroniki użytkowej. Tradycyjna klawiatura i joystick zastępowane są klawiszami dotykowymi. Strony internetowe muszą być więc dostosowywane do tego typu rozwiązań, aby użytkownik mógł swobodnie poruszać się w serwisie i dokonywać konwersji. Google także zauważa nowe potrzeby i wprowadza sitelinks w formie karuzeli.
Linki do witryny w wynikach wyszukiwania
Kiedy szukamy czegoś za pomocą wyszukiwarki, bardzo często w SERP-ach pojawiają się sitelinks. Oprócz głównego adresu URL strony możemy zobaczyć linki do podstron związanych z naszym zapytaniem i ułatwiające nawigację w witrynie. Tradycyjnie wyświetlały się one jako tradycyjne hiperłącza – odnośnik w kolorze niebieskim po kliknięciu przekierowywał do wybranej podstrony serwisu.
Google testuje nowy design – linki do podstron zostały umieszczone w prostokątnych kafelkach na przesuwającej się w prawo i w lewo karuzeli. Użytkownik zyskuje większe pole do kliknięcia w odnośnik, a to gwarantuje mniejszą możliwość pomyłki i przekierowania na przypadkową podstronę.
Źródło: http://searchengineland.com/google-testing-new-format-sitelinks-carousel-card-form-253955
Karuzela ma coraz większe zastosowanie w rozwiązaniach stosowanych przez Google. Dla użytkownika wygodniejsze jest przesuwanie obrazków czy kart w prawo i lewo niż klikanie w małe ikony przekierowujące do kolejnych podstron. Być może wszystkie aplikacje przygotowywane na urządzenia mobilne będą składały się z kafelków. Zobaczymy, jak do tego pomysłu podejdą właściciele stron i czy przystosują się do nowego trendu.